wat zijn de voordelen van veel boeken lezen??

Kan iemand me even helpen?

heeft veel boeken lezen voordelen?

welke??

Je leert je beter inleven
en vergroot je woordenschat

Pak een boek en probeer het zelf es zou ik zeggen XD

Nee maar ff serieus waarom vraag je dit? :stuck_out_tongue:

ja idd je vergroot je woordenschat (maar dat staat hier al boven)

Voor informatica moeten we een powerpoint maken met onze hobby’s, bezigheden, … En aangezien ik nu niet bepaald een boeiend leven heb :grinning:
Wou ik het dus hebben over joggen, lezen, muziek luisteren, …
En we moeten daar dan iets kort over uitleggen + de voordelen die je hhebt als je dat doet.
Dus de voordelen van lezen :grinning:
snap je? :grinning_face_with_smiling_eyes:

• Het is leuk (naja dat hoort de bedoeling te zijn :’])
  • Je leert ervan

Vergroot inderdaad je woordenschat.
En meestal leer je er ook nog van, iig als je Thea Beckman ofzo leest leer je toch over de geschiedenis merk ik. Algemene ontwikkeling dus.

Spelling.

Jah, als het een goed boek is kan het je kijk op de wereld/onderwerp/gebeurtenis/vul wat leuks in/ veranderen.

:ok_woman:

Spelling, woordenschat, algemene ontwikkeling inderdaad. Ik merk echt dat mensen die minder boeken lezen een veel kleinere woordenschat hebben.

• Vergroot woordenschat
  • Je doet meer kennis op
  • Je leessnelheid wordt vergroot, wat bijv. bij een studie veel voordeel op kan leveren
  • Je leert meerdere situaties kennen en ook van verschillende kanten [als je verschillende soorten boeken leest dan]

Zelf heb ik altijd erg veel gelezen, op de basisschool had ik altijd alle boeken van de niveaus die ik mocht lezen uit, dus moest ik noodgedwongen boeken opnieuw lezen [bah!]. Ik merk toch duidelijk verschil tussen mijn broertje & zusje en mezelf, zij hebben vroeger veel minder gelezen en lezen ook sneller. Ook een hoop kennis die ik uit de boeken heb gehaald hebben zij niet.

Spelling en het geeft je een andere kijk op dingen…

Groter inlevingsvermogen
Betere spelling

Veel mensen vinden het ook leuk, omdat je er zelf dingen bij kunt voorstellen.
Bij ons in de nederlandse les is het heel handig. Omdat onze leraar helemala gek is van boeken. Dus dan is t best fijn dat je wat boeken kent.

Je wordt er niet dommer van

KAN JE DAT ZELF NIET BEDENKEN
omg. en daarvoor is ook google

Eigenlijk alles wat hierboven gezegd wordt :]

-----
bijt mij neus er anders af he!
en de rest: heel erg bedankt !!!

[i]Bredere woordenschat.
Betere ontwikkeling van de hersenen.
Beter gevoel voor zinsopbouw.
Rijke fantasie.
Steeds sneller denkvermogen.