Wat zou jij doen met 30 miljoen euro?

Het kwam een paar keer op de radio en op tv dat je 30 miljoen euro met de staatsloterij kan winnen. En ik zat daar nu eens over na te denken vandaag. Dat is toch eigenlijk onmenselijk veel geld?
En ik heb hier nu twee vragen over:

1. waar komt al dat geld vandaan? Want Nederland zat toch in een crisis? (ik heb het gegoogled maar kon het niet vinden)
    En een persoonlijke vraag:
  2. wat zou jij doen als je 30 miljoen had gewonnen? : )

Een deel aan mijn vader geven om te beginnen, daarna mijn rijbewijs halen en tussendoor natuurlijk shoppen voor t leven, als ik mijn rijbewijs heb gehaalt koop ik 2 auto’s, een volkswagen new beetle 2012 model en een mooie porsche of lambo (A) en dan als ik mijn opleiding heb afgemaakt, zou ik gaan reizen, naar verre landen, gewoon een wereldreis, een deel geef ik ook aan een aantal goede doelen en dan zou ik mijn eigen grote wellnesscenter openen. En een groot huis kopen offcourse en dan een aantal maine coons nemen <3 ja perfect life :slightly_smiling_face: en ik zou wss erg veel tattoo’s laten zetten xD

30 miljoen is in bezuinigings/crisistermen niet zo heel veel volgens mij, vanaf een miljard telt dat pas mee.

Ik zou geloof ik shoppen tot er niks meer in huis past. <3
Daarna een groot deel aan mijn mams geven en eventueel een deel aan een goed doel, maar dan wel graag zeker weten dat het niet bij de directie in den zak zal belanden etc. :beer:

1. waar komt al dat geld vandaan? Want Nederland zat toch in een crisis?
    Door mensen die loten kopen.

Naar Engeland emigreren. Meteen.

10 miljoen aan mijn moeder,broertje en grootouders geven.
En dan een mooi huis van een paar duizendjes kopen.
Dan iets moois doen voor de armen. Dan shoppen. En het geld dat ik overhoud gebruiken voor mijn bruiloft.

reizen en iets goeds doen voor de bevolking in derdewereldlanden de rest op de bank zetten, een musical schrijven en in productie brengen zelf, en mijn familie gelukkig maken

Geld geven aan mijn ouders en de ouders van mijn vriend, die kunnen het wel gebruiken. Een groot deel doneren aan een goed doel en van de rest een simpel hutje op de hei kopen en een leven zonder al te veel luxe leiden. Heb het niet nodig, al is veel geld hebben al behoorlijk luxe. Ah, en ik zou graag nog in het ziekenhuis willen werken (zonder salaris) in een land waar ze de kennis hard nodig hebben en zo nodig mensen opleiden.

En ik vraag me ook altijd af waar dat geld vandaan komt :’) Heel veel mensen kopen loten dus dat brengt veel op, maar ze moeten er natuurlijk ook nog wat aan verdienen.

Een beetje aan mijn ouders geven. Samen met mijn vriend een mooi huis kopen met veel land en een paar stallen en 2 paarden. Heel veel kleren en mooie dingetjes kopen! En natuurlijk ook wat overlaten zodat ik er als ik oud ben ook nog wat aan heb. :grinning_face_with_smiling_eyes: Oh en een hele mooie Audi! En 1 voor mijn vriend.

Ja duhhh

Meteen wereldreis maken, en een eiland kopen uiteraard.

http://www.bestautophoto.com/images/mini-cooper-clubman-05.jpg

Die en een leuk huis kopen en helemaal laten verbouwen naar mijn eigen smaak… om te beginnen!

Op mezelf wonen samen met mijn vriend, in een koop huis en die vrijstaand is. Dan nog spullen voor het huis, een groot deel van het geld dan opzij zetten. En dan lekker shoppen, en dagje’s weg. En school etc betalen.

Ohja, en dan zal ik ook een deel geven aan me ouders/oma en opa, en de ouders van mijn vriend. En mijn rijbewijs en gelijk maar even 2 auto’s.

Ik zou sowieso eerst mijn studie afmaken, maar volgend jaar, in mijn derde jaar, minor + stage doen in het buitenland.
Nadat ik mijn bachelor heb gehaald, wil ik een jaar reizen. En daarna als ik nog zin heb een master in het buitenland volgen.

In de zomer steeds mooie, (verre) en interessante reizen maken. Of een hele zomer festivals pakken.
Een auto kopen als ik mijn rijbewijs heb gehaald en een appartement of huis in de binnenstad van Amsterdam.
Verder zou ik ook een deel aan mijn ouders (en misschien nog andere familieleden) geven.
Ik zou trouwens ook 1 dag even heeeeeel lekker winkelen.

Ik zou gelijk een ticket naar Nieuw Zeeland kopen voor mijn ouders want die heb ik inmiddels al 6 maanden niet gezien en het duurt nog 4 maanden voor ik terug ga! En daarnaast zou ik een deel aan m’n ouders & broertje geven, een deel voor mn studie (master) en verder veel reizen en winkelen en natuurlijk ook een deel sparen!

Ik zou als eerste me lekker oppervlakkig kapot winkelen aan kleren, juwelen, schoenen, boeken, electronica, … Dan heel veel uitgaan en zelf feestjes organiseren, een boel festivals en optredens bezoeken, reizen, …

Vervolgens een deel aan mijn ouders geven en de rest op de bank zetten.

Echt. Precies. Dit.

een vakantie huisje kopen in het buitenland daar veder leven :beer:
arme mensen van wat geld voorzien
winkelen tot je er bij neervalt
luxe auto

Heul veel shoppen! Hallo nieuwe uggs!

Ik zou denk niet niet zo heel veel veranderen. Ik zou wsl nog steeds goedkope producten kopen xD Alleen zou ik wel een flatje kopen, geen huur betalen enzo. En zo’n mileubewuste auto kopen. Ik zou 't vooral aan bijna niemand vertellen dat ik dat geld heb.

En naar NY gaan, dat zou ik wel doen :slightly_smiling_face: