Wat was er eerder: De kip of het ei?

…Wat was er eerder: De kip of het ei? Jaa mensen, daar heb ik dus, na jaren, het antwoord op gevonden =o Zie me nu maar eens van het andere te overtuigen ghehe :cowboy_hat_face:

DE KIP was er eerder. Ik bedoel: Zonder kip geen ei toch? XD Kun je wel zeggen: Ja maar door wie is de kip op aarde gezegt, hij kwam uit een ei toch? Nou, God, ofzew! :astonished: Als je een ei eenzaam op de wereld zet, zal er nooit een kuiken uit komen want een ei heeft de warmte van een kip dr reet nodig, toch? XD Ik bedoel, de eerste mensen op aarde waren ook geen baby’s toch? Die waren al volwassen, denk maar aan dat Adam & Eva ding. De kip was er gewoon eerder mensen, samen met de haan, en toen begonnen ze zich voort te planten en toen kwam er een hele kipgeneratie, meh.

jij ben geniaal :pensive:

Dank u dank u :metal:

alsjeblieft hoor xD

upje voor jou :pensive:

woehoe you’re a genial x]

En dan hoe je dat ook uitlegt: Een ei heeft namelijk reetwarmte nodig van de kip, dus MOET de kip wel eerder zijn… OMG geweldig! :grinning_face_with_smiling_eyes:

Up voor jou, je verdient een applausje… :drooling_face:

Omg,
Je bent geniaaaal! :astonished:

die reetwarmte heeft me overgehaald

Hier heb ik de slappe lach van. :'D

haha geniaal! xD

Op tv zeiden ze het ei. Was een keer op Nederland 3. Ik zat stiekem met me broertje mee te kijken xD.

het ei,
er zijn meerdere dieren die een ei leggen… dus daar zou je de kip niet voor nodig gehad hebben.

Ben ik het niet meer eens. Waarschijnlijk is de kip gewoon geëvolueerd tot wat het nu is. Dus dan is het ei eerder. Wie zegt dat het ei per se door een kip uitgebroed moet worden? Waarschijnlijk is het ei dan uitgebroed door een eerdere variant van de kip.

Maar wel grappig tekstje :wink:

Omg :pensive:, ja meerdere dieren ja, zoals een eend, een zwaan, een struisvogel, maar die waren er natuurlijk ook eerder dan het ei, dat is toch logisch? Het verhaal wat ik hier voor de kip heb uitgelegd geldt ook voor andere dieren.

Wuahahaha x’D

inderdaad, die kippen zijn, denk ik, ontstaan uit eencellige organismen, die telkens wat groter werden en zo zich vormden tot de voorouders van onze huidige kip. ongetwijfeld is de eerste kip zoals wij die kennen uitgebroed door een voorouder, die dus in onze ogen geen kip is. En dan was het ei er dus eerder.

maar als je het bekijkt vanuit het scheppingsverhaal zal hoogstwaarschijnlijk de kip eerder door God op de wereld gezet zijn, of toch het ei en dat is dan door de warmte van God uitgebroedt.
Eigenlijk denk ik dat je hier nooit een antwoord op vindt, maar ik vindje redenatie wel grappig verwoord :wink:

de ei was eerder, wnt ik zal het proberen uit te leggen: Velen eeuwen geleden waren er kleine bacterien in de zee, die groeiden en groeiden zo tot vissen ze pasten zich aan aan het klimaat en leefomgeving en er kwamen steeds meer verschillende soorten. Op een moment ging er vanuit de zee leven op de aarde bestaan, ze planten zich voort en voort. En toen werd de kip geboren. Uit een ei dus, want ze noemden die soort een kip dus niet die moeder maar die moeder had met de vader gepaart en wat daaruit bestond was de kip. Najaa moeilijk hé.

maar er moet toch eerst een kip zijn om dat ei te maken, de kip was ws gewoon geëvolueerd en legde op een gegeven moment eitjes… of whatever
ik vind het best een zinloze discussie omdat bijna iedereen zo eigewijs is XD (ik ook hoor)

Als de kip te lang in het ei zit, dan breekt ie vanzelf wel en zo ontstaat er een kip! Maaaaaaaaar, die ei ontstaat natuurlijk doordat een kip hem heeft gemaakt…

mij ook