Wat voor een camera? ;

Haaaai,

ik heb al iets van 2 jaar, :flushed: denk ik een gewone digitale camera…
maar hij werkt soms niet meer & is al een beetje beschadigt en de foto’s zijn niet super scherp.
heeft 6 megapixels ; SAMSUNG S630
Maar ik ga binnenkort denk ik even een nieuwe kopen,
mischien wil ik ook wel zo’n camera voor echt fotografie enzo,
Welke raden julie mij aan ? :slightly_smiling_face:
Deze camera heb ik nu:

http://www.koopkeuze.nl/files/images/products/195_195/14731.jpg

Ik heb een ‘Fujifilm finepix F50’
12.0 Megapixels ¤140.00 op bol.com. :slightly_smiling_face:

Dat vraag ik me ook af, ja.
Ik wil een nieuwe camera, een goede; maar ik weet niet welke.

maakt ie mooie foto’s? :relieved:

okeee,
dat is niet zo duuur! :slightly_smiling_face:
maar idd maakt die mooie foto’s, ik zit meer te denken aan zo’n groot ding van canon ofzo… maar die zijn meestal heel duur…

Je wilt dus een spiegelreflex.

Ik ga denk ik binnenkort mijn Traveler inruilen voor een Samsung S760.
Iemand hier op het forum heeft die ook en die maakt naar mijn mening er hele mooie foto mee.
En daarnaast is die maar 77 euro.

Je zou eerst moeten kijken wat je wilt binnen de fotografie. Schijnbaar is het ineens ‘hip’ om te fotograferen. En blijkbaar móet je daarvoor meteen een spiegelreflex.
En heel duur zijn ze niet hoor. Ligt eraan welke je wilt, welke lenzen erbij, etc…
Ik heb de Canon 400D, koste zo’n 2 jaar geleden (met 2 lenzen) ¤1200. Tegenwoordig met de kitlens is hij zo’n 500/600 euro vanaf de winkel. Maar zoiets kun je natuurlijk goedkoper tweedehands kopen. Maar maak er dan foto’s mee en kijk naar de kwaliteit. Want dit gaat achteruit per foto…

Hoe kan dat dat de kwaliteit achteruitgaat per foto?

Logisch toch, de lens slijt hij word vies en de meeste mensen maken vette vlekken op de lens ook niet schoon en dat bijt erin. Of ze maken de lens tevaak schoon. T is er allemaal niet goed voor, haha.

K zelf heb sinds een week de nikon ixus870 gold. En die maakt goede foto’s. k heb er 210 voor betaald, op internet besteld scheelt ook weer 100 euro.

Die vette vlekken kan je gewoon met speciale stoffen etc. eraf halen. Daar ligt het niet aan.
Maar het gaat qua beeldkwaliteit langzaam aan achteruit bij een digitale spiegelreflex. Je zult het niet snel zien, ik heb mijn spiegel nu ook al bijna 2 jaar. Maar je moet als je zoiets 2ehands koopt wel even nakijken hoeveel foto’s er al mee gemaakt zijn.

Okeee, Dankjeee,

& uhhh… soms zijn mijn foto’s echt heel erg wazig & idd dan is die lens weer vies enzo krijg ik dan byna niet schoon…
maarjaaa. :slightly_smiling_face:

Ik weet nog niet echt wat voor een camera ik wil… maar moet iig wel wat megapixels hebben :slightly_smiling_face:
& soms dan heb je ook bijvoorbeeld 3 voorwerpen op de foto staan & dan is het voorste voorwerp scherp en de rest wazig kan je dat instellen op je camara op bewerken ze dat gewoon?
x

Die lijkt heel erg op myn camera;
mijn:

http://www.koopkeuze.nl/files/images/products/195_195/14731.jpg

Die jij bedoelt:

http://images.topproduct.nl/img/gallery/860411_6498.jpg

ik heb voor gewoon digitale camera een canon ixus 95is, die is bestwel goed. 10 megapixel. zowiezo is canon bestwel goed want er zit een goede lens op ( erg belangrijk! ). mn zus heeft namelijk een casio van evenveel megapixel, als je die foto’s naast elkaar legt zie je het verschil. komt ook omdat canon een echt cameramerk is, net zoals bijv nikon.
en voor echt fotograveren gebruik ik de canon 350d van mn vader. volgens mij isie al 3 jaar oud, maar hij gebruikt m nietmeer. hij maakt echt supergoede foto’s, alleen is niet handig voor bijv mee naar een feestje ofzo.
nouja succes :slightly_smiling_face:

Ja klopt n__n
Dat is voor mij goed genoeg op dit moment.

Weet iemand misschien hoeveel een Canon EOS 5D kost?

Het licht niet aan de camera of je mooie foto’s maakt of niet, het licht aan de fotograaf zelf. Dus je hoeft niet voor de hoogst mogelijke aantal megapixels te gaan. Als jij je camera goed bedient, kan je met 5 megapixels net zo mooie foto’s maken als 12 megapixels.

Dus… Als je voor een spiegelreflex gaat, bedenk je dan wel wat je ermee wil doen. Gewoon voor vriendinnen- en vakantiekiekjes of wil je ook echt verder met fotografie? Want als je alleen maar de auto-stand gebruikt, kan je beter bij de compactcamera blijven die je nu hebt! Anders is het gewoon zonde van je geld, terwijl je nu ook een goede camera hebt!

De body kost al bijna 2500 euro, dus eh ja… dan moet je er nog lenzen en al die shit bij kopen…

Haha, laat dan maar zitten.

Zoiets heet scherptediepte. Hij stelt gewoon scherp op het voorste punt. Dat kan je niet echt veranderen. Of je moet ff bij je instellingen kiezen dat hij op overal scherpstelt…

ja dat zeg ik toch ook, dat je die vieze vlekken enzo er af kunt halen.
tis gewoon een opsomming,