Wat vinden jullie ?

Hallo dames,

Ik heb een tijdje terug een jongen leren kennen via een andere vriend we waren die dag ik hij en een andere vriendin de hele dag samen het was super gezellig, mijn vriendin moest wat eerder weg dus ik was daarna alleen met hem, toen hadden we het over allerlei dingen en het klikte echt. We hebben nummers uitgewisseld, heel veel geappt en op een gegeven moment vroeg hij me om weer af te spreken ik zei wel ja oké maar ik ging niet en had op het laatste moment afgezegd en dit deed ik 3 keer, zonder enige reden. Gister was ik wel gegaan, het was weer heel leuk veel gepraat. Op een gegeven moment hadden we dus gezoend en begon hij aan me te zitten ook onder m’n shirt en ik liet het gaan, ik vond het niet erg. Maar toen ik thuis was had ik wel spijt van ‘ben ik niet te snel gegaan’ wat vinden jullie ? Hij heeft btw ook een keertje gezegd op app dat hij me leuk vind op een meer dan vriendschappelijke manier. Ik zou graag jullie mening hierover willen. Alvast bedankt !

Hallo Yasmina,

Je moet jouw gevoel volgen. Als je er spijt van hebt is het waarschijnlijk te snel geweest. Ik zou een jongen altijd eerst goed willen kennen voordat ik iets verder ga.

Ja precies, maar het zou raar zijn om nu opeens niet te willen zoenen of niet ?

Als je voor je gevoel te ver bent gegaan, dan ben je dat ook. Je was er nog niet klaar voor. En er is absoluut geen enkele reden te bedenken waarom het erg is dat je niet opnieuw wilt zoenen, zeg het eerlijk tegen hem, als hij je leuk vind respecteert hij je keuze, en als hij het niet oké vind, dan is hij niet de jongen voor jou.

Precies! Ik vind niet dat je te ver bent gegaan omdat het op het moment goed voelde. Naarmate ik wat ouder ben geworden heb ik ook gemerkt dat bij zoenen al snel veel meer komt kijken. Toen ik voor de eerste keer wat verder ging voelde ik me op het moment goed maar achteraf dacht ik ook: “fuck, is dit wel netjes?”. Uiteraard maakt dat allemaal niet uit zolang je er zelf maar van geniet en erachter staat.

Het feit dat je iets met 'm hebt gedaan betekent niet dat je dat de volgende keer weer moet doen. Nee is nee. Gewoon goed nadenken over wat je voelt, en er ook heel eerlijk over zijn tegen hem. Zeg bijvoorbeeld “Ik vond de vorige keer heel leuk en fijn, maar vind achteraf toch dat we iets te snel zijn gegaan dus ik wil nu wat rustiger aan doen als je 't niet erg vindt” en als ie 't wel erg vindt is 't een lul.

Jaa, jullie hebben hellemaal gelijk dames. We zouden vandaag weer afspreken maar ben daar niet zo van iemand heel vaak zien, ik zie hem dan hoogst waarschijnlijk zondag. Als hij dan weer wat probeert zal ik het duidelijk maken dat ik het niet meer wil. Heel erg bedankt allemaal :kissing_heart:!