Wat zijn jouw ervaringen op de Hotelschool?

Ik sta nog steeds nergens voor ingeschreven, maar sta nu op het punt de Hotelschool The Hague Amsterdam te proberen. Motivatielettertje en Engelse CV zijn al gemaakt. Aangezien ik zo weinig tijd had, ben ik jammer genoeg niet eens naar een open dag geweest. Ik ben zeer bange dat ik een compleet verkeerde keuze maak. Hospitality lijkt me heel leuk, en van wat ik lees is het een veelzijdige studie met veel praktijkwerk wat me heel erg aantrekt. Graag hoor ik gewoon wat leuke, of niet zo leuke, verhaaltjes over de school. Hoe irritant is het om iedere dag in mega formele kleding te gaan, want het lijkt me niets voor mij? Wat voor vakken krijg je allemaal? En ook niet onbelangrijk, hoe zwaar is het?

Een vriendin van me doet ook de Hogere Hotelschool maar dan in Maastricht (weet niet of dat heel anders is dan Den Haag). Ze vindt de formele kleding niet irritant. Het is niet zo dat je die 24/7 moet dragen, alleen als je naar school gaat/iets voor school moet doen (excursie bv.). De vakken weet ik niet precies. Maar ze vindt het wel een hele zware studie. Het tempo ligt heel hoog. Ze moest bijvoorbeeld na 10 uur spaansles al een vrij lastig mondeling examen afleggen (deze heeft ze niet gehaald). Ze studeert dan ook heel veel om alles bij te kunnen houden. Maar ze toch met plezier naar school!

ik wil na de opleiding die ik nu ga doen naar de hotel school