Wat zijn ´cookies´

Ja sorry misschien een hele domme vraag, maar wat zijn cookies. Ik had al wat gekeken op internet, maar snap het nog niet echt eigenlijk. En wat gebeurd er als je zoiets verwijderd?

koekjes

Geen idee eigenlijk

Gewoon, het geheugen van je internet zeg maar. Waar je bent geweest op het internet. Nu is Girlscene bijvoorbeeld een cookie bij je.
Er gebeurt niets als je het verwijdert, maar als je de cookie Girlscene verwijdert is het wel zo dat je computer Girlscene niet meer ‘herkent’. Als je dan ‘www.g’ intypt staat Girlscene niet meer tussen de verwante links die je wilt hebben.

Volgens mij wordt dan alle tijdelijke informatie verwijderd. Dus opgeslagen bestanden van sites waar je ooit bent geweest etc.

Weet het niet zeker hoor, maar dat dacht ik.

Cookies of magic cookies, zijn kleine deeltjes informatie die een server naar de browser stuurt met de bedoeling dat deze informatie bij een volgend bezoek weer naar de server teruggestuurd wordt. Hiermee kan op een eenvoudige manier informatie over de internetgebruikers bijgehouden worden. Het nadeel van cookies is echter dat deze informatie ook privé kan zijn. Cookies zijn daardoor omstreden.

* het onthouden van loginnaam of instellingen
* het vergaren van surfinformatie (profiling)
* het koppelen van een browser aan tijdelijke variabelen op de server (session cookie)

oow oke ik denk dat ik het nu vat :stuck_out_tongue:

ghehe ik wou precies hetzelfde antwoorden :grinning_face_with_smiling_eyes:

haha idd.

slim!

Cookies of magic cookies, zijn kleine deeltjes informatie die een server naar de browser stuurt met de bedoeling dat deze informatie bij een volgend bezoek weer naar de server teruggestuurd wordt. Hiermee kan op een eenvoudige manier informatie over de internetgebruikers bijgehouden worden. Het nadeel van cookies is echter dat deze informatie ook privé kan zijn. Cookies zijn daardoor omstreden.

Eerste hit van google. (wikipedia)