Wat wil hij?

Hee,
Ik heb geen idee of hier een soortgelijk topic ooit is geopend, want ik lees niet zo vaak hier. Maar ik zit met een dilemma, vraag, lastige situatie; of hoe je het ook wilt noemen.

In oktober is het uitgegaan met mijn ex, het werkte van beide kanten niet. Hij was te druk met andere dingen en zette mij eigenlijk altijd aan de kant. Tegen mij zeggen dat hij niet kon of ziek was, en vervolgens wel de stad in met vrienden om wat te drinken. Niet bepaald aardig, klopt. Toen heb ik 2 maanden niets van hem gehoord, en in december kreeg ik een appje waarin hij zijn excuses aanbood voor het gedrag en graag weer een keer wat wou afspreken. Dit heb ik gedaan, wat overigens van mijn kant gelijk weer goed voelde.
Nu is het april, en spreken we vaker af. We begroeten elkaar met een kus, knuffelen, doen eigenlijk alle dingen die men in een relatie doet. Maar ik heb alleen geen idee hoe hij het ziet tussen ons. Of het voor hem wat betekent of niet, of hij denkt dat dit weer een relatie kan worden of niet; kortom, ik heb geen idee waar ik aan toe ben en dat vind ik lastig. Ik ben namelijk wél verliefd op heb en ik hoop namelijk écht dat het weer wat gaat worden tussen ons.
Maar wat moet ik doen? Ik durf namelijk niet te vragen hoe hij ons nu ziet… Een hele poos geleden heb ik namelijk al eens gevraagd waarom hij wou afspreken, of waarom hij uit eten wou gaan met mij waarop hij heel droog antwoordde: iedereen moet eten toch en het is toch wel gezellig?

We zijn beide trouwens 21, ik weet niet of dat iets maakt. Maar het is wel een verschil met 16 of iets. :wink:

Ik denk dat er toch echt geen andere manier bestaat dan hem ernaar te vragen. Zo weet je meteen waar je aan toe bent.

Kdenk dat dit inderdaad de beste manier is om duidelijkheid te krijgen. Anders blijf je in die onzekerheid en hoop je steeds op meer, terwijl het anders kan zien. Best dat je het zo snel mogelijk weet; want hoe langer je wacht, hoe meer pijn het zal doen als hij niet hetzelfde wil.

Ik zie hem vanavond, zou ik het dan vragen? En dan gewoon echt van ´Hoe zie jij het tussen ons?´
Ik heb geen idee hoe ik er over kan beginnen.

ja dat kan je doen. Kzou gewn beginnen dat je het heel fijn vindt dat er terug zo’n goede band is tussen jullie en dat je heel gezellig vindt , maar dat je je afvraagt hoe hij het verder ziet tussen jullie omdat je niet goed weet wat hij nu precies wil. Ik heb hier niet zo vl ervaring mee, maar hopelijk kan je hem zeggen wat je kwijt wil en geeft hij duidelijk antwoord. Succes ermee!

Dit, succes! (Desnoods kun je het ook nog via telefoon/app etc vragen. Niet de beste manier, maar dan heb je wel je antwoord.)

Hebben jullie er over kunnen praten gisteren?

Heb er niet meer over kunnen praten.
Hadden om 8 uur afgesproken, dus ik met de auto onderweg naar hem, kreeg ik 5 min voor de tijd een appje dat het 9 uur moest worden. Dus een uur gewacht, en daarna naar de bios geweest. Had daar niet echt een moment om met hem te praten, helemaal niet over dit. Toen ik hem naar huis bracht rond kwart over 12 vroeg hij nog wel of ik wou blijven slapen, dat niet gedaan omdat ik de auto naar huis moest brengen. Maar dat zet me dan wel aan het denken: zoiets vraag je toch alleen als je iemand leuk vindt?

Maar goed, ik moet het dus gewoon vragen. Ik denk dat ik hem ga vragen om vrijdag af te spreken, ga ik voor hem koken en dan vraag ik het. Als ik durf haha. Merk dat het me helemaal gek maakt en constant bezig houdt.

Pff geloof mij maar als hij net zo verliefd op jou is als jij op hem,
zou hij echt niet 2maanden zonder je kunnen?
En al helemaaal niet zeggen dattie geen tijd heeft en dan naar de stad gaan met zn vriendjes!
Je verdient beter als ik het zo hoor!

^ Ben ik het niet mee eens. Hij heeft zich toen der tijd niet netjes gedragen tegen TS, maar hij kan ingezien hebben dat dit echt niet goed was en misschien had hij daar wel 2 maanden voor nodig om dat in te zien. Hij heeft netjes zijn excuses aangeboden dus wat mij betreft verdiend hij wel een tweede kans. Maargoed, dat is mijn mening en zo hoeft niet iedereen erover te denken natuurlijk. :slightly_smiling_face:

dat snap ik wel ; in de bioscoop kan je er idd moeilijk over praten, maar het is idd wel vreemd dat hij je vraagt om te blijven slapen. Dat doe je niet zomaar denk ik. Je voorstel om vr hem te koken lijkt me goed. Je bent dan in vertrouwde omgeving met jullie 2 en dan gaat gesprek sowieso ook wel vanzelf op gang komen. Succes ermee alvast!

