Wat wil hij nou?

Hi meiden!

Na een tijdje mee gelezen te hebben op verschillende forums wil ik jullie nu graag om advies vragen, ik hoop zo dat een van jullie me kan helpen.

Ik heb een tijdje geleden op een zaterdagavond (begin 2015) een jongen ontmoet in de discotheek hier in de buurt, ik heb heel de avond met hem gepraat en het was super gezellig. Ik werd die avond opgehaald door mijn broer omdat er veel sneeuw lag en hij niet wilde dat ik zou gaan fietsen dus we hadden niet echt afscheid genomen, hij gaf me vluchtig zijn nummer en als ik hem wilde kon ik hem appen.

Ik heb hem gelijk geappt toen ik thuis kwam en kreeg gelijk antwoord terug en we appte nog tot 's morgens vroeg tot ik in slaap was gevallen. die zondag erna nog even kort met hem geappt maar daarna hebben we geen contact meer gehad.

Die week erna was ik samen met mijn beste vriend (we zijn echt goede vrienden zonder dat er ooit iets tussen ons gebeurd is qua liefde ofzo) in weer in dezelfde discotheek. Opeens zag ik hem weer staan en zwaaide naar hem, hij kwam naar me toe en hadden weer zo’n leuke avond al die week ervoor, telkens als ik met mijn beste vriend aan het praten was keek hij jaloers ook toen ik hem vertelde dat wij echt niet met elkaar hadden. Toen het afgelopen was is hij meegelopen naar mijn fiets waar we voor het eerst hebben gezoend. Hierna heb ik nog thuis nog een tijd met hem geappt, die zondag erna heb ik nog een poging gedaan om met hem in contact te komen maar hij reageerde kortaf en telkens heel laat. Ik heb hierna niet de moeite meer genomen om met hem in contact te komen omdat ik het gesprek niet te veel van mijn kant wilde laten komen. Hierna heb ik hem ook niet meer gezien en gesproken. Tot vorig weekend met Carnaval.

Ik ging samen met een vriendin carnavallen en in de eerste kroeg waar we binnen kwamen zag ik hem meteen staan. ik dacht ik ga niet naar hem toe want hij heeft geen interesse in mij. Ik was gewoon aan het feesten tot ik ineens een hand op me schouder voelde en zag dat hij naar me toe was gekomen. Mijn virendin had ook iemand ontmoet en we zijn verder gaan carnavallen met zijn vieren. dit was super gezellig en het voelde heel vertrouwd om weer bij hem te zijn. ik heb deze avond meerdere malen met hem gezoend. Toen ik thuis was kreeg ik een appje met ‘‘slaaplekker xxx’’ dit heb ik hem ook nog gewenst maar later niets meer van hem gehoord.

Deze zaterdag wist ik via via dat hij naar een feest ging en ik wilde daar ook erg graag heen, en leek me leuk en ik wilde hem graag weer zien ondanks dat we geen contact hadden gehad. Tijdens het feest heb ik hem opgezocht en veel met hem gepraat. ik heb hem gevraagd waarom we eigenlijk nooit meer contact hadden na een avond stappen. Als antwoord kreeg ik: Ja dat vraag ik me ook af, zo’n meid als jou laat ik vanaf nu niet meer gaan. Doordat een vriendin ziek werd heb ik hem snel een zoen gegeven en zijn we naar huis gegaan. Thuis heb ik nog tot 06:30 met hem geappt en vroeg me of ik dinsdagavond wat te doen had, ik vertelde hem dat ik het niet wist en ik zondag even in mijn agenda zou kijken. Zondag hem ik nog met hem geappt maar was het niet meer ter sprake gekomen of ik wat te doen had, dus vandaag heb ik hem gezegd dat ik niets te doen had en dat als hij nog wilde hij kon komen. hierop kreeg ik een droog antwoord met: Ik kijk wel even heb volgens mij een afspraak staan.

wat moet ik hier nu op reageren? Ik wil hem echt dolgraag beter leren kennen enzo, maar ik wil niet dat het contact alleen van mij uit komt? Ik kan toch moeilijk aan hem vragen wat voor afspraak hij heeft dat klinkt zo stalkerig en jaloers? volgens zijn vrienden is hij heel verlegen zou hij echt niet durven?

