Wat wil je tegen je jongere zelf zeggen?

(Ik kon via Google en de zoekfunctie niet zoiets vinden maar laat me weten als er al zo’n soort topic bestaat)

Het leek me leuk en interessant om een topic te maken met wat je tegen je jongere zelf wilt zeggen.
Dus bijv: je had echt minder met … om moeten gaan.
Of: je bent echt veel te schijnheilig
etc etc.

Niet echt tegen m’n ‘jongere’ zelf, maar eerder een jaartje geleden:
Vergeet je vriendinnen niet, je relatie hoeft niet altijd voor te gaan. Dat had je nu een hoop gezeik gescheeld, en misschien had je dan niet je beste vriendin, en de rest van je groep (bijna) kwijtgeraakt.

Leuk topic! Beetje ranndom vraag misschien maar moet het in briefvorm naar jezeld of gewoon dat je het opnoemt?

^Denk dat dat gewoon is wat je zelf wilt

^^ wat je zelf fijn vind indd

Ik had meer mijn mond open moeten durven trekken en ook meer voor mezelf opkomen
Ik had bepaalde vriendinnen eerder moeten laten gaan en andere juist moeten houden
Ik had minder geld aan onbenullige dingen uit moeten geven
Ik had al veel eerder niets moeten geven over wat anderen van me zouden vinden

Niet zo twijfelen, je gaat het hartstikke leuk vinden.
En top hoe je bij je standpunt toen bent gebleven.

‘Just keep swimming’ :slight_smile:

stop eerder met je medicatie en jongens zijn niet eng. Oh en geniet van de tijd met je familie nu ze er allemaal nog zijn (vooral opa en oma’s)

stop met zoveel fastfood eten :’)

:grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Meid, geniet van je energie. Over een tijdje is die weg…

Ik wil tegen mijn jongere zelf zeggen dat ik gewoon altijd mijn gevoel moet volgen, en me niet moet laten beinvloeden door meningen van anderen.
En dat ik dingen (met jongens bijvoorbeeld) alleen maar moet doen omdat ik het zelf wil, en niet omdat mijn vriendinnen er allemaal heel vroeg bij waren.

Nee, je bent niet dik.

Het maakt niet uit dat je je beugel haat. Die is er na een paar jaar uit en geloof me: je vind het nu geweldig dat je er een hebt gehad. Probeer aub niet bij de ‘coole’ mensen te horen, want je lacht ze nu alleen maar uit. Kies een studie die je leuk vind ook al vinden mensen het misschien niks voor jou. Scheelt weer dat je een tweede studie moet volgen…

Nee, je bent niet dik. Nee, je bent niet lelijk. Nee, je hoeft niet door iedereen aardig gevonden te worden.

Ja, de wereld is kut. Ja, je gaat vrienden verliezen. Hoe erg je je best ook doet. Ja, je gaat spijt krijgen van dingen en daar kan je niets aan doen. Ja, je krijgt een aantal gebroken harten, maar daar kan je later om lachen.

Probeer alsjeblieft gewoon een beetje jezelf te blijven en te lachen. Er komen nog wel moeilijke periodes op je pad en je zal er bijna aan onder door gaan. Maar zolang je je familie en vrienden waardeert, is er niks aan de hand.

Nu lijkt alles kut, maar over een aantal jaar ben je weer gelukkig.

Maak je niet zo druk over wat anderen van je vinden. Je schiet er niks mee op.

Begin geen relatie met *insert naam ex*. Het is een verspilling van tijd

Chill the fuck out. Echt, het is allemaal zo erg niet.