Wat vinden Nederlanders van België?

Hallo,

Persoonlijk vindt ik dit niet erg belangrijk maar het interesseert mij wel wat Nederlanders van België vinden.
Ik ben zelf geboren in Nederland en verhuisde op mijn 8ste naar België. Steeds werd ik hier ‘kaaskop’ of ‘wietverslaafde’ genoemd en ik merk wel dat de meeste Belgen/ en mijn Belgische vrienden een slechte visie op Nederland heeft; wat mij heel erg raakt want ik ben zelf een Hollander. Mijn vraag is nu wat jullie Nederlands van België vinden? Gewoon om eens te weten…en waarom er zo veel rivaliteit tussen deze landen is?

Much Love,
Margriet :grinning:

We maken veel grappen over dat Belgen dom zouden zijn maar verder dan dat gaat het niet (in ieder geval niet bij de mensen die ik ken). Ik vind dat het een mooi land is en hele mooie steden en de frietjes zijn lekker en iedereen is superbeleefd en het schoolsysteem is ook een stuk beter dan in Nederland en de universiteiten zijn ook veel goedkoper, dus wat dat betreft ben ik fan hoor, haha.

Ik heb geen idee dus hoe het in de rest van Nederland is, wij wonen in het zuiden en na een kwartiertje rijden met de auto zijn we al in België, dus misschien is dat een verschil.

België word als het grapje van Nederland gezien, daarom denken veel Belgen zo negatief over Nederland(ers). Tenminste, zo zou je het kunnen zien. Persoonlijk interesseerd het me vrij weinig. Belgen die Nederlanders als wietverslaafden etc zien zijn gewoon domme mensen, net als de Nederlanders die Belgen echt als dom zien.
Verder ben ik het eens met hierboven. In België is het allemaal veel beter gesteld dan hier dus waarom zou ik negatief zijn, haha!

Ik vind Belgen altijd zo lief/schattig overkomen, waarschijnlijk door hun accent haha

topic bestaat al

Voor de mensen die al beginnen te klagen met topic bestaat al…
Ja, ik heb de ander topic al gezien maar die is niet het zelfde als die van mij. In mijn topic vraag ik mensen hun mening in de anderen topic informeert ze de mensen over België. Groot verschil toch?

Dit topic heb je gelezen? http://forum.girlscene.nl/forum/onzin/hoe-zien-nietbelgen-belgie-272821.0.html
Want dat is gewoon precies hetzelfde als dit topic