Wat voor opleiding en werk?

Hoi! Ik ben een meisje dat het komende jaar haar examens gaat doen (vmbo). Maar ik heb ook een probleem, ik weet namelijk helemaal niet welke opleiding ik wil gaan volgen! Ik heb de sector zorg en welzijn gekozen maar ik weet nou niet of daar echt mijn interesses liggen… Ik hou heel veel van reizen en nieuwe dingen ontdekken en ik zou het heel leuk vinden als ik later een baan krijg wat heel gevarieerd is dus niet op een kantoortje zitten werken. Vorig jaar wou ik altijd bij defensie werken maar nu denk ik daar toch anders over. Je zou denken dat toerisme en recreatie bij mij past maar het probleem is dat ik helemaal niet goed met mensen kan opschieten :\ Weet iemand een baan die bij mij zou kunnen passen? Ik hou dus van reizen, natuur, spanning en variatie. Oja ps: ik hou heel veel van bergbeklimmen en wandelen in bijvoorbeeld de pyreneeen als er een baan bestaat in de bergen hoor ik het graag!
groetjess

Dit kan je in dit topic vragen: http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-studiekeuzeopleiding-gezochttopic-269669.0.html