Wat zijn dé echte mode hits?

Hallo allemaal,

Voor mijn opleiding hebben we de opdracht gekregen om voor een bepaald onderwerp uit te zoeken wat dé trends/hits zijn. Ik heb gekozen voor mode en fashion.

Ik ben dus op zoek naar de publiekstrekkers op mode en fashiongebied. Kijk, je hebt bijvoorbeeld H&M en Zara als winkels die je tijdens een dagje shoppen altijd bezoekt. Maar ik ben op zoek naar dé echte hits! Wat ik hiermee bedoel zijn winkels of artikelen waarvoor je stad en land afreist of heel internet afstruint.

Een goed voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld Primark. Hiervoor reizen mensen het hele land door om een winkel te bezoeken. Een ander voorbeeld zijn Uggs schoenen (vooral enkele jaren geleden), iedereen moest ze toen hebben! Maar welke winkels/merken/artikelen zijn nog meer ‘the big thing’? Waarvoor zouden er mensen op grote schaal in de rij gaan staan?

Hopelijk hebben jullie goede ideeën, alvast super bedankt!

Abercrombie & fitch misschien? Sephora?

Lush?

Hahaha, sorry… Lush is geen fashion. Ik heb verder geen idee eigenlijk (:

Misschien helpt het je om in de Stijlbijbel van Elle te kijken ;-)! Daarin staan heel veel trends van nu.
Verder ken ik een paar mensen die stad en land hebben afgezocht naar de perfecte babyroze oversized jas en misschien komt de pas geopende Urban Outfitters ook in aanmerking?
Succes!

Cut out boots? Wedges, de camo trend, statement kettingen…

Studs, (nep)leer en kant.

Abercrombie and fitch en hollister ook wel. Victoria’s secret. Designer collecties bij h en m.

Sowieso. Er staat soms zelfs letterlijk een rij voor die winkel.

Maar nu AF+Hollister meer en meer naar Nederland komen, zal dat imago wel minder worden. Dat exclusieve was wat het hiervoor deels zo populair maakte.

-Nike airmax
-Converse
-Vans
-Timberlands
-Dr Martens
-Uggs
-Havaians
-“tattoo plastic kettinkjes”
-Rubberen dunne gekleurde armbandjes (die lijken op die scoobie doo touwtjes)
-Scrunchies
-Onsies
-Kipling rugzak
-Eastpack rugzak
-Cowboybag
-Skinny Jeans
-Forever 21
-Asos
-New Look

AF zit al in Amsterdam en ik heb gehoord dat ze die rijen alleen creeëren om zo mensen te trekken die nieuwsgierig worden en denken ‘wauw, als ze ervoor in de rij staan moet het wel iets speciaals zijn’. Maar ik weet niet in hoeverre dat waar is.
misschien ook nog een tip: Brandy Melville. Heeft maar 1 winkel in Nederland, ook in Amsterdam, en ook een topic hier op Girlscene.

Ik zou als ik TS was gewoon een beetje in topics hier gaan rondneuzen (aanraders: je laatste aankoop, wat heb je vandaag aan, wishlist & de actieve topics over merken -denk aan Dr Martens, A&F etc-), dan kom je denk ik een hoop tegen.

Oh en velvet/velours en buckle boots.

Primark is het enige waar ik echt voor wil reizen. Verder denk ik gelijk aan Forever 21, maar dat vind ik niet leuk/goedkoop genoeg om er echt veel moeite voor te gaan doen :stuck_out_tongue:

Verder zijn al die producten hierboven al wel benoemt.

Jep, en Hollister in Utrecht blijkbaar. En serieus? Ahh dat past echt zo erg bij hun marktstrategie.