Wat zou jij doen

Stel je eens voor: je bent getrouwd en je hebt 2 kinderen. Op een dag kom je erachter dat je man (langdurig) is vreemdgegaan. Je spreekt hem hierover aan, en hij zegt dat hij veel spijt heeft en dat hij nog zielsveel van je houdt.

Wat zou jij verder willen doen?

Verschrikkelijk boos zijn. Geloof ook niet dat iemand dan ‘zielsveel van je houdt’. Maar als je getrouwd bent en 2 kinderen hebt is het een wat ingewikkelder verhaal.

ik denk als dat gebeurd ik me eenzaam en in de steek gelaten zou voelen, waardoor ik eerst heel kwaad zou zijn en vervolgens verdrietig om er dan een punt achter te zetten.

Bedoel je een echtscheiding?

ik zou geen vent willen hebben die zo in een relatie staat, dus ja ik zou er mee stoppen. 1keer is 1 keer teveel in dit soort situaties

Serieus? Ik vind dat je gelijk hebt, maar in dit geval zijn er 2 kinderen in het spel. Ik zou het geluk van de kinderen boven mijn geluk kiezen. Behalve als het écht niet meer gaat en de kinderen er ook onder lijden, dan zou ik een echtscheiding overwegen.

Hangt ervan af. Langdurig, met een en dezelfde vrouw? Dit zou kunnen betekenen dat hij gevoelens voor haar heeft. In dat geval zou ik de relatie verbreken. Ik zou mij constant afvragen: ‘Is hij nu bij haar?’, ‘Denkt hij nu aan haar?’, enzovoort.
Indien hij vrolijk met meerdere vrouwen het bed in is gedoken, dan zou ik met name willen weten: ‘Waarom?’, ‘Wat is er mis met onze relatie?’…

Ik weet in ieder geval zeker dat ik mij héél rot en verdrietig zou voelen. Ik zou hem waarschijnlijk geen tweede kans geven. Ik zou aan mezelf denken, én de kinderen. Kinderen willen uiteindelijk ouders die zich gelukkig voelen, gescheiden of niet.

ligt eraan hoe lang het geleden is.

Ligt een beetje eraan hoe het gegaan is. Ik zou hem nog wel een kans geven, maar dan zou hij heeel erg zijn best moeten doen om het goed te maken

Ik zou er direct een punt achter zetten :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het een hele moeilijke situatie is en ik denk ook dat als je er niet in zit je er niet over kan oordelen.
Ik zou heel veel gesprekken aan gaan en ik zou willen zien dat hij echt voor zijn gezin wil vechten.
Misschien dat relatie therapie een goede weg is om verder te komen, Ook moet hij inderdaad geen gevoelens hebben voor die andere vrouwen. Anders word het sowieso een moeilijke kwestie.
Maar ik zou er alles aan doen om de ouders van me kinderen bij elkaar te houden maar dan moet het wel van 2 kanten komen anders word je alleen maar meer pijn gedaan.

Maar zoals ik net al zij ik denk dat je er niet over kan oordelen als je er niet zelf in zit !

Uh in relatietherapie gaan of zo? Ik weet niet. Voor je 2 kinderen zou ik het misschien proberen? Wel echt een ktsituatie hoor en een ktvent.