Wat zijn emo's & gothics precies?

Hooi,
mischien een beetje een domme vraag, maar ik zou graag wat meer te weten willen komen over emo’s en gothics, bijvoorbeeld waarom ze zich zo kleden, wat ze voelen als mensen spottend over ze praten enz. Wanneer is iemand nou precies emo of gothic? en wat is het verschil?
Ik wil echt graag meer over zulke mensen weten zodat ik ze beter kan begrijpen. Ik zou het echt super vinden als ik wat hulp zou krijgen van de emo’s & gothics onder ons.
xSara.

Uit ervaringen met andere forums weet ik dat dit niet zo’n tof topic word.
Misschien is het hier anders, maar ik heb altijd gemerkt dat met dit soort topics veel mensen met vooroordelen komen, die anderen dan weer komen verdedigen.
Er is waarschijnlijk niemand die t je echt kan vertellen, want vrijwel niemand noemt zichzelf echt ‘emo’ enzo.
Maargoed, misschien is het hier anders (:
Beschouw dit maar als een up dan.

Bij ons zijn het vooral mensen zonder vrienden die gepest worden, die hun haar vervolgens zwart verven, ander soort kleding aandoen en ineens heel veel vrienden hebben.

1 like

De meeste kleden zich gewoon zo omdat ze dat mooi vinden. Net als dat jij jouw kleren leuk vind.

Google it zou ik zeggen wat het inhoud want ik weet het niet :’)

je moet in ieder geval niet gaan denken dat gothics en emo’s zich alleen maar snijden en dat soort dingen dat zijn namelijk alleen maar vooroordelen.
‘emo’ en ‘gothic’ is geloof ik gewoon een stijl

idd het is gewoon een stijl die ze volgen omdat ze de kleding/muziek leuk vinden…
bij mij op school heb je ook groepjes emo’s… sommigen zijn van die ‘loners’ zeg maar xD heel stil en erg op de achtergrond… andere emo’s gaan ook veel om met mensen buiten hun ‘groepje’.

Het zijn normale mensen met een kledingstijl.

Het zijn mensen die zich graag anders kleden en naar de bijbehorende muziek luisteren.Al valt 't me wel op dat emo meestal een puberfase is.

Emo en gothic zijn subculturen waar een bepaalde stijl bijhoort. Ook kunnen emo en gothic een lifestyle zijn. Gothic komt van de gothic novel, een literair genre uit de 18e eeuw met voornamelijk mysterie, horror en romantiek. Gothics voelden zich aantetrokken door de sterotypen in deze boeken zoals geesten, vampiers, vervloekten en melodramas. Emo is een afslitsing hiervan.
Daarbij komt dat bij emo een andere kledingsstijl hoort dan bij gothic. Dat merk je al meteen als je gaat googelen, emo’s zie je vaak kleurrijke strakke shirts dragen met skinny jeans en allstars. Dat is de oorspronkelijke kledingsstijl die daarbij hoort, en gothics kleden zich heel anders, denk aan de gothic novels.
Verder zijn het natuurlijk gewone mensen en de fabeltjes die je erover hoort (emo’s snijden zichzelf/zijn depressief ect.) kloppen niet altijd.

Hier kon je jezelf wel in verplaatsen neem ik aan…

Waarom Google je het trouwens niet gewoon?

+1!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Emo_(subcultuur)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(subcultuur)

En ze vinden het niet leuk als ze spottend over je praten. Net zoals ‘‘normale’’ mensen.

Veel mensen denken als ze aan emo denken meteen aan “ik doe stoer omdat ik in me polsen snij” dit heeft dus niks met emo te maken, misschien omdat sommige depressief zijn maar een kakker kan net zo goed in zijn of haar polsen snijden.
Vaak zijn de emo’s die wel denken dat ze stoer zijn omdat ze in hun polsen snijden wemo’s AKA wannabe emo’s.
Wemo’s zijn vaak de 13 jarige die rond huppelen en aandacht zoeken en die vinden het dan ook vaak leuk als ze na worden geroepen als emo.
Sommige emo’s zijn verlegen en stil en anderen zijn juist weer heel vrolijk.

Dit zijn vaak de standaard dingen die in de meeste gevallen voorkomen maar het kunnen ook wemo’s zijn omdat hun dit gewoon allemaal na doen.
En ja er zijn mensen bij die hunzelf emo noemen maar dit zijn dan ook vaan de wemo’s.
Meestal hebben ze zwart haar met 1 (of meerdere) lok voor hun ogen en vaak nog een extra kleurtje (extention) of blond in hun haar.
Hun kleding bestaat vaak uit studs (riem vooral) en spikes, bandshirts, skinny jeans en zwarte kleding.
Hun make-up bestaat uit een dikke laag zwarte oogpotlood (zelfs mannen dragen dat), zwarte nagellak (ook mannen), smokey eyes, eyeliner, mascara en alle andere make-up die wij ook gewoon dragen.
De bekende kleuren van de emo zijn zwart en rood.
Ze luisteren dan vaak ook rock, screamo, metal… (ik weet niet alles uit me hoofd).
Veel emo’s hebben ook piercings; de simpele lip piercing, snake bite, septum (neus), wang, plugs en nog een aantal.
Ook tatoo’s hebben ze graag.
Veel emo’s zijn ook depressief maar dat hoeft niet.
Sommige willen ook zo bleek mogelijk blijven en niet in de zon.

Je hebt ook de zogenaamde scenekids, scene girls en boys, de happy emo’s.
Die kun je herkennen aan hun kleurrijke, aparte kapsels en felle kleding.
Vaak staat het haar van de jongens omhoog en dat van meiden wordt getoupeerd.
Ze lopen van 2 kleuren haar tot een hele regenboog.
Ook hebben ze strikjes in hun haar en hun idool is vaak Hello Kitty
Deze mensen dragen vaak ook veel extentions en dat met kleuren of een dierenprint.
Ze dragen ook heel kleurrijke kleding.

Er bestaan ook speciale meetings via hyves en andere sites waar altijd veel emo’s naartoe komen.

Ok dit was het tot nu toe wat ik weet over emo’s, dit wordt vaak als emo gezien maar ieder mens is anders dus dit geld natuurlijk niet voor iedereen maar ongeveer een richtlijn.

Van gothics weet ik niet veel maar ze zijn weer heel anders en hebben er ook een hekel aan als ze emo genoemd worden.
Gothics zijn vaak wat rustiger en een beetje Keltisch en meer spiritueel.
Je ze ziet ook vaak met prachtige jurken op Keltische festivals.
De meiden zie je ook met sierlijke make-up rond de ogen.
Ze luisteren meer naar folk en metal?
Hun kleding is vooral zwart en bestaat uit band shirts, spikes willen ze ook wel eens mee lopen.
De kleuren van de gothic zijn zwart en paars.

www.yourscenesucks.com

^beetje spottend, maar wel heel accuraat :grinning_face_with_smiling_eyes:

Death Metal heeft niks met emo’s te maken,de zeikmuziek (ja,dat is een mening,geen vooroordeel) van de gemiddelde emo ligt ver van het metalgenre af.

Inderdaad :grinning_face_with_smiling_eyes:

DIE T-SHIRT DAT DIE MAN AAN EEN ZAAG DENKT, OMG IK GA KAPOT HIER :grinning_face_with_smiling_eyes:

Oh ik kon alleen maar gothics die metal luisterde maar ook veel naar tokio hotel, never shout never etc…

Tokio Hotel? Lawlzzz.
Never shout never is niet echt gothic.
Mja, zo zie je maar dat het verschilt.