Wat wil je nu écht even kwijt #28

Handiger voor die kiddo’s ook, hoeven die ook niet meer met een zooitje contant geld over straat.

Mensen die me allerlei suikervrije recepten toewijzen, terwijl daar allerlei suikervervangende ingrediënten worden gebruikt zoals honing en agavesiroop. Terwijl mijn lichaam daar ook gewoon niet tegen kan.

“Maar dat is toch echt suikervrij of niet, -naam- en -naam- gebruiken dat soort recepten ook!!”

Maar -naam- en -naam- worden vast niet vermoeid en ziek van suiker :bored:

in mijn tijd niet iig :"") dat is nu *telt* 11 of 12 jaar geleden (dit doe je in gr 6 toch?)

Dat denk ik wel? Toen ik kinderpostzegels ging verkopen op de basisschool moest het nog wel contant en dan ging mijn moeder en/of vader altijd mee dat ophalen. Maar ik denk dat ze het gaan incasseren dan.

Ik kan me nog vaag herinneren toen ik kinderpostzegels verkocht dat mensen hun rekeningnummer neer konden schrijven op zo’n formulier? Kregen ze een velletje mee van hun gegevens als bevestiging. Papieren moest je inleveren op school en dan werd dat allemaal geregeld ofzo.

Dat is dan 10 jaar geleden ofzo. Kan me niet herinneren dat ik contant geld meedroeg tijdens het rondlopen.

Ik ben nieuw hier en ben benieuwd hoe het hier is op het forum

ik weet echt zeker dat het bij ons niet met contant geld was, maar misschien was dat jij bij jullie anders?

misschien was dat jantje beton of zo? :’)

Welkom :slightly_smiling_face: Dit topic is bedoelt om gewoon gezellig een beetje te kletsen, of te posten wat je bezighoudt bv.

Dankjewel! :slightly_smiling_face:

Ik dacht dat Jantje Beton contant was?

Ik vind dat m’n hogeschool bepaalde dingen echt bar slecht regelt. Een meisje uit m’n klas zou graag wat extra hulp willen bij een vak en wordt door de leraar steeds afgewimpeld, ik vroeg om wat extra opdrachten zodat ik nog wat kon oefenen en er werd me min of meer gezegd dat ik het maar moest doen met de informatie die ik al gekregen had, voor antwoorden op vragen moeten we onderling maar gaan discussiëren want de leraren weigeren de antwoorden (nadat we de opdrachten gemaakt hebben!) te geven. Er wordt ook totaal niet duidelijk gezegd wat ze nu van ons verwachten, hoe we de doelen moeten bereiken en wat de leerstof nou precies is. Ik snap dat je op het HBO zelfstandiger moet zijn dan op de middelbare school, maar deze onduidelijkheid en zo’n vaag gebeuren had ik niet verwacht.
Ik ben stomverbaasd en woest tegelijk, wil ik een keer echt ergens voor gaan en m’n best te doen, gaat het niet omdat de leraren zo ontzettend demotiverend zijn en gewoon niet bereid zijn om je te helpen.

Mijn moeder haalt soms echt de bloed onder mn nagels vandaan uuuugh.

ew ik moet zo naar school ew ew ew not cool

Gratish Kruidvat snoepjeees.
Op zulke momenten vind ik dat ik mag snoepen, gewoon omdat het gratis is :")

Ik vond het altijd zo spannend om kruidvatsnoepjes te pikken. Nu pak ik gewoon en loop ik de winkel uit. :relieved:

Sorry?
Waarom zou je snoep jatten?

jezus ik haaaaat gemeenten.

“voor een rolstoelparkeerkaart moeten we kunnen inschatten of u zelfstandig wel kunt autorijden begrijpt u?” “nee, ik heb mijn rijbewijs toch meegestuurd” “ja, nee daar gaat het niet om”

gemeenten be like, laten we het vooral vaag houden.

… wat.

Niet letterlijk dat ik een zak snoepjes pak en ermee de winkel uitloop. Ik bedoelde dat ik het vroeger eng vond er zomaar 2 te pakken zonder te betalen maar nu niet. :’)

Ja gewoon eentje of twee. Geen hele zak ofzo als jullie dat denken :grinning_face_with_smiling_eyes: