wat wel en wat niet meenemen in handbagage?

heej
volgens mij gaan er weer veel mensen met het vliegtuig op vakantie.
en er zijn veel topic’s over “wat neem je mee” en “wat heb je in je handbagage”
maar wat MAG nou wel en wat MAG NIET?
ik twijfel ook nou heel erg.
dus miss kunnen we met onze ervaringen elkaar helpen. :angel:

wat ik weet:
je mag geen vloeistoffen mee nemen, tenzij je het in een plastic zakje hebt en het onder de 100ml is.

vraagje: mag je poeder (je weet wel…make-up poeder) meenemen in handbagage?

up

make-up poeder mocht bij ons wel mee…

ja, dat mag wel. Verder natuurlijk geen dingen als een schaar enzo. Lege flesjes mag je wel meenemen.

en lenzenvloeistof dan? want het is vloeistof…en het is meer dan 100ml, maar wel ‘maar onschuldige lenzenvloeistof’. doen ze daar moeilijk over?

Bestaat er ook schuldige lenzenvloeistof dan? Ookal is het wat te drinken, of gewoon water. In je handbagage alleen vloeistoffen onder de 100ml en dan in een zakje. Lenzenvloeistof in je koffer doen dus. :wink:

Mij tante vertelde dat je wel lenzenvloeistof mag meenemen, alleen niet te veel. Alleen nu heb ik zelf ook een vraagje, want ik wil mn laptop meenemen alleen kan ik dat beter met de handbagage doen of gewoon in de koffer doen?

http://www.schiphol.nl/Re…gage/RegelsHandbagage.htm

ik heb nog nooit gevlogen, helaaas.

Je kan toch niet op internet in het vliegtuig, dus in de koffer is beter. Tenzij je internet natuurlijk niet gebruikt.

laptop kan mee in handbage, moet er wel ff uit bij de douane scanner.
En natuurlijk mag je lenzenvloeistof wel meenemen, zolang het minder dan 100mm
is en je het in zo’n sealbag daar stopt.

maar idd, check schiphol regelement

ik zou je laptop in je handbagage doen…ook al heb je er nix aan in het vliegtuig. want ze doen heel lomp met je koffers. ik zou voorzekerheid maar in je handbagage doen :wink:

valt mascara ook onder vloeibaar?

kut:
wat valt onder vloeistoffen?
Elk item met een vloeibare inhoud, een aantal voorbeelden:
water en andere (alcoholische) drankjes, siroop, soep
parfum
gels, cremes, lotions, spuitbussen
toiletartikelen waaronder tandpasta, deodorant (ook roller), lipgloss, scheerschuim, vloeibare make-up, mascara

ik was van plan om make-up gewoon in handbagage te doen…kan dus niet.
ik heb namelijk stuk of 7 mascara’s die ik dagelijks gebruik :tipping_hand_man:

dan doe je er 6 in je koffer en 1 in je handbagage. Is dat zo erg?

Gebruik je serieus elke dag 7 mascara’s? =/

Je mag alleen vloeistof meenemen tot en met 100ml, en niet meer dan 10 stuks, en het moet ook in een doorschijnende plastic zak zitten. Verder mag je ook geen scharen, pincetten, nagelvijlen en andere scherpe voorwerepen meenemen, die pakken ze af.

Géén vloeibare spulletjes : foundation( vloeibare natuurlijk) , mascara, vloeibare oogschaduw, water, deodorant,…

Wel als het in flesjes zit van 100ml of minder.

En 7 mascara’s? Dat kan toch niet. Je smeert toch niet 7 lagen op je wimpers ofzo? Hartstikke ongezond om het elke dag 7 keer bij te werken.

Bij mij werd me deo weggegooit bij de douane ): Ik zou gewoon geen make-up meenemen. En je kan altijd nog een mascara oid kopen als je langs de douane geweest bent ^^

lekker handig om je make-up over alle koffers te verdelen…
ik wou gewoon mijn make-up tasje in mijn handbagage, snap je?

btw. en ik gebruik niet perse 7 achterelkaar…maar soms zitten mijn wimpers aan elkaar en dan gebruik ik 1 mascara om ze uit elkaar te halen. andere x zitten mijn wimpers scheef(foutgeslapen) dan gebruik ik weer andere. enz(voor elke "gelegenheid’ 1 mascara) en over die ‘basic laag’ gebruik ik dan mascara('s) om mijn wimpers dikker/zwarter/langer te maken :angel: