Omdat ik zelf nooit kan bedenken wat ik wil koken en daarom altijd uitkom op dezelfde gerechten, dacht ik, misschien is het een leuk idee om recepten en ideeën uit te wisselen die niet al te ingewikkeld zijn.
Wat vind jij lekker om te koken en te eten? Zet het recept erbij
Ik zal beginnen met een macaroni-ovenschotel: (ook wel budgetvriendelijk)
Ingredienten:
- Macaroni
- Geraspte kaas
- Italiaanse kruiden
- Knoflook 2/3 tenen
- 1 ui
- Paprika
-Hamblokjes - 1 ei
De hoeveelheden zijn enorm afhankelijk van hoeveel je maakt en hoe je het zelf op smaakt wilt brengen. De hoeveelheden die ik aangeef gebruik ik meestal zelf voor ongeveer 4 personen.
Dus ik kook dan 4 kopjes macaroni, gaar volgens het pak. Knoflook, ui en paprika zo klein mogelijk snijden. (Kruiden ook zo fijn mogelijk snijden als het verse kruiden zijn) Als de macaroni gekookt is, afgieten en mengen met de fijn gesneden kruiden, knoflook, ui, paprika, het ei (rauw en kort geklopt), hamblokjes en een handjevol geraspte kaas. Even goed mengen/roeren, in de ovenschaal doen en een laag geraspte kaas op de bovenkant. 15-20 minuten in de oven op 180 graden en klaar is kees
Je kan de hoeveelheden naar smaak aanpassen, en er iets bij doen als cherrytomaatjes oid, of de paprika of hamblokjes weglaten. Je mag het allemaal zelf weten!
Eet smakelijk