Wat wil hij?

Hey meiden,
Ik zit er echt even helemaal doorheen. Ik heb twee jaar geleden een jongen leren kennen waar ik helemaal gek op was/ben. Ik heb heel lang contact over whatsapp met hem gehad omdat hij 2,5 uur van mij vandaan woont, maar dat ging hartstikke goed totdat hij in zijn eigen woonplaats een meisje leerde kennen en mij liet zitten. Dat was dus twee jaar geleden en ik heb heel lang geen contact meer met hem gehad tot sinds kort.
Ik had twee kaartjes over voor een concert en toen is een vriend van mij meegegaan samen met hem. Het klikte weer harstikke goed en inmiddels was het ookw eer uit met zijn vriendin. Hij is naar mijn verjaardag gekomen en hij is een dagje met mijn familie en mij meegeweest naar de efteling (moest om 6 uur opstaan en is 's avonds blijven slapen omdat hij ‘de trein gemist had’). Toen hebben we echt een hele leuke dag en avond gehad en hijw as heel lief enzo met zijn arm om me heen maar ik heb hem nooit gezoend.
Nu ben ik gister naar zijn woonplaats gegaan met een vriendin van mij en een vriend van hem en dat was ook harstikke leuk. 'S avonds heb ik bij hem thuis gegeten met zijn familie die ik nog nooit eerder ontmoet had en toen zijn moeder weg ging gaf ze me een hand en zei ze: “Oh ik vind het zo fijn om eindelijk eens een gezicht bij een naam te hebben!” 's avonds zouden hij en die vriend ons afzetten bij een andere vriend van hun, want daar waren mijn ouders op bezoek en die zouden ons naar huis brengen rond half 1.
In ieder geval, iedereen begreep de hint en wij werden met z’n tweeen naar buiten gestuurd met de honden om ze uit te laten. Er viel echt een heel genante stilte en ik had het idee dat hij zo snel mogelijk terug wilde omdat hij op de hoek van de straat alweer wilde omdraaien… maar ik moest en zou iets gaan doen, omdat ik hem anders weer een lange tijd niet zag, dus ik heb al mijn moed bij elkaar verzameld en ik heb hem ‘gezoend’. Nou is mijn probleem dus, hij zoende me niet terug. Hij gaf een kus en trok z’n hoofd weg en ik schaam me zo dood! Ik weet nu niet meer wat ik ervan moet denken want naar mijn idee vond ie me leuk… wat zouden jullie doen of heeft iemand misschien een idee waarom hij zo doet? Hij geeft me echt heel verschillende signalen en toen ik het hem diezelfde avond op whatsapp vroeg duurde het 4 uur voor hem om te antwoorden terwijl hij wel online is geweest. Ik voel me echt heel onzeker en teleurgesteld op het moment…

Iemand??

Ik zou niet opgeven. Gewoon contact proberen te blijven houden en je niet schamen. Dat gebeurt nou eenmaal…

In zo’n situatie kun je beter direct zijn en vragen! Je moet toch echt weten waar je aan toe bent. Zeg hem dat je dacht dat er iets was tussen jullie, en waarom hij jou niet terug zoende, vraag hem of je de situatie tussen jullie verkeerd hebt begrepen, wil hij gewoon vrienden zijn, of meer? Je moet er toch echt naar gaan vragen… Wees niet bang om afgewezen te worden, erger dan dat zoenen zal het niet meer wezen. Ik vind het al heel moedig van je dat je hem zoende! Wees direct en niet bang!

Tja, het kunnen natuurlijk verschillende dingen betekenen. Of hij wil niet dezelfde kant opgaan als jij wilt of hij is verlegen. Misschien is het het beste om hier persoonlijk met hem over te praten. Het is lastig voor ons als buitenstaanders om een goed beeld van de situatie te krijgen en wij kunnen natuurlijk niet in zijn hoofd kijken. Praat er anders eens met je vriendin over, die hem ook kent. Ik denk dat zij een beter beeld van de situatie heeft, dan wij hebben.

Ik denk dat je het hier met hem over moet hebben. Vraag of hij nog eens wat af wilt spreken samen, met z’n tweetjes.
Dan kunnen jullie het erover hebben, misschien begint hij er zelf al over op het moment dat je hem vraagt iets af te spreken.
Het kan ook zijn dat hij jullie vriendschap echt als ‘vriendschap’ zag.
Misschien is hij erg verlegen of er zelf nog niet helemaal achter wat hij wilt.

Dankjewel allemaal! Ik ben idd een gesprek begonnen op whatsapp en het kwam erop neer dat hij nog niet over zijn ex heen is, maar dat ie mij wel leuk vond, maar dat het niks ging worden van zijn kant. Is de tweede keer al dat ie me op zo’n manier afwijst en voor hetzelfde meisje… maarja, het is beter om het nu te weten denk ik dan maar…