Wat voor kleding meenemen naar Las Palmas in december?

Hee, ik was van plan om in december (24 t/m 28e) naar Las Palmas in Gran Canaria te gaan en het weer is toch rond de 20+ graden? Het is volgens de meeste sites wel warm in december, maar er is ook neerslag. Is er iemand eerder in de winter daarheen geweest en kun je gewoon zomerkleding dragen (hotpants, topjes, slippers, etc.) of is dat echt te koud?

alvast bedankt!

up

Ik zou gewoon even de weersverwachtingen een week van te voren bekijken op internet. T kan ook zomaar dat ze echt storm aangeven of juist veel regen, of je hebt geluk en je kan aan t strand liggen :slightly_smiling_face:

Rond de 20 graden zou ik persoonlijk geen hotpants aandoen.
Hou er rekening mee dat het 's avonds verrekte koud wordt. Ik heb op internet gevonden dat het rond 17-20 graden dan waarschijnlijk zal zijn, dus ik zou gewoon ‘herfst’ kleding meenemen (en een warme jas + dikke vesten).

Kijk gewoon een paar dagen voordat je weggaat wat het weer daar is en stem je kleding daar op af. Je weet toch ook wat voor kleding je draagt als het 20 graden is in Nederland?

Een vriendin van mij is vorig jaar met kerst op Gran canaria geweest en die had gewoon foto’s in rokje en shirtjes, dus ik ga ervan uit dat dat wel kan…

Korte dingen meenemen, zorgen dat je een of twee lange broeken en een aantal warme vesten en sjaals meeneemt: overdag is het volgens mij warm, en 's avonds wordt het inderdaad heel snel koud (denk: 15 graden)

Ja, maar het lijkt me dat de zon daar veel feller is en dat 25 graden daar veel warmer is dan hier. Maar ik wist het niet zeker, vandaar dat ik het hier vraag.

gewoon de kleding die je normaal in de zomer ook aan hebt met die temperatuur en voor als het 's avonds koud wordt een vestje meenemen die je ook trouwens weer uit kan trekken als je het warm krijgt

Maar het is heel verschillend, sommige mensen vinden het daar in de winter heel warm, sommige juist een beetje koud en ik vlieg met Ryanair, dus ik kan ook weer niet vanalles meenemen.

up?

Ik ben in oktober naar Tenerife geweest, ook met Ryanair, en het was er rond de 20-25 graden. Ik zou zoiezo een of twee lange broeken meenemen, want het kan best koud zijn, en ook een vest of een trui. Verder kun je ook een kort broekje en tshirts (veel!) meenemen, want dat had ik het grootste deel van de tijd aan.
Ik weet niet hoe het in december is, maar in oktober was er maar 1 keer regen en je kon 's nachts gewoon in je shirt en hotpants naar buiten.

Maar ik zou toch ook echt voldoende warme kleding meenemen hoor!

Én je gaat maar voor een paar dagen, dus je kunt echt wel voldoende meenemen hoor (:

Dit weekend was ik in malaga, gewoon met een trui rondgelopen. Vooral 's avonds koelt het snel af. Overdag kan het nog wel is warm zijn, maar neem maar gewoon een paar truien/vesten mee.

Daar ben ik heen geweest in de zomer (: Het ligt wel aan de kant van het eiland waar je zit, want het scheelt per kant zo’n 5 graad. Maar ze hebben ons verteld dat het daar nooit kouder wordt dan 18 graden :wink:

iemand die afgelopen dagen nog is geweest? heb nu alvast allemaal zomerkleding klaargelegd
kga trouwens met ryanair, vandaar deze moeite. je mag niet superveel meenemen en dan kan ik niet vanalles in mijn koffer doen.

up

nog x up?

Je mag toch nog 18 kilo aan ruimbagage meenemen en handbagage van 12 kilo? Daar kun je toch echt genoeg kleren in kwijt lijkt me :p,
Maar ik zou gewoon wat zomerkleding meenemen
2 langebroeken, shirt met lange mouwen en 1 of 2 vesten oh en een zomer/herfstjasje.

en een paraplu! :stuck_out_tongue:
voor t geval dat