Wat vinden jullie van vloeken/schelden?

Ergeren jullie je daar aan?
Vloeken/schelden jullie zelf veel?
Zo ja waarmee?
Welke scheldwoorden vinden jullie echt niet kunnen?
Vinden jullie schelden ordinair?

Een vriendin van mij scheldt echt heel veel, ook tegen volwassenen, niet echt van ‘eeeeh kuthoer’ maar dat ze bijv. ‘what the fuck’ tegen een volwassene zegt, ik ben geen heilige boon maar ik vind het vrij irritant als mensen random vloeken etc., zoals zij doet. En schelden tegen volwassenen vind ik eigenlijk ook not done… (niet dat het erger is dan leeftijdsgenoten uitschelden, ik plaats volwassenen niet hoger, dat niet)

Ok, ik was gewoon benieuwd hoe jullie hier over denken, over vloeken en schelden. Dus, brand los :’)

Eh oops, dit moest bij Lifestyle komen :flushed: Kan ik dat zelf verplaatsen?

Ik scheld met tyfus tering en kut en verdomme.
Niet met kanker, dat krijg ik er simpelweg niet uit omdat ik het respectloos vind naar mensen toe die heel erg veel verdriet hebben gehad om deze ziekte.

Ik scheld trouwens niet vaak. Alleen als iets me echt dwarszit.
Ik scheld ook niet andere mensen uit met die woorden. Ik gebruik het alleen voor mezelf zegmaar.

En ik vind schelden wel een beetje ordinair ja…

onnodig

ik scheld soms zelf ook wel maar eigenlijk alleen godverdomme of kut ,
de rest vind ik echt onnodig en buitengewoon respectloos

ik scheld nooit mensen uit. alleen voor de grap, en dan komt het niet verder dan; ‘jij achterlijke lapzwans!’

verder. ja. net zei ik: KUT HET REGENT EN IK MOET ZO OP DE FUCKING FIETS NAAR DE ANDERE KANT VAN FUCKING PURMEREND. KUHUT.

dat is wel het niveau waar ik op scheld, denk ik. maar ook niet altijd, ik scheld tegenwoordig veeeeeel minder dan vroeger.

Ik scheld nooit mensen uit en ik vind het ook niet nodig, zeker niet als dat met ziektes wordt gedaan.
Woorden als kut en gvd etc. vind ik nog wel kunnen.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik zelf eerst ook veel schold, maar niet zoals mijn vriendin echt ‘zo maar’ naar vreemden etc. We waren ook een keer wat aan het hangen in een park, er ging daar een meisje schommelen die zei ‘hoi’ o.i.d. zegt mijn vriendin ‘hee kuthoer’ terug, dat vond ik ronduit achterlijk…

Het slaat nergens op, eingelijk wordt het je gewoon aangeleerd omdat iedereen het om je heem doet.
Het enige waar ik mee scheld is kut, alleen als ik me stoot of pijn doe. Eingelijk weet ik ook niet wat het echt betekend. :’)
Als je scheld met ziektes vind ik je gewoon echt doeloos, mensen gaan er dood aan, en dan ga jij er mee schelden, daar kan ik écht niet tegen!
Vloeken vind ik even erg schelden, zelf ben ik gelovig en vind ik het noggal erg als mensen met die worden vloeken.
Gewoon onnodig dus.

ik scheld heeel veel,
voor mij is het gewoon een uitlaatklep.
soms scheld ik ook gewoon als grapje,
me zus en ik noemen elkaar soms gewoon sletje ofzo…
ik ben eraan gewend.

Ja ik scheld ook heel veel, ik kan het echt niet tegenhouden. Als ik boos ben moet het er gewoon uit, want ik ben gewoon agressief maar in plaats van vechten ga ik dan schelden.

Ik scheld nooit eigenlijk. Vroeger wel hééél vaak, maar nu ben ik erover gegroeid. Is prima zo :slightly_smiling_face:

Ik scheld ook bijna nooit, in iedergeval nooit tegen iemand anders. Als ik me bijvoorbeeld pijn doe per ongeluk, dan zeg ik meestal; kut.

Erg asociaal.
Hoewel ik het zelf ook wel eens doe, als ik me stoot ofzo. Maar dan hou ik het wel bij kut/klote ofzo.

Eigenlijk wil ik helemaal niet schelden, vind het ook echt slecht van mezelf.
Maar schelden met ziektes etc. vind ik écht niet kunnen, dat doe ik ook niet.

Ik scheld wel eens om de situatie, of als ik pijn heb bijvoorbeeld.
Ik scheld mijn bf wel eens uit voor ‘kut’ maar dat is altijd in grappige zin bedoelt en dat snapt ze heel goed. :slightly_smiling_face:
Verder heb ik ooit wel eens met kanker gescholden, echt alleen maar omdat de situatie op dat moment zo erg was dat het eruit kwam. Verder zou ik nooit met zulke woorden willen schelden omdat ik het verder respectloos vindt.
Ik moet zeggen dat tyfus en tering daar ook wel bij hoort, want het zijn nou eenmaal ook ziektes. :slightly_smiling_face:

Godverdomme lekker, man.

Nou ik scheld niet echt heel veel, omdat ik vind dat als je veel scheld, je heel laag overkomt. Maar als ik scheld hou ik het bij shit of kut xD
Alleen het licht ook wel aan de situatie, ik scheld ook niet zomaar :stuck_out_tongue:

Hmm ik scheld wel vaak, maar dan; kut, jezus, kak :"D, shit, tyf.
Sowieso niet met kanker, daar irriteer ik me zo aan als mensen dat zeggen!
En veel familie van me is er ook aan overleden, dan vind ik het zeker dom om te zeggen.
Maar ondanks ik niet echt erge woorden gebruik wil ik er toch mee stoppen. Dat staat gewoon netter.

Ik scheld alleen met kut, maar daar wil ik vanaf want ons pap wordt altijd boos als ik dat zeg.
Ik vind het echt verschrikkelijk respectloos als mensen met ‘kanker’ of ‘godverdomme’ schelden.
Ik geloof niet in god, maar nog vind ik het respectloos

ik scheld alleen op me zusje voor de rest niet op iemand
en heel orgineel met kut en fuck!
ik ben christelijk en vloek zelf niet. ik kom niet verder dan tjeez
als mensen in mijn omgeving vloeken vind ik het niet heel erg maar als ze het heeel vaak doen zeg ik er wel wat van.
een vriend van me vloekte met kanker maar me tante heeft dat dus dat zei en hij heeft het noooit meer gedaan beetje geschrokken denk ik

Xx

Ik scheld wel, maar nooit met ziektes. Vind dat ook vaak respectloos.
Vaak scheld ik met ‘(god)verdomme’, ‘kut’ etc. Maar ik scheld alleen maar als echt iets tegen zit of als ik echt boos ben.