wat zou jij doen als je zwanger bent ?

Stel dit : Je hebt een heel goede relatie met je vriend maar je bent minderjarig en je geraakt zwanger door een ongelukje …

wat zou jij doen?
het weg laten halen of niet?

dit is mijn mening :

ik zou het niet kunnen laten weghalen . Ik zie dit niet echt als moord maar wel een deel van je leven dat je wegneemt . slechts een aantal jaren zal je het moeilijk hebben . maar als je eens werk hebt en je bent nog altijd bij je vriend is toch alles weer in orde?

Ik zou dan (hoe moeilijk het ook is) het kindje afstaan voor adoptie.
Abortus vind ik gewoon het leven van iemand wegnemen… Maar om het nou zelf te houden, nee dat wil ik het kindje ook niet aandoen.

Ja maar wat als het niet in orde is, dan beland je lekker in de shit. Ik zou het weg laten halen, ik vind het ook zielig, zo’n potentieel kindje, maar ik zou het nog erger vinden om dat kind een gigantische onzekere toekomst te geven. Misschien denk ik er wel heel anders over als ik wél zwanger ben, maar dit is hoe ik er nu over denk.

abortus.

Ik weet het niet. Ik zou het kindje wel héél graag willen houden.

Ik zou het houden.
Ik denk dat ik het nooit zou kunnen verwerken om abortus te plegen, en ik zou ook te egoistisch zijn om het af te geven voor adoptie.

Daarbij zou het ook geen slechte toekomst krijgen ook al ben ik zo jong, omdat ik weet dat mijn familie (voornamelijk mijn moeder) mij zeker erin zal steunen en zelfs een deel van de zorg op zich wil nemen (maar dat wil ik dan niet).
Als ik nou verkracht zou zijn door een ouwe enge vent dan zou ik abortus wel overwegen, maar dat zou nog heel moeilijk worden denk ik zo.

Als ik wijs genoeg zou zijn om seks te hebben, moet ik ook wijs genoeg zijn om aan de consequenties te denken en dus het kind te houden.

ik ben nu 13, dus als ik nú zwanger wordt, gaat het echt voor geen meter werken. een abortus dus, hoe zielig ik het ook vind…

Ik zou het het liefst ook houden, maar ik weet dat ik dat kindje nu nog geen goed leven kan bieden. En er zijn genoeg oudere stellen die heel graag een kindje willen maar er geen kunnen krijgen.

Abortus. Alhoewel ik daar dan nog eens goed over na zou gaan denken omdat ik nu 19 ben. Maar echt jonger? Abortus dan.

Ik zou het weg laten halen.

Ik zou het, hoe moeilijk het ook is, weghalen. Natuurlijk is het iemands kans op leven wegnemen, maar een kind kan veel beter opgroeien met ouders die de verantwoordelijkheid aankunnen om een kind op te voeden.
Na een aantal jaar is alles wel op orde, maar zie die eerste jaren maar door te komen! Het kind heeft constant aandacht nodig, eten, luiers enz. Je kunt het niet verzorgen als je op school blijft, maar als je stopt met school kun je geen baan krijgen.
Dan kun je ook voor adoptie kiezen, maar de risico van de bevalling en de pijn ervan zijn zo groot. En ik zou het heel moeilijk vinden om het kind weg te geven.

toen ik 13 was dacht ik hier ook zo over … nu ben ik 16 en denk ik er helemaal anders over x

Laten weg halen. Ik ben heel erg harteloos in dat soort dingen.
Tuurlijk zou ik er verdriet van hebben, maar ik zou nog veel meer verdriet hebben van met mijn huidige relatie en levenstijl een kind op te moeten voeden.

Ik vind dit altijd zo’n kut opmerking. Tuurlijk, als je het onveilig doet gaat het helemaal op. Maar er zijn zat mensen geweest die pil en condoom gebruikte, en tóch zwanger raakte. Dan slaat deze stelling helemaal nergens op.

Ik zou het houden.

Precies wat ik ook vind.

Mn vriend heeft liever dat ik het weg zou laten halen, maar hij zou me zeker niet verlaten als ik het toch zou houden. Heb het er al een keer met hem over gehad.

Houden, maar ik ben dan ook 22, dus niet zo heel jong meer, ik zou er wel voor kunnen zorgen met hulp van mijn omgeving :slightly_smiling_face:

Ik zou het denk ik weg willen laten halen, alleen mijn christelijke ouders zouden het daar niet helemaal mee eens zijn.
Mijn moeder heeft al aangegeven dat, wil het ooit gebeuren, zij het kind wel op zou willen voeden, maar ik denk dat ik het dan toch liever zou afstaan ter adoptie.

best moeilijk he als je er over nadenkt …