Sorry voor het hele verhaal! ik hoop zo dat een van jullie mij kan helpen?

x

Dag meid,

wat ik denk dat er gebeurd is:

je hebt een leuk contact en geeft beiden aan dat je mekaar vaker wil zien.
Hij neemt initiatief en stelt voor om dinsdag iets te doen. Je zegt dat je gaat kijken, maar gaat er verder niet meer op in. Hij denkt dus dat je hem niet meer wilt en plant iets anders.
Dan de dag zelf zeg je plots dat je wel kan/wil. Hij heeft een dubbel gevoel: enerzijds wil hij niet dat er met zijn kloten gerammeld wordt en dat hij moet springen voor jou wanneer jij wilt, anderzijds heeft hij spijt van zijn andere afspraak en zijn anti-loyaliteit naar jou toe.

Mijn raad: begin in je hoofd met een schone lei, zeg dat je het jammer vond dat hij iets anders had (maar dat je het pas laat bevestigde en dus begrijpt) en graag een nieuwe afspraak maakt (met vermelding van dag, uur en plaats :slightly_smiling_face: ).

Mee eens. Je bent eigenlijk niet echt ingegaan op zijn voorstel en dat had je wel moeten doen. Ik snap dat je niet wilt dat het contact steeds van jouw kant komt, maar komt hij dan met iets reageer er dan gewoon wel op. Dus geef aan dat je het jammer vindt en kom dan nu met een eigen voorstel. Hij lijkt wel geïnteresseerd in je, maar toon zelf ook duidelijk je interesse!

Ik zou eerlijk gezegd ook afhaken als ik met een voorstel kom, iemand zegt ‘moet even kijken’ en komt er pas mee op de dag zelf. Zo ben ik ook een keer super nijdig geworden op mijn vriend toen we net begonnen met daten, toen hij een afspraak afzei en gewoon daarna niet met een nieuw voorstel kwam. Je moet wel een béétje je best doen.

Kan het zo zijn dat die ene vriend van jou tegen hem gezegd heeft dat hij jou leuk vind? Misschien irriteert hij zich aan die ene vriend van jou?

Ik denk dat dit inderdaad is wat hij nu denkt.

Heel erg bedankt voor jullie hulp, ik heb hem dit vanochtend gestuurd hij is nu aan het werk dus ik hoop zoooo dat hij vanavond wat terug gaat sturen

Ik heb hem het voorstel gedaan om zondag af te spreken dit is toch niet te snel of hebben jullie hier een andere mening over?

hmm zou ook nog kunnen, alleen heeft hij hem maar 1 keer gezien en heeft toen amper met hem gepraat alleen toen ik drinken ging halen, ik hoop het niet iig.

Bedankt voor het meedenken :slightly_smiling_face:

Ik vind het niet te snel hoor. Het is nu tijd dat jij laat zien dat je graag af wilt spreken en is het aan hem om hierop in te gaan. Dan gaat het vast vanzelf.

Je zegt dat je wilt dat hij ook het initiatief neemt… En dit doet hij!
Je komt hem nog eens tegen en je besluit dat je niet op hem afstapt. Hij stapt echter wél op jou af. En hij doet je ook nog eens een voorstel om eens af te spreken, waarop jij antwoord: ‘Ik kijk zondag wel even in mijn agenda’. Je komt er echter niet meer op terug, omdat ‘het niet meer ter sprake kwam’.

Ik kan mij voorstellen dat hij dan denkt: ‘Oke… Dan niet.’
En, vervolgens vertel je hem op de valreep: ‘Ik heb niets te doen vanavond. Als je wilt, kun je komen’.
Je had ook kunnen voorstellen om bij hém langs te gaan! Kom op… Zelf wat extra moeite doen, dat mag!