Wat vinden jullie?

Ik en een vriend van mij vonden elkaar leuk, daar kwamen we achter in een soort ruzie omdat hij dacht dat ik iemand anders leuk vond. Ik was heel blij toen, maar we zagen elkaar 3 weken niet door vakantie en in die tijd ben ik hem niet meer leuk gaan vinden. Ik wilde hem niet aan het lijntje houden maar ik wilde ook niet onze vriendschap verpesten.
Toen hij gister vroeg of het nog wat zou worden legde ik hem eerlijk uit dat ik denk van niet. Ik had het gevoel dat het allemaal van mijn kant moest komen dus ik dacht ook echt dat hij mij niet meer leuk vond. We hadden al dagen niet meer gepraat. Maar toen nadat ik het had verteld, werd hij ineens zo boos en heel sarcastisch. Hij zei echt hele gemene dingen die ik liever niet hier zeg. Ik heb nog mijn excuses aangeboden maar dat bleek ook niet te helpen. Maar ik kan mezelf niet dwingen iemand leuk te vinden toch?
Maar waar ik me nu zorgen over maak is dat ik volgend jaar met hem in hetzelfde jaar kom en we dezelfde vrienden hebben. Dus als we met z’n allen wat gaan doen weet ik niet of dat dan überhaupt kan maar ook of het dan nog wel gezellig is. En dat misschien mijn vrienden me nu niet meer mogen omdat hij dingen gaat zeggen. Ik heb er wel al met vrienden over gepraat en gelukkig heb ik ook een vriendengroep waar hij niet mee omgaat, pff ik stress hem zo erg!

Wat denken jullie? Ik heb echt advies nodig.

Het is wel begrijpelijk dat hij nogal teleurgesteld (en misschien dus boos) is dat het niet wederzijds is. Natuurlijk is het niet juist dat hij vervelende dingen tegen je heeft gezegd, maar dat kan ook komen doordat hij de indruk had dat jij hem wel zag zitten en dat hij nu erg teleurgesteld is. Het best is waarschijnlijk om het even te laten bezinken en geen contact met elkaar te hebben. En als je hem in die groep vrienden ziet, gewoon alles luchtig houden. Waarschijnlijk heeft hij even tijd nodig om er overheen te komen en daarna kunnen jullie vast wel weer proberen met elkaar om te gaan.

Lastig, want je hebt gedaan wat je moest doen. De scenario’s dat vrienden je niet meer mogen, zou ik uitsluiten. Je vindt hem gewoon niet leuk en daar hoeven zij verder niet over te oordelen. Zoek even geen contact met hem en focus even op jezelf. Je bent eerlijk geweest en het heeft nu tijd nodig.

Als jullie samen iets gaan doen, zou ik hem gewoon negeren. En als hij stomme opmerkingen maakt zullen je vrienden dat ook wel zien.

Dezelfde vrienden hebben is wat minder, maar zeker geen reden om jezelf van die vriendengroep te scheiden. Als je een beetje volwassen bent, dan kan je ook gewoon normaal met elkaar om gaan in het openbaar, toch? En als hij dan vervelende opmerkingen maakt, doe je dat gewoon is flink terug. Je moet zulke jongens eens flink op hun plek zetten!! :smiley: