wat voor bijbaan kan ik nemen?

hoii!
Ik ben 13 jaar, en zoek een bijbaantje. maar eigenlijk is er alleen maar krantenlopen. maar dat had ik al eens gedaan en vondt ik toch niet zo leuk… weet iemand anders nog wat leuks? want ik heb overal gezocht voor iets maar ik kan niks vinden… !

Ik denk niet dat je met 13 jaar echt aan een leuk bijbaantje komt aangezien je daar meestal ouder voor moet zijn. Maar je zou oppassen kunnen proberen?

Algemeen bijbaan topic?
Staan genoeg tips voor 13-jarigen dacht ik…

inderdaad, je zou kunnen oppassen!

Ten eerste hoort dit in het algemene bijbaantjes topic, te vinden onder lifestyle en ten tweede is er denk ik niet veel meer te doen dan kranten bezorgen voor een 13-jarige.

Ik zit met hetzelfde probleem, ik ben ook 13 jaar! Als je geen krantenwijk wilt doen, zit er eigenlijk voor je 13e verder geen keuze in een baantje. Als je toch écht heel graag geld wilt verdienen op een andere manier kan je mensen vragen of je klusjes kan doen in ruil voor wat geld, maar voor meer moet je echt nog een paar jaartjes wachten.

Je kunt gaan oppassen. Dat deed ik al vanaf mijn 12e

klusjes, oppassen, honden van de buurt uitlaten… echte baantjes zijn er meestal niet voor 13 jarige

Heitje voor 'n karweitje :3

Klusjes doen voor je vader en moeder in het huishouden en daar geld voor vragen. Verder is er niks voor 13 jarige. (No offence, maar ik zou echt geen 13jarige als oppas willen)

Als 13 jarige kan je in de landbouw gaan helpen, niet echt leuk maar het verdient wel goed.
Op mijn 13e begon ik met viooltjes planten en bollen planten/pellen, dat soort dingen.

Volgens mij mag je op die leeftijd kleine karweitjes doen in 't bejaardentehuis, vraag daar maar eens (: !