Wat wil hij?

Heej meiden,

Ik zit met een probleempje denk ik:

De laatste tijd sms ik vaak met een jongen van 2/3 jaar ouder dan mij. Hij is 18/19 en ik ben 16. Ik zie hem als een goede vriend. Maar ik denk dat hij meer ziet in mij:

Ik vroeg hem via sms welke bus hij nam en hij zei 1 van de bussen die ik kon nemen en ik zei aja ik neem altijd de andere en dan zei hij: oké, ik zal die ook nemen. En ik zei: je hoeft voor mij geen andere bus te nemen hoor! En gelukkig heeft hij het toen ook niet gedaan.
Een beetje later smste hij me. En ik zei dat ik vlug verder moest leren, want mijn punten moesten goed zijn zodat ik mijn rijbewijs G (tractor) zou mogen doen van mijn ouders. En hij zei anders wil ik je er wel bij helpen mét een knipoogje bij. Toen was ik zo dom om erop te zeggen: oke maar dan moet je wat vaker in het echt tegen mij hebben gepraat. En nu gaat hij expres voor mij ALTIJD mijn bus nemen.

Ik weet niet wat jullie hiervan denken. Maar ziet hij mij zitten?

Lijkt me toch van wel ja, hij maakt wel duidelijk toespelingen (of het is gewoon zijn manier van doen). Als hij vaker dit soort dingen zegt of het intimiderend wordt kun je altijd zeggen dat je het niet ziet zitten om met hem te daten of als vriend of iets zou willen. Voor eens en altijd duidelijk voor hem dan.

Ja euhm
Maar wat er wel is:
Ik wil hem niet kwijt als goede vriend
Dus ik zou dat eigenlijk willen proberen zeggen zonder dat ik hem kwetst… :sob::muscle:
Ik weet niet of dit mogelijk is :cold_sweat:
Maar iemand tips?

zeg hem gewoon de waarheid
dat is het eerlijkst naar jou en hem toe
zeg dat je hem erg mag en dat je t fijn vind dat jullie zó’n goede vriendschap hebben
maar dat je t daar ook graag bij wil houden
zeg hem dat je om m geeft als een vriend en meer niet

Ik heb niet meteen het idee dat hij je leuk vindt. Ik bedoel ik neem ook wel eens een andere bus om bij een vriendin in de bus te zitten en ik stel ook wel eens voor om een vriendin te helpen, maar dat is puur vriendschappelijk. Ik zou je dus nog niet zo’n druk maken over dat hij je ziet zitten.

Hij vindt jou zeker wel leuk, alleen als je echt niets voor hem voelt moet je het idd gewoon zeggen, voordat je z’n gevoelens kwetst.

Nja, maar voordat hij tegen me begon te praten en hij zat wel op dezelfde bus van mij (toen hij de andere jongens die ik ook ken van op de andere bus nog niet kende) was hij altijd keivaak naar mij aan het kijken. Toen is hij via via aan mijn snapchat gekomen en is hij zo beginnen sms’e met mij…
Zo is dit eigenlijk al een maandje bezig.

En nog iets,
Hij blijft non-stop sms’en naar mij.
En als ik dan rond 6u savonds naar hem stuur dat ik ga stoppen met sms’en,
Krijg ik savonds rond 10 uur nog een berichtje met slaapwel…
En de volgende ochtend weer eentje met goedemorgen
En zo gaat het maar door…

Ik denk persoonlijk dat het best wel heel erg duidelijk is dat hij je ziet zitten. Een jongen die je een goede nacht wenst voor hij gaat slapen en je goedemorgen tegen je zegt wanneer hij wakker wordt: komop. Je bent zijn laatste en eerste gedachte van de dag :wink:

Als jij voor jezelf weet dat je hem niet op deze manier ziet zitten, zou ik dit zo snel mogelijk duidelijk aan hem maken. En dan niet via van die onherkenbare hints waarvan alle meiden niet begrijpen dat jongens ze niet snappen, nee: duidelijkheid betekent duidelijkheid. Direct zijn en zeggen waar het op staat en hoe jij je voelt.

Ik ben bang dat er niet bepaald tips zijn om dit op een niet-kwetsende manier te doen. Daarom denk ik ook dat het erg lastig is om het op een manier te doen waarbij jullie vriendschap behouden zal blijven… Dit is toch echt iets wat zichzelf uit zal wijzen.

Kzal morgen proberen (hij neemt weer speciaal voor mij de bus :cold_sweat: )
Hopelijk neemt hij het goed op… :sob::muscle:

Weeral een uur klaar met sms’en met hem en hij stuurt me weer slaapwel…
Omg waarom is dit zo overduidelijk? :bored:

Gwn hem zeggen en ook zeggen dat je wel goede vrienden wilt blijven.
Ik hoop voor jou dat het lukt!