♥ Wat zijn mijn rechten?

Oké, het zit dus zo: Ik heb sinds december een baantje bij een supermarkt. Een maand later had ik een beoordelingsgesprek waarin werd gezegd dat ik binnenkort mijn contract zou krijgen. Toen ‘binnenkort’ aankwam, wilden ze mij bijna wegsturen omdat ik te gezellig deed tegen klanten (wtf, oké voortaan kat ik ze wel af.). Toen stelde dat mens dus voor om het weer opnieuw op te bouwen en als alles goed ging zou ik dus de maand daarop een contract aangeboden krijgen. Nou zitten we onderhand bijna in mei en ik heb er nog steeds niets van gehoord. Aangezien ze mij als een hond behandelen daar (ja letterlijk, de baas maakt misbruik van zijn positie en alles is verschrikkelijk geregeld) en ze meerdere keren hun afspraken niet zijn nagekomen, wil ik ze eigenlijk wel een koekje van eigen deeg geven.
Ja, je kan het kinderachtig noemen, maar ze hebben mij tot zo’n punt gebracht dat ik me bijna niet kon inhouden tegen de baas. Ik was dus van plan om een beter baantje te zoeken ondertussen en wanneer ze mij op een drukke dag in hebben ingeplant gewoon niet op komen dagen. Ze kunnen me toch niets maken zonder contract en bovendien wacht ik op dat moment wanneer ik mijn eerstvolgende salaris weer heb.

Maar goed dat terzijde, ik vroeg me af of ik dat contractgedoe zomaar moet pikken of dat ik naar een instantie kan stappen zodat hun op hun kop krijgen of iets dergelijks. Ik weet niet zo goed wat mijn rechten zijn, dus ze kunnen makkelijk misbruik maken, en dat doen ze ook volop.

En verder: Weten jullie nog erge en creatieve manieren om hun terug te pakken, zonder dat het natuurlijk strafbaar wordt? Zeik niet dat dit kinderachtig is want dat besef ik heel goed, maar ze verdienen het echt.

Ik zou gewoon ontslag nemen en ergens anders gaan werken als ik jou was. In een supermarkt vind je makkelijk vervanging, dus met dat ziek melden heb je ze niet.

Ik snap eigenlijk niet hoe je in dienst kan zijn zonder contract?
(bij mijn werk had ik wel een contract, met twee maanden proeftijd eraan)

Moet je ze niet nogmaals persoonlijk confronteren?

´omdat ik te gezellig deed tegen klanten (wtf, oké voortaan kat ik ze wel af.)´

Zo herkenbaar. :slightly_smiling_face:

Ziek melden? Ik bedoelde gewoon dus niet op komen dagen en nooit meer wat van me laten horen. Maar precies, dat voelen ze niet genoeg aangezien ze vervanging hebben, daarom vraag ik om betere ideeën. Met zomaar ontslag nemen zijn ze te makkelijk van me af.

Dat wil ik eigenlijk niet eens, omdat ik eerst wil weten of dit niet ‘strafbaar’ is wat ze doen, dan heb ik namelijk iets moois om hun mee terug te pakken, snap je? ;p Ik wil niet eens meer een contract, dan kunnen ze mij nóg meer maken.

Tegen al je klanten vertellen hoe verschrikkelijk je wordt uitgebuit.

:’) Nah geen idee, upje

Ja ze weten niet wat ze willen. Als je klantvriendelijk bezig bent dan is het niet goed, als je kortaf doet ook niet.

Ze moeten niet zeiken, als er iets is wat ik goed kan is sociaal en spontaan doen.

Ja me 2!! ik was TE lief, vond het zusje van de filiaalleidster.
Gelukkig was ik daar na een maand weg.
maar ook nu vinden mensen mij erg aardig/vrolijk tegen klanten

Leticia: ik begrijp wel dat je wraak wilt nemen. Wat stom! Ben je wel nog naar ze geweest over dat contract? het lijkt alsof ze je geen contract willen geven, zodat ze je ieder moment eruit kunnen schoppen als ze willen. Met een contract zit je vast en zij willen natuurlijk de ‘‘macht’’ over je hebben.
helaas weet ik niet wat je rechten en plichten zijn als part-timer in de supermarkt…

Haha inderdaad. Ik ben normaal niet zo’n wraakzuchtig mens maar ze zijn in bepaalde dingen echt over de schreef gegaan. Die baas heeft zelfs letterlijk tegen me gezegd dat hij geen respect voor me had en zei een keer tegen mij ‘JIJ, hier staan.’ toen ik even wat moest doen. Heb hem toen ook laten weten dat ik zijn hond niet ben, maar goed.

Nee als ik die dingen doe die jij zegt word ik ontslagen en die eer wil ik hun niet geven. IK wil weggaan. Bovendien is dat voor hun niet erg.

Heb ik al eens gedaan :’)

‘Meneer u bent echt gek om hier boodschappen te doen, Aldi is goedkoper.’

Ben je gemeen, is het niet goed.
Ben je lief, is het ook niet goed.

Je kunt beter je biezen pakken. Succes, meid!

Ja maar dat is toch juist iets goeds? Ik vind in ieder geval van wel en veel klanten hebben dat ook gezegd, dat ik ten minste niet zo’n onpersoonlijke robot ben die de klanten als nummertjes behandel.

Nou ja, ik heb er dus twee keer om gevraagd, en toen zeiden ze het bovenstaande. Ja vervelend is dat he? ): We worden zo makkelijk in de maling genomen omdat we onze rechten niet kennen…

Dan zijn ze dus te makkelijk van me af D: Ik wil echt zoete wraak nemen. Ik ga sowieso een niet zo vriendelijk gesprek met de baas aan.

Heb je geen cao of zoiets?

‘Meneer u bent echt gek om hier boodschappen te doen, Aldi is goedkoper.’
haha droog :grinning:

anders laat je gewoon alles vallen, rijd je alles aan, kom je standaard 3 kwartier te laat, ga met je mobiel kloten, te lang pauze houden en als je moet spiegelen alles naar achteren duwen?

als je moet vakkenvullen, alles gewoon op de verkeerde plek zetten en weggaan zonder iets te zeggen en vanaf dat moment niet meer terugkomen :stuck_out_tongue: aangezien je toch geen contract hebt, kunnen ze je niks maken.

en idd, supermarktmanagers zijn echt aso’s. Ik heb een jaar best erg onder een ziekte geleden waardoor ik niet altijd kon komen werken, maar die vetzak dacht dat ik het ‘‘express’’ deed en heeft me ontslagen, door naar m’n ouders te bellen, ipv mij!

Weet ik eigenlijk niet :’) Zoiets heeft iedereen automatisch toch?

Oeehh. Laat hem dan een poepie ruiken, meid! Ikzelf heb geen flauw idee wat je kunt doen. Ik ben veel te lief (lees: naïef) om wraak te kunnen nemen xD

Hahahaha :’) Ja maar dan onstlaan zij mij dus. Ik ben zo dom geweest, mijn vriend heeft er ook een tijdje gewerkt en toen is hij dus ook zomaar niet meer op komen dagen (inspiratie haha). Maar goed, die ging dus vakkenvullen en die kwam een product tegen die al over datum was in 2009(!) terwijl het nu 2011 is :’) Dat zou ZO’N mooie kans zijn om hun aan te geven, ze zouden dan pertinent moeten sluiten.