Wat wil hij nou?

Ik heb een probleem. Een jongen en ik zijn al drie jaar vrienden maar we draaien ook al 3 jaar om elkaar heen. Van de zomer ben ik hem echt leuk gaan vinden. Laatst vroeg hij van waar staan we nou? Toen zei ik dat ik het niet wist, maar ik ben ook nog nooit verliefd geweest, dit is anders dan bij andere jongens die ik leuk vond. Hij vertelde dat hij geen vaste relatie zag zitten omdat hij niet tegen verplichtingen kan, maar hij wil wel leuke dingen samen doen en samen zijn. Ik heb gelijk duidelijk gemaakt dat ik sowieso geen friends with benefits wil worden, aangezien ik echt gevoelens voor hem heb. Maar wat moet ik nou? We zijn beide 19, wordt eens volwassen met je ik kan niet tegen verplichtingen, maar toch ben ik helemaal gek op hem. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet, ik heb verteld dat ik hem leuk vind en hij mij maar ik weet het gewoon niet. Kunnen jullie me alsjeblieft tips of advies geven :pensive:

Dubbel

Dit heb ik ook, precies dit! Ik heb alleen wel voor fwb gekozen. Een keuze waar ik nooit een moment spijt van heb gehad en die ik zonder twijfel opnieuw zou maken als het moest, maar het kost veel slapeloze nachten, tollende hoofden en tranen. Als je nu al weet dat je dat niet wilt moet je het ook écht niet doen, dan ga je er aan onderdoor. Ik zou dan nog 1 keer duidelijk zijn. Jij wil er voor gaan, maar alleen als hij dat ook voor jou wil. Zo niet, zou ik het vontact, hoe moeilijk ook, proberen af te kappen. Dat is dan de enige optie om verder te gaan zonder hem.

Ik ben met fwb bang dat ik alleen maar meer gevoelens voor hem ga krijgen. En afkappen is zo lastig want we zijn ook altijd vrienden geweest, maar zo kan ik hem nu niet meer zien. En eigenlijk vind ik hem op dit moment helemaal niet leuk door z’n gedrag van ik wil geen verplichtingen enzo maar ik heb gewoon echt een zwak voor hem

Hij wilt duidelijk niet en daarom zou ik verder geen avances maken. Neem een beetje afstand en kijk daarna of het nog mogelijk is om wel gewoon vrienden te blijven.

Hij wilt inderdaad geen relatie, en nu is het aan jou of je fwb wilt zijn of hem gewoon moet vergeten. Fwb zorgt meestal altijd voor veel gedoe na een tijd en veel tranen, tenminste dat is mijn ervaring en ik hoor het ook echt bij mijn vriendinnen.

Ja, door meer tijd met hem door te brengen zul je ws meer gevoelens voor hem krijgen en waarschijnlijk hopen dat dit dan ook voor hem geldt en dan blijkt dit een paar maanden later toch niet zo te zijn… Been there, done that. Ik vind t alleen maar heel sterk dat je daar niet voor kiest, had ik ook moeten zijn achteraf. Maar toch ook weer niet. Het is een heel persoonlijke keuze, maar als je niet kiest levert het je ook heel verdriet op. Nu heb je veel contact met hem maar kun je er niks mee doen, dat gaat je breken denk ik.

Deze is dubbel dus slotje