Wat zou je doen als je iemand ziet stelen?

Ik wist trouwens niet waar die moet…

Maar ik was dus in de h&m vandaag en ik loop naar de schoenen. Ik zie dus een meisje bij een spiegel staan en de oordopjes van zo’n houdertje doen.
En tot mijn verbazing gooit ze die gelijk der zak in. Volgens mij zag ze dat ik het had gezien…
Ik heb verder niks gedaan.

Wat zouden jullie doen? Zouden jullie er iets van zeggen?

Niets, haar zaken.

Ik zou er wel wat van zeggen denk ik, als ik er op dat moment de ballen voor heb. Ik ben wel iemand die bevriest in dat soort situaties. Maar als het me zou lukken zou ik naar de desbetreffende persoon toelopen en vragen of het lukt. Ga werken als je zo graag dingen wilt hebben.

Ik heb geen idee wat ik zou doen.

Dit is zo’n; het moet je overkomen’moment voor je daadwerkelijk weet wat je doet.
Je kan nu wel een heldhaftig lulverhaal ophangen en dan je op het moment zelf misschien wel niks durft :3

Overigens denk ik dat ik de ballen niet heb om haar ervoor aan te spreken.
Ik denk dat ik het gewoon zo laat en heel hard hoop dat ze gepakt word.

True (:

wat ik nu denk, is naar zo’n beveiligingsmannetje of iemand achter de kassa om het even tegen ze te zeggen. Niet naar de dader zelf gaan, dan kan de winkel zelf kijken wat ze ermee doen.

ik zou niks doen, aangezien ik dat toch niet durf om iets over te zeggen.

Ik zou naar de kassa/beveiliging lopen ofzo

precies dit.

ik weet niet wat ik zal doen, dat kan ik niet zeggen. ik zal denk ik, het eerst degene met wie ik ben vertellen. en dan samen naar de beveiliging/personeel gaan.

Aan de ene kant wil ik er liever niets mee te maken hebben, tis tenslotte wel háár eigen schuld… Maar aan de andere kant zou ik naar iemand toe lopen die er werkt en t zeggen, bij de kassa’s hebben ze het meestal toch te druk dus dan maar een medewerkster inlichten…
Heb enkele keer wel mensen verdacht zien doen, vluchtig om zich heen kijken, vooral kleine kinderen, maarja je gaat er niet bij elke keer van uit dat er wat gejat wordt…

verder winkelen ( wel kijken of ze er mee wegkomt, en als ze gepakt word haar uitlachen)

Ik zou er denk wel wat van zeggen, of het personeel waarschuwen. Ik werk in een winkel en het is inmiddels al bijna een vaste reactie om in te grijpen.

Heb ik ook wel een beetje. maar ik denk dat ik diegene gewoon even doordringend aan zou kijken, en dan doorlopen. En anders misschien een reactie dat de meeste mensen betalen voordat ze iets meenemen. ik denk dat je diegene dan al genoeg hebt af geschrokken.

Verder als je naar de beveiliging gaat, kunnen zij er opzich ook niet heel veel mee. het is toch wel iets ergs, als je iemand beschuldigd van stelen. en stel hij/zij steelt niks, dan staan ze (door jou schuld…) toch wel een beeetje voor lul haha.

Niks. Ik bemoei me er niet mee.

Ik zal het personeel waarschuwen