wat zijn leuke engelse boeken?

Voor school moet ik Engelse boeken gaan lezen, maar ik heb geen idee wat ik moet lezen. Heeft iemand nog tips voor leuke boeken?

Boeken van John Green zijn altijd een aanrader!

The safe house!

The curious incident of the dog in the nighttime van Mark Haddon.

Gayle Forman is ook echt geweldig! Vooral I was here en Just one year zijn echte aanraaders!

Ik heb papertowns gelezen in het Engels, en je komt er echt makkelijk doorheen. Het zijn fijne boeken om te lezen voor een Engelse les. En ik heb ook alle drie de boeken van de hunger games gelezen, en die lezen ook makkelijk weg.

Kijk anders bij je bibliotheek rond bij de Engelstalige boeken?

The book thief! Het is wel een wat dikker boek maar zeker de moeite waard het is alleen niet origineel in het Engels geschreven dus weet niet of dat nog uitmaakt.

De hele Rizolli&Isles serie van Tess Gerritsen (Amerikaanse schrijfster maar ze is getrouwd met een Nederlander, vandaar de achternaam.)

The age of miracles van Karen Thompson Walker vond ik erg leuk!

Wij mogen alleen hele goede echt literaire boeken lezen maar een aanrader is dan The Life of Pi.
De andere klas heeft trouwens heel veel keuze aan boeken maar onze docent wil perse alle boeken gelezen hebben die we kiezen dus heeft hij een lijstje van 40 stuks waar we uit moeten kiezen en het zijn geen leuke boeken :l
Mijn vriend heeft The colour of magic gelezen voor engels maar daar houdt niet iedereen van omdat het vooral om de humor gaat en die is nogal specifiek.
Als je John Green boeken mag lezen raad ik die zeker aan! Fijn om te lezen en zijn heel leuk :slightly_smiling_face: