Wat zal ik doen?

Ik ben echt heel hevig en onregelmatig ongesteld. Nu zat ik te denken om aan de pil te gaan, werkt dit tegen deze kwalen?

Ik ben trouwens ook dat maandverband zat, maar ik durf geen tampons te gebruiken. Ik had het al eens geprobeerd, maar omdat ik zo hevig ben moet ik wel zo’n grote, en dat krijg ik er gewoon niet in. :no_good_woman:

Dus, wat moet ik doen?

• Probeer tampons met inbrenghuls
  • Onregelmatigheid wordt er zeker mee verholpen, bij mij heeft het ook het effect dat ik het minder hevig & niet zo lang ben (normaal volle week, nu 5 dagen)

Trouwens, met tampons lijkt het ook veel minder dan met maandverband. Dus je kan ook eerst gewoon die kleine tampons proberen.
& ik zie net dat je nog maar 13 bent, ik zou niet gelijk hormonen in mn lichaam willen proppen dan.

De pil is zowiso ideaal tegen de onregelmatigheid…!
En wat die tampons betreft;is denk ik ook gewoon beetje kwestie van ‘oefenen’ zeg maar…,en wennen.
Ik bedoel…,als dat al niet past hoe moet dan dan met sex…? :relieved:

ik zou als ik jou was ook nog niet aan de pil gaan.
Je bent 13 en dan zijn al die hormonen niet echt goed voor je.
Probeer een tampon met of zonder inbrenghuls.
Begin klein en doe telkens een maatje groter.
Je zou ook en kleinere maat tampon in kunnen doen met een dunner maandverbandje…!

Succes!

Maar er zijn toch best veel van 13 die aan de pil zijn? Iig wel een paar vriendinnen van mij. :flushed: Maarre, ik ben nu al wel zeker een jaar ongesteld en ik wordt wel een beetje gek van die onregelmatigheid, ik kan nooit iets plannen ofzo.

xoxo

In de pil zitten wel een heleboel hormonen, die volgens mij niet altijd goed zijn om op jongere leeftijd al te gebruiken. Maar daarvoor moet je even informeren bij je dokter of apotheker.

Lijkt me goed id ja…:slightly_smiling_face:

nou zowieso naar de dokter gaan voor advies maar als je al n jaar ongesteld bent kan de pil vast wel denk ik, ik werd voor het eerst op mijn elfde (!) ongesteld en ik ben dus ook al op mijn veertiende met de pil begonnen omdat mijn menstruatie ook heel hevig was, ik was 2 weken in de maand niks waard… en ik bloedde ook echt heel erg.
ben toch naar de dokter gegaan en die heeft me de pil gegeven, heb er heel erg veel aan gehad
en dat met die tampons had ik ook… het lukte maar niet :stuck_out_tongue: dus ik begon met een kleinere tampon (2 of 3 druppels) en bouwde langzaam op… als je t eenmaal gewend bent stelt het niks meer voor
naja veel succes ^^

Je kan wat kleinere tampons nemen en die dan gewoon wat vaker afwisselen? En als je echt zoveel bloed dan kun je er nog voor de zekerheid een maandverbandje in doen.

Mijn menstruatie is nu ook nog steeds onregelmatig. Niet heel erg maar ik weet nooit wanneer ik het nou wordt. Maar nu is het gelukkig niet meer zo hevig als 5 jaar geleden.

In het begin ben je ook nog vrij onregelmatig, bij de een duurt het wat langer dan de ander om daar regelmaat in te krijgen. Bij mij heeft het ook vrij lang geduurd.
Ik denk dat je het inderdaad toch moet proberen met die tampons, het is echt niet lastig. Probeer eerst met hulsel, dan een kleine zonder en ga zo wat maatjes verder. Je went er aan :slightly_smiling_face:
Als je die kleinen nog niet genoeg vertrouwt kun je ook dubbel op doen; tampon plus maandverband.

Het is iets waar je doorheen moet, elke vrouw krijgt hiermee te maken :wink:

Oke, maar ik denk niet dat ik met kleinere tampons moet beginnen, want dan moet ik ze zeker elk half uur wisselen. Ik bedoel, ik gebruik nu al nachtmaandverband overdag, soms wel dubbel, en die zijn na 1,5 uur al HELEMAAL vol, dus meestal moet ik ze elk anderhalfuur wel wisselen. Dus, dat gaat niet werken, vooral op school niet. Ben al naar de dokter geweest, en die zei alleen dat ik gewoon heel erg was, maar niets had ofzo. Hij heeft het ook niet over de pil gehad. Maar, ik denk dat ik toch maar weer is ga praten.

Ik denk dat je er dan beter wel aan kan beginnen met eerst kleine tampons + maandverband. En dan de grootte van de tampon steeds iets groter doen, zodat je er aan went.

tampons kan je ook wat langer inhouden dan maandverband,
want bij maandverband loopt al dat bloed uit en dan lijkt het of het veel is,
maar je kan beter eerst mini/normal met maandverband indoen en dan wachten tot de tampon vol is (bij mij wordt het draadje dan altijd een beetje rood) en dan wisselen :wink: