Wat zijn mooie nederlandse boeken?

Ik wil graag weer wat meer lezen, daarom zoek ik nog leuke boeken voor ongeveer 14/15 jarige leeftijd. Mogen thrillers of wat dan ook zijn :slightly_smiling_face:
Bijv. boeken van Mel wallis de Vries en Helen Vreeswijk
Noem maar op en ik houd het hieronder wel bij

Leuke boeken:
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ik heb trouwens de zoekfunctie gebruikt en daar kwam niets uit alleen een topic over welk boek je nu leest maar dat zijn vele engelse boeken (de schrijvers en dat vind ik minder)

De valeriusmoorden - Paul Kustermans (wel een vlaamse schrijver)
Stuk - Judith Visser
Zomertijd - Suzanne Vermeer
Blauw water - Simone van der Vlugt
Turbulentie - Mariƫtte Middelbeek

Eigenlijk alle boeken van deze schrijvers vind ik leuk :slightly_smiling_face: Van Paul Kustermans heb ik enkel de valeriusmoorden gelezen, van de andere schrijvers bijna alles.

Het Diner en Zomerhuis met zwembad van Herman Koch vind ik heel goed (en ook wel grappig eigenlijk). Boeken van Simone van der Vlugt (haar thrillers vooral) zijn ook leuk om te lezen!

-Torenhoog en Mijlenbreed en Ogen van Tijgers van Tonke Dragt. Echte, ouderwetse, goedgeschreven sci-fi en sowieso mijn favoriete boeken.
-Allemaal willen we de hemel van Els Beerten. Het is een oorlogsboek en doorgaans houd ik daar helemaal niet van, maar deze is gewoonweg prachtig geschreven. Els Beerten is wel Vlaams en het boek speelt zich ook af in Vlaanderen.
-Lopen voor je leven, ook van Els Beerten. Ook erg mooi, hoewel minder dan Allemaal willen we de hemel, maar 't verhaal is misschien meer wat je zoekt.
-Boy 7 van Miriam Mous (Ik wist eerst niet dat ze Nederlands was). Dit boek heb ik een tijd geleden gelezen en ik herinner me eigenlijk vooral dat ik het erg spannend vond. Volgens mij was het wel een beetje thriller-achtig.

Een schitterend gebrek

ik heb Hasta la vista van Judith Visser net gelezen en die vond ik echt vet spannend! Soms echt heel gruwelijk maar ook heel mooi en je blijft maar lezen omdat je wil weten hoe het afloopt. Echt een lekker vakantieboek want het gaat over twee meiden die op vakantie naar spanje gaan alleen dan gebeurt er iets vreselijks en daarna kun je echt niet meer stoppen met lezen!! Echt een aanrader!!