wat zeggen (msn)

Hallo allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een jongen ontmoet (18) en heb met hem 2x gezoend (nouja… wel vaker haha) maar 2 avonden gezien.

Zijn oma was laatst overleden, en ik kan daar nooit goed over praten. ik zeg altijd gewoon ben er voor je enzo… maarja… vandaag is zijn oma begraven maar ik weet gewoon echt niet hoe ik daar op in moet gaan want hij zegt vas ja me oma is vandaag begraven… hoe moet ik daar dan op reageren kan ik echt niet via msn!;p

x x x

Gecondoleerd? Ik weet het ook niet eigenlijk, daar praat ik niet over met jongens.

nee ik ook niet dus vind ik altijd zo lastig

Ik zou gewoon iets zeggen van gecondoleerd, was de begrafenis mooi en dat hij met je kan praten als hij daar behoefte aan heeft.
Peil een beetje of hij erover wilt praten. Zoja, laat hem zijn verhaal luchten. Nee? Probeer hem dan af te leiden.
Hopelijk heb je hier iets aan.

oke ja maar ik denk dat ik geen gecondoleerd zegt, wat heb met hem al eerder gesproken (kort) erover ik denk wel dat ik moet vragen over begravenis

Vraag hoe hij het heeft ervaren en hoe hij zich nu voelt. Dan lijkt mij dat er vanzelf een gesprek uit voort vloeit. Je kan ook vragen naar de band van hem en zijn oma.

Geen Ja/Nee vragen stellen maar open vragen. Daar kun je wat mee qua gespreksstof.

geef hem een knuffel en zeg nog sterkte ofzo?

Hoe gaat het nu met hem, of het een mooie dienst was, hoe hij zich nu voelt. Laat hem zich op zijn gemak voelen bij jou, dan vertelt hij vanzelf ook meer en weet hij dat hij bij jou terecht kan.

ja idd, nouja ik denk dat ik alleen zeg van mooie dienst enzo… want hij weeet ook niet dat ik weet dat hij begravenis had…

Ik zeg dat dan altijd ook gewoon, iets in de zin van: ‘Wat erg voor je, ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik hier op moet reageren…’

oja … ja das ook wel goeie

wens hem gewoon sterkte :wink:

ja idd hha maar heb k algezegd -+p ag kga dr niet teveel op in

Hem eerst condoleren, en dan vragen hoe de dienst was, of hij nog iets heeft gezegd (of zijn ouders), hoe het nu met hem gaat. En dingen over zijn oma, hoe oud ze is geworden, of hij een goede band met haar had… En verder weet ik het eigenlijk ook niet.

gewoon iets van: heey, was vandaag de begravenis? sterkte ermee, ik ben er voor je

zoiets

Oei dat vind ik ook altijd zo moeilijk haha, misschien gewoon niet teveel op in gaan inderdaad voor je iets doms zegt (dat zou mij iig overkomen :stuck_out_tongue:)