Wat wil je nu écht even kwijt #28

Ik kijk nu Leven voor de Dood terug en SPOILER voor de mensen die nog willen kijken, een vrouw die suïcidaal is gaat naar een inrichting, maar van die inrichting zou je nog depressiever worden. Ik weet wel dat suïcidaal niet hetzelfde is als depressief, maar depressiviteit kan wel leiden tot suïcidaliteit.
Maar goed, ze zit dus in een gesloten unit. Kale inrichting, opgesloten, verpleegkundigen moeten 3 deuren openen en geen contact met de buitenwereld. Ik snap dat niet

Nou ik heb het net zitten kijken en je word er inderdaad niet vrolijker van. Heftig ook zeg! Kan het me niet voorstellen dat je vanaf kinds af aan al geen zin in het leven ziet. Je ziet ook dat ze niet per se dood willen, maar het leven zoals het is ze gewoon geen voldoening genoeg geven om te blijven leven. Lijkt me ook vreselijk als het je kind of een vriend(in) is, je wilt ze zo graag bij je houden maar als ze zelf gewoon zich gemarteld voelen door het leven, ja wat kan je dan nog als familie/vriend :frowning_face:

^ik heb het niet gezien, wil het nog wel kijken, maar niet na een dag als vandaag :crazy_face:

Ik heb zelf op een gesloten unit gewerkt. Euthanasie is voor veel mensen geen optie omdat mensen volledig uitbehandeld moeten zijn. Maar jammer genoeg is er wel altijd wel een mogelijkheid te vinden om het leven te beëindigen, zelfs op een gesloten afdeling of in een separeerruimte. Vind het echt aangrijpend hoe sommige mensen dan aan hun eind komen, had hen euthanasie gegund (hoe gek dat ook klinkt).

Ik heb het zelf niet gezien, maar heel toevallig ben ik momenteel een (klein) onderzoek aan het doen over euthanasie in de ggz. Wat ik tot nu toe kan concluderen is dat we het taboe op euthanasie écht aan moeten pakken. Alleen al met patiënten in gesprek gaan over de mogelijkheden tot euthanasie kan hen weer motivatie geven om te blijven leven en/of kan tot nieuwe behandelingen/perspectieven leiden. Het is heeeel belangrijk dat deze mensen gehoord worden en zich gevalideerd voelen, wat nu echt onvoldoende gebeurt. En dan nog gun ik iemand veel liever een waardige dood dan een suïcide.

Kunnen mensen stoppen met random links plaatsen op het forum, word er echt zout van :woman_facepalming:

En ik zit van ellende maar steeds op het Viva-forum maar daar zitten ze alleen maar interessant te doen tegen elkaar en ze vinden zichzelf ontzettend grappig en bijdehand. Dan denk ik weer wat doe ik hier :nauseated_face:

Ik ben het met je eens. Op zoveel dingen ligt nog een taboe. En niet iedereen is gelukkig in het leven en dan is het niet raar als je het (even) niet meer ziet zitten. Ik vind het goed dat ze daar een programma over maken

In topic “Wat willen vrouwen?” ?

Nou meer dat er ineens een oud topic naar boven komt en iemand zogenaamd ergens iets gekocht heeft waar ze helemaal blij mee zijn wat absoluut niet gewoon hun eigen shop is waar ze reclame voor maken (not) :")

Ja pff tis echt een gek forum, ook gek dat er mannen zijn. Soms zijn er wel leuke onderwerpen maar het gaat allemaal ook echt extreem snel, er komen heel veel berichten bij. Ik kan het haast niet bijhouden. Viva is weer te druk naar mijn mening en GS te rustig :frowning_face:

Ja vind ik ook haha. En Girlscene is wat dat betreft ook beter dat jongens niet zijn toegestaan. Ik vind het fijne aan Girlscene ook dat de meeste veel liever en medelevend reageren. Op Viva zijn ze soms echt kattig en in elk topic ontstaan hele discussies. Hier had je bijvoorbeeld altijd dat topic opbiechten zonder OMG-reacties en iedereen kan dan ook gewoon echt iets neerzetten zonder dat daar hele discussies over ontstaan. Dat gaat op het Viva forum echt niet lukken :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mee eens! Het gaat me allemaal veel te snel daar. Vind ook dat er hinderlijke mensen op dat forum rondhangen, Girlscene heeft een fijnere sfeer imo

Heb een 8 en een 9 binnen, afstuderen komt nu echt heel dichtbij :upside_down_face:

Zo’n kortpittige facebook Gerda generatie :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ja echt wel. Je ziet ook altijd dezelfde mensen reageren en volgens mij vinden ze zichzelf dan zóóó grappig en bijdehand :roll_eyes:

Al de 3e keer dat ik een week overtijd ben :face_with_raised_eyebrow:

Dat ik blij ben dat ik me hier heb geregistreerd. Ben na een moeilijke tijd weer op zoek naar contact/vriendinnen maken en vind het weer leuk om hier dingetjes te delen en te bespreken.
Bij deze dus mijn aanmelding. Ik heb geen ‘Stel jezelf even voor’ topic gezien, dus doe ik het ff zo.

Groetjes,
Froucke

^^Gezellig, welkom!

Leuk, Froucke! Wees welkom :slightly_smiling_face:

:slightly_smiling_face: Dankje! Iroh + Roses