Ja ik merk ook echt dat hij veranderd is. Hij is liever, toont meer interesse, neemt zelf vaker het initiatief. Dus hij is zeker veranderd. Dat hij destijds zich niet netjes gedragen heeft klopt, dat heeft hij zelf ook toegegeven. Hij studeert én heeft een eigen bedrijf, waardoor hij erg druk is. Iedere dag is hij met zijn werk bezig, en dat had toen soms meer prioriteiten dan dat ik bij hem had. Dat was zijn fout. Hij is in die twee maanden ook minder gaan werken, omdat het hem allemaal teveel werd.
Ik heb hem die tweede kans gegeven, alleen wil ik nu wel weten waar ik sta. Natuurlijk hoop ik dat hij er hetzelfde over denkt als ik, en dat we het weer kunnen proberen samen. En mocht dat niet zo zijn dan weet ik ook dat ik er een punt achter ga zetten. Want zo door blijven gaan is dan gewoon niet goed voor mij.

Ik ben het ook eens met wat SimpleGirl zegt en verder hoop ik dat hij ook hetzelfde wil als jou. Khoop dat jullie vrijdag kunnen praten :slightly_smiling_face:

Hoe is het gegaan ? Hebben jullie er over kunnen praten?

Ik had vrijdag dus met hem afgesproken, om te koken. Dus ik appte hem vrijdagavond; hoe laat kom je? Was hij het vergeten en kon hij niet meer… Hij dacht dat het een andere keer was.
Toen appte ik hem gister nog of die zin had om in mijn pauze samen te lunchen, maar dat ging niet. Appte hij me vandaag of ik zin had om naar de kermis te gaan, maar ik had vanmiddag al wat. Dus ik stelde voor om vanavond dan samen te eten, maar hij ging al met zn huisgenoten eten,
Kortom nog vrij weinig duidelijkheid.

Afgelopen woensdag is die wel spontaan langs gekomen, blijven slapen, want dat stelde hij zelf voor. Toen kwamen we bij het onderwerp daten terecht, waarop ik zei dat ik echt niet wist of hij nog emt andere meisjes date of alleen met mij. Daar zei hij op dat hij dat niet deed, en dat hij het écht heel leuk met mij vond. Dat geloofde ik die dag dus. Maar donderdag negeerde hij me, vrijdag was die het etentje vergeten. Ik snap er dus nog steeds vrij weinig van en maak mezelf er alleen gek mee.

Hmm het is jammer dat je nog gn echte duidelijkheid hebt maar hij lijkt jou wel leuk te vinden en hij wil ook graag met je afspreken dus de kans zit er wel in dat hij het terug wil proberen. Wss zie je hem snel weer en dan kan je er wel om vragen :slightly_smiling_face:

We hebben nu morgen afgesproken om naar de kermis te gaan! Dus dan ga ik het hem vragen.
Ik ben er nog bij lange na niet van overtuigd dat hij het weer wil proberen samen, want dan zou je toch een etentje niet vergeten? Dan heb je toch juist de behoefte om te appen bijvoorbeeld?

Misschien is het ook allemaal wat verwarrend voor hem en weet hij ook niet zo goed of hij je veel mag sturen omdat hij zich niet wil opdringen ofzo. Succes alvast morgen. Ik hoop op goed nieuws

Nou daar ben ik weer haha.
Inmiddels is het ruim een week later, hebben we weer vaker afgesproken, alleen heb ik het nog niet in het echt durven vragen hoe die ons nu zag. Vandaar dat ik maar een appje heb gestuurd, alleen ik kreeg een antwoord waarvan ik niet goed wist wat ik er mee moest en wat me eigenlijk wel aan het twijfelen zet.

Ik stuurde:
Weetje waar ik een beetje benieuwd naar ben… We spreken de laatste tijd vrij vaak af, en ik van dat ook oprecht leuk. Ik weet alleen niet goed hoe jij het ziet tussen ons. Vind je het leuk als vrienden of meer dan dat?

Zijn antwoord 4 uur later:
Volgens mij zijn we wel meer dan vrienden toch? Maar hoe je het zou noemen?..

Ik weer: Hoe zie jij het dan?

Hij: Geen idee.

Einde gesprek.

Duss… wat moet ik hiervan denken?

Het klinkt voor mij of jullie er allebei omheen draaien en het allebei niet durven te zeggen omdat jullie bang zijn voor afwijzing als ik het zo lees. Maar dat is maar een gok :wink: Ik zou het als ik jou was gewoon zeggen wat je denkt, erom heen draaien en uiteindelijk afgewezen worden is meer pijnlijk uiteindelijk. Je kan beter duidelijk zijn dan weet je wat je kan verwachten, ook al is het lastig.