Wat vinden jullie?

Hee meiden,

Ik zit met iets en zou graag jullie mening hierover horen. Sinds ongeveer 2 maanden ken ik een jongen en ik vind hem eigenlijk best leuk. Ik ken hem via een vriendin van me en hij probeerde me gelijk een soort van te ‘fixen’ eigenlijk. Naja, we hebben gewoon leuke gesprekken op app en er is echt wel een klik tussen ons. Ik heb hem nu pas 3 keer gezien, wel al gezoend en dat voelde ook gewoon goed.

Hij maakt wel duidelijk dat hij geïnteresseerd is en eigenlijk wel meer wil dan zoenen. Zelf ben ik 15 en nog maagd, hij niet meer. Hij pushte me totaal niet ofzo hoor, maar was er gewoon eerlijk over. We waren allebei wel dronken. Nou wil hij dus graag nog een keer afspreken en ik wil dit eigenlijk ook wel. Maar nu het probleem: ik vind hem leuk, maar wil geen relatie en volgens mij is eigenlijk ook niet het relatietype. Ik ben pas 15 en wil nog nergens aan vastzitten en al mijn vriendinnen met vaste relaties hebben zoveel problemen en ik heb daar gewoon geen zin in. Ook woont hij vrij ver weg en een relatie zie ik gewoon niet zitten. Maar ik voel me wel tot hem aangetrokken en we hebben zeker een klik.

Nou is het niet hardop uitgesproken, maar ik weet gewoon dat als we af gaan spreken er meer gaat gebeuren dan zoenen. Daar draait ons contact ook grotendeels om denk ik en ik heb daar eigenlijk geen problemen mee. De vriendin waardoor ik hem heb leren kennen heeft ongeveer hetzelfde met zijn beste vriend :’). Ookal wil zij wel een relatie maar hij heeft bindingsangst ofzo.

Om een lang verhaal kort te maken; ik ben dus nog maagd, nog lang niet toe aan een relatie maar we vinden elkaar wel leuk. Vinden jullie het raar om op je 15e ontmaagd te worden door iemand die niet je vaste vriend is, maar als het wel goed voelt? Want ik hecht er ook gewoon niet zo heel veel waarde aan en ik hoef niet tot mn 20e maagd te blijven ofzo. Ik krijg vast veel reacties als ‘doe waar je je goed bij voelt’, maar ben ook een beetje bang voor de reacties van vriendinnen, omdat ik weet dat veel van mijn vriendinnen dit raar zouden vinden, maar ik ben er ook gewoon echt klaar voor. Ughhhh zo lastig allemaal

Ik wou inderdaad zoiets zeggen als ‘doe waar je je goed bij voelt’ haha. Maar dat is ook gewoon zo. Je zegt zelf dat je er klaar voor bent, dus ik zou me niet zoveel aantrekken van wat je vriendinnen misschien zouden denken.

Ik zou dat persoonlijk nooit gedaan hebben. Het komt vanzelf wel. Als jij je er goed bij voelt om dat te doen met een jongen waar je geen relatie mee wilt, ga je gang. Zorg alleen ervoor dat het superveilig gebeurd. Je hebt geen idee wat die jongen bij zich draagt en je wilt niet zwanger worden. Sowieso dus condoom gebruiken.

Ik vind dat alleen altijd rond jouw leeftijd een twijfelgeval of het ook niet gewoon is zodat je er over mee kan praten en anderen het misschien raar vinden dat je nog maagd zou zijn op die leeftijd.

Je komt vrij volwassen over, het klinkt alsof je hier goed over na hebt gedacht. Ik zou het wel goed naar hem communiceren, je zegt dat je denkt dat hij geen relatietype is, maar voor hetzelfde geld wil hij dat wel. Praat er dus goed over met elkaar, voordat er dingen gebeuren waar je spijt van krijgt.

En onthoud dat je altijd nee kunt zeggen, ook als je het al hebt afgesproken. Als het toch niet goed voelt op het moment zelf, niet doen!

Zelf vind ik dat de 1e keer iets speciaals moet zijn met iemand die van je houd enzo. En ik snap ook wel dat je niet tot je 20e maagd wil blijven maar als jij je hier goed bijvoelt gewoon doen!

Ik zelf had het niet gedaan maar als jullie allebei ready zijn waarom niet?! :sob::muscle:

^ Bedankt voor de reacties!

ik ben 17 en zit in een soortgelijke situatie. Ik kan/durf er ook niet met mijn vriendinnen over praten omdat die allemaal voor een vaste relatie zijn en omdat het ook over mijn eersten keer gaat…

Misschien is het handig om nog eventjes te wachten. Zou je tegen hem kunnen zeggen dat je nog maagd bent en pas over een paar afspraakjes (kijken of je) verder wil gaan?
Zorg ervoor dat er in ieder geval duidelijkheid is over wat jullie zijn, alleen fwb of wil hij meer.
Verder moet je inderdaad gewoon doen waar je je goed bij voelt en zeker niks tegen je zin in doen!

als je wil mag je me wel noten

/

Ik ga het toch zeggen… Je moet doen waar je je goed bij voelt. Als je besluit om het toch te doen is het belangrijkste dat je het veilig doet. Verder… als het goed voelt is het prima… hij dwingt je tot niks dus dat is een goed teken. liefs xx

Ja, ik zou het dan sowieso veilig doen!

@bibi, het lukt me niet helemaal je te noten…

Het is helemaal aan jou om te beslissen hoe belangrijk je je eerste keer vindt, en of je denkt dat je er later vrede mee hebt als je het nu doet met iemand die niet je vriendje is en waar echte liefde verder niet bij speelt. Ik zou er zeker over nadenken, en je proberen in te denken hoe je hier later waarschijnlijk op terug zal reflecteren, om zo een beslissing te maken. Zelf ben ik namelijk echt superblij dat ik heb gewacht tot ik echt verliefd was en ik zou niet anders gewild hebben, omdat ik nu ook terug kan denken aan een fijne gedeelde ervaring die om meer draaide dan alleen lust.

Als dit echter voor jou prima is, dan moet je je inderdaad ook proberen niet zoveel aan te trekken van je vriendinnen. Voor iedereen hangt er een andere waarde aan de eerste keer en onze maatschappij probeert meiden al vaak zat schuldig te laten voelen voor het hebben van verlangens. Als jij bewust hiervoor hebt gekozen dan is dat jouw keuze geweest, en dan horen zij niet hun eigen overwegingen aan jou op te dringen.