Wat vinden jullie van Moeder Theresa?

Hoi meiden, ik vroeg me af wat jullie van Moeder Theresa vinden, in Albanië is ze natuurlijk bekend maar ik vraag me af wat jullie van haar vinden

Please geen reacties van: Wtf, wat boeit jouw dat, ga een leven zoeken,… Oja, als je dit onzin vindt dan druk je op X & zeg je niks.

Ik heb respect voor haar en wat ze gedaan heeft, volgens mij was ze een lief mens.

Wat moet ik daar nou van vinden…

En ik zeg wel wat als ik dat wil.

Dat ja. Ze is een voorbeeld voor iedereen.

Wel van gehoord. Me er nog nooit in verdiept. Dus weet ik het niet.

Wie?

jammer dat ze gestorven is, ze was van 1910. HEEL OUD!!

Edit: Heb het even gegoogled, wist wel wie het was maar niet wat ze gedaan had. Maar ok respect.

ja, ze was gewoon 18 toen ze naar India vertrok om daar scholen op te bouwen of wat was het allemaal. Wij fuiven op die leeftijd :grinning:

Wie is dat?
Ik moest denken aan die reclame van c1000 ; Martha, Therese ! ofzo. even googlen.

“De Indiase Monica Besra leed aan een kwaadaardige tumor in de buik. Zij nam een jaar na de dood van moeder Teresa deel aan de mis. Toen Monica de kerk binnen ging zag zij een foto van moeder Teresa: uit haar ogen kwamen lichtstralen. Hierna voelde zij zich duizelig worden en werd ze door nonnen in bed gelegd. De nonnen legden een medaillon van Maria op haar gezwel. Zes uur later was ze genezen. Dit wonder is erkend door paus Johannes Paulus II.[1] Hiertoe zijn er 113 getuigen gehoord en 35.000 pagina’s aan documentatie verzameld”

Hierdoor ben ik wel een beetje "wtf"gaan denken, maarja zelf bedoelde ze alles wel goed. Dus ehh, goed persoon.

haha ja dit las ik dus laatst ook ergens, heb me kapot gelachen

maar dat met die scholen opbouwen en alles vind ik dan wel weer goed opzich

geloof ik ook niet echt, maar je weet nooit

Ooit heb ik die naam wel ergens gehoord, maar ik heb geen idee wie ze is.

Heel eerlijk; ik heb geen idee wat ze gedaan heeft. Behalve dat ze blijkbaar weldoener van de wereld was, maar ik weet niks op te noemen.

maakt niet uit hoor, maar ze is heel bekend. Op haar 18de ging ze naar India om mensen die ziek zijn moed te geven, ze sprak met arme mensen, ze liet scholen bouwen enz,… ze is gezegend geweest door een of andere belangrijke priester als ‘zalig’. Wikipedia is your friend als je meer wil weten :stuck_out_tongue: