wat zet jij op facebook ?

Na aanleiding van het topic: facebook uncensored dit topic.
Ik ben benieuwd wat jullie zelf op facebook/twitter zetten.
Want vond dat er erg veel dingen waren waar mensen zich aan irriteerden,
dus wat vinden jullie leuk om te lezen/zetten jullie zelf op sociaal media ?

Ik zal beginnen:
Ik vind het altijd grappig om gebeurtenissen te lezen van de dag, maar dan niet standaard dingen, maar meer bijzonderheden.

Ik gebruik alleen facebook en zet er heel weinig op. Soms berichtjes naar vrienden/andere mensen die ik lang niet zie of omdat het handig is want je kunt meerdere mensen taggen in een bericht. En soms om foto’s te delen. En soms deel ik een interessante link of filmpje. Maar ik praat bijna nooit over mijn dagelijks leven van ‘oooh vandaag was een drukke dag, morgen lekker uitslapen’. Vind ik zelf niet interessant om te lezen van anderen, heb ook niet de behoefte om dat soort dingen te delen.

dingen die mij overkomen die leuk is om te delen (wat ik zelf vind)
en op twitter wat ik ga doen meestal.

ik ben ook wel benieuwd wat mensen nu wel op twitter of facebook zetten, als je dat topic door leest is weinig nog maar goed :stuck_out_tongue:

Ik zet nooit zoveel op facebook. Maar als ik wat neerzet is het meestal iets van ‘Met esmee blablablabla’ ‘Naast julie in blablabla’ Dat soort dingetjes.

voor de rest reageer ik veel op dingen van mensen enzo…

ik zet van die dingen op twitter en facebook wat ik aan het doen ben enzo
maar ik zorg wel dat mijn profiel beschremt is want ik wil niet dat iedereen dat hoeft te zien

Ik zet op facebook niet heel erg veel eigenlijk … werk kan erop kijken en dat soort dingen. Op twitter zet ik ALLES. het is een soort van dagboek :’) ik vertel alles ik zeur over alles.

Best triest eigenlijk --’

Niet zo veel. Sommigen zetten echt alles wat ze doen online, dingen als ´even naar de dokter´, ´weer thuis´, ´nu even douchen´, ´slapen´… echt, whatever?!

Helemaal niks want ik heb geen van beiden.

Zo min mogelijk. Heb nu een blok met lessen over social media en het is echt schandalig als je ontdekt wat Facebook allemaal voor gegevens van je heeft, dat dit hun bezit is en er dus alles mee kan gebeuren. Daarnaast is het gewoon ook best wel dom om je hele lief en leed erop te zetten of mensen uit te schelden ofzo. Alles blijft bewaard en het helpt ook niet echt bij het vinden van een baan later. Genoeg gezeurd :slightly_smiling_face:

^^

dit snap ik wel, maar ik heb wel aangepaste privacy instellingen, dat alleen vrienden het kunnen lezen bij twitter en facebook, dus dan kan dat later toch ook geen problemen geven ?

Niet veel. Eigenlijk alleen maar onzindingen.

Ik lees meer dan dat ik post eigenlijk. En als ik iets post is dat een foto / over een leuke dag / iets anders onzinnigs.

ik heb geen twitter of facebook, niet zo veel dus,

Ik heb alleen Facebook. En ja… Wat voor dingen ik plaats. Volgens mij best veel shit. Haha! Ik plaats foto’s/ plaatjes van dingen die ik leuk vind, m’n kat, opvallende dingen etc. Verder plaats ik soms een Muziekje. En mijn statussen verschillen altijd heel erg. Ik plaats bijvoorbeeld nooit standaard dingen als: “en nu slapen”, “wakker worden”, “patat eten”, “met mijn schatjes zijn” etc etc :stuck_out_tongue:

Ik vraag me wel vaak af of mensen mijn dingen irritant vinden, ook al plaats ik niet 100 dingen op een dag :slightly_smiling_face:

Mijn facebook staat meestal vol met bullshit dingen…
gekke foto’s met vrienden of van mijn konijn en verder meestal van die droge dingen die nergens op slaan… : p

In mijn statussen vooral onzin… Maar ik gebruik wel speciale groepen voor school (:

Soms vind ik dat ik teveel post, maar als ik dan kijk naar anderen valt dat dan ook wel weer mee. En ik klaag ook best veel, haha. En ik post ook regelmatig links naar nieuwe foto’s maar dat willen mensen wel, dus dat is wel leuk. Hoewel ik alle foto’s nu op mijn “likepagina” post, maar dat telt ook wel mee als “posten op FB”.

Nu heb ik op mijn eigen profiel een foto-abum gemaakt, en ik wil gedurende de hele zomer dan foto’s uploaden die iets te maken hebben met mijn zomer. Maar ik wil 't ook wel een beetje interessant houden, ik hoop dat mensen aan ‘t einde niet gaan denken van “pffff daar heb je dr weer met een saaie foto van een stuk gras” ofzo :’)

Nee opzich niet. Ik bedoelde meer dat het best een eng idee is dat alles wat je plaatst eigendom is van “Facebook.” En het schijnt dat werkgevers tegenwoordig ook wel vragen of je je profiel een dagje openbaar wilt maken, zodat ze die kunnen bekijken :’)

niet veel, ik reageer op berichtjes van familie leden en foto’s

ik check af en toe in als ik op een leuke plek ben met vrienden. maar verder maak ik eigenlijk zelf geen posts aan behalve als ik iets heel leuks meemaak of zie. ik reageer wel op andere posts maar daar houd het dan ook op.