-Je een portemmonnee op straat ziet liggen met gegevens van de persoon die het kwijt is geraakt (dus bijv. id) en een groot geld bedrag. Zou jij het geldbedrag houden of meteen teruggeven?
-Je een dure telefoon op straat ziet liggen? De eigenaar vinden of gewoon zelf houden/verkopen?
-Je geld op straat vindt zonder dat je weet van wie het is? Wat zou je doen met een briefje van 5? En wat met een briefje van 500? Geven aan de politie of zelf houden?
Allemaal heel random, maar ik keek vandaag naar een social experiment op youtube, deze:
En ik vraag me gewoon af hoe jullie DENKEN hoe jullie op zoiets zouden reageren?
Ik kan me bijv. herinneren dat ik ooit een grafische rekenmachine vond in de aula van onze school en dat gaf aan de concierge en een schoolvriendin zei toen tegen me dat ik ‘te goed ben voor deze wereld’. :’) Iig, ik had het er laatst over met een vriendin van me en die zei dat ze een telefoon nooit zou teruggeven als zij het gevonden had ‘want dat is diegene’s schuld en diegene had dan maar beter moeten opletten’
Dit is een onzintopic dus niet serieus bedoeld, ik vraag het me gewoon af :'D DUS wat denken jullie dat jullie zouden doen?