Wat wil deze jongen?

Hee meiden,
Ik heb een tijd geleden een jongen leren kennen op een feestje, was super gezellig en hebben nummers uitgewisseld. We hebben ook gezoend maar na een paar maandjes te hebben gepraat viel het contact weg. Ik heb hem pas weer een berichtje gestuurd om te vragen hoe het met hem gaat en we praten nu weer via Whatsapp. Ik zit alleen met een paar dingen: hij is altijd heel geïnteresseerd als ik vertel wat ik heb gedaan, stelt dan ook vragen en reageert heel leuk. Alleen vraagt hij nooit uit zichzelf hoe het gaat of wat ik heb gedaan. Daarnaast doet hij ook een beetje kortaf als het om hem gaat, hij zal nooit een leuk verhaal uit zichzelf vertellen over wat hij heeft meegemaakt die dag bijvoorbeeld en als ik ernaar vraag reageert hij droog.
Ik weet nu niet wat hij wil en of hij ook geïnteresseerd is in mij… We wonen best ver weg en doen alles via Whatsapp en dacht dat het misschien daaraan ligt. Wat denken jullie? Of hebben jullie soortgelijke situaties?

Bovendien zou ik met hem af willen spreken om te kijken hoe het weer is om elkaar te zien. Alleen heb ik geen idee hoe ik moet vragen of we kunnen afspreken omdat hij zo ver weg woont. 2 uur reizen met de trein om alleen een drankje te doen is best veel moeite.

Kunnen jullie me helpen?
Groetjes

Heey
Ik weet niet echt wat je moet doen. Maar ik kan je wel gerust stellen: je bent niet de enige die dit meemaakt. Een vriendin van mij zit in een gelijkaardige situatie. Het is wel ingewikkeld om dat helemaal uit te leggen en ik weet niet of ze dat ook leuk zou vinden. Maar overlaatst was het zo ver gekomen dat de jongen had gevraagd om af te spreken. Daar had ze wel zin in maar toen ze dus bezig waren wilde hij niet echt veel moeite doen om naar een plek te gaan die dichter bij hem is dan bij mijn vriendin. Zij was natuurlijk heel teleurgesteld en dat begrijp ik ook wel. Ze sturen nog wel maar nu heeft ze beslist dat ze het gaat laten rusten en hem gaat ‘vergeten’ . Ik zeg niet dat jij dat moet doen maar ik hoop dat ik je toch al een beetje heb geholpen.
Groetjess

Waarom stel je niet voor om af te spreken?

Dit. Als hij oprecht geïnteresseerd is in je dan maakt de afstand niet uit. En misschien een optie om ergens in het midden af te spreken? Dan is het voor jullie allebei niet zo heel ver. Want alleen WhatsApp… ja daar kun je niet veel op baseren. Wel veel maar niet alles. Trek de stoute schoenen aan en stel voor om af te spreken en ergens wat te drinken of iets dergelijks.