Wat zou ik doen ?

Hey meiden,

Over 2 maanden ben ik jarig en wordt 18 jaar ik wil dus ook beginnen met rijlessen.
Nu moet ik dus van mijn vader mijn theorie hebben voordat ik begin met lessen omdat ik een snelcursus ga doen en dan niet lig te stressen dat ik mijn theorie nog niet heb.
Ik wou dus eigenlijk volgende week dinsdag met mijn vriend meegaan en kijken of er nog een plek was, maar dat gaat dus al zo’n 3 jaar niet meer.
En de eerst volgende plaats is 17 augustus, ik ben jarig op 16 aug.
Nu heeft mijn vader me iets voorgesteld, ik kan 1 weekend zaterdag en zondag van 8 tot 4 uur theorie les krijgen op mijn rijschool.
En dan erna meteen theorie op een eerdere datum omdat rijscholen voorrang hebben.
Alleen het probleem is en mijn vriend zegt dat ook dat ik absoluut niet naar iemand kan luisteren die mij iets uitlegt. Ik luister hooguit 5 minuten dan ga ik al andere dingen doen.

Dus wat zouden jullie doen ?
Weekendje theorieles ?
Of zelf leren (waar ik trouwens al mee bezig ben) en pas 17 aug. doen?

Weekendje theorieles, als iemand je lesgeeft kun je niet plots wat anders doen want er is iemand bij je, dus dan ben je zo ongeveer verplicht om geen andere dingen te doen. Ik denk dat jij een soort type bent die denkt ‘ach 17 augustus is nog ver weg, ik leer nu nog niet’ en dan uitstellen tot het laatste moment, dat gaat dus niet werken. :stuck_out_tongue:

Ik denk dat als je snel afgeleid wordt, dat je beter zelf kunt gaan leren.

Als je zelf al zegt dat je je gedachten er niet bij kan houden zou ik zelf leren. Mijn broer heeft ook een snelcursus gedaan en met theorie heeft ie maar 1 avond zelf geleerd ofzo en verder niet naar die rijschool daarvoor geweest en was in een keer geslaagd. Maar als je nu al aan het leren bent moet het jou denk ik wel lukken?