Wat voor klusjes doen als 14 jarige?

Wat moeten jullie thuis doen, (zoals afwassenxd) als 14 jarige? Dus niet voor geld. Ik ben benieuwd.
xx iris

niks :3

we hebben afwasmachine.
en mijn moeder ruimt mn kamer nog op xD -niet dat ik erom vraag, ze doet het gewoon als ik op school zit-

ben ik best blij mee :relieved:
oja ik laat 's avonds de hond uit maar daar heb ik zelf voor gekozen haha.

me kamer opruimen, haha.
meer niet ;]

De was ophangen maar de wasmachine is kapot xD

En verder gewoon m’n kamer opruimen en soms meehelpen met opruimen.

Nix eigenlijk …
alles word gedaan :stuck_out_tongue:
alleen kamer dan. tsjahh live the GOOD life :stuck_out_tongue: fo me

Me eigen kamer, afwas machine in en uit ruimen, ik stofzuig iedere week, ik help met de was. Ik vind het wel normaal dat je áls je kan helpen het doet.

Idd, ik moet afwassen, en elke week de badkamer poetsen(bahhxD) en myn kamer en nog gewoon klusjes.

Mijn kamer kuisen, badkamer stofzuigen,afwassen en soms al ik thuis ben afwasmachiene leegmaken!

Kamer opruimen.
Afwassen [2x in de week]

En voor de rest héél af en toe wat klusjes.

Iedere dag tafel dekken + afruimen en afwassen, eens in de week stofzuigen overal, soms koken, de was regelen (alleen niet strijken), kamer netjes houden (dan hoef je hem niet op te ruimen, alleen te poetsen) en om de twee weken stof ik samen met mijn vader alles af en hebben we een soort “grote schoonmaak”. In de zomervakantie is het meestal huisopruimtijd.

Dit is niet echt een kwestie van moeten, meer een kwestie van willen en gewend zijn. Ik vind het ook niet leuk als mijn vader alles in zijn eentje moet doen. Mijn moeder helpt soms mee maar doet het niet graag, en ik heb er geen problemen mee.

Kamer opruimen + schoonmaken.
Voor de rest niets :slightly_smiling_face:
Wel af en toe eens een klein klusje zoals bijvoorbeeld de keuken stofzuigen.