Wat vinden jullie van mijn schrijven? (:

Hi,

ik vind sinds kort schrijven best leuk, en ik zou eigenlijk wel graag willen weten of ik goed schrijf, etc. Ik heb niet echt een verhaallijn bedacht, dus ik doe wel even zo’n ‘typisch tiener verhaal’. :’)
(Sorry als ik taalfouten maak, ik ben 13, en ik sta niet al te best op nederlands… hehe :slightly_smiling_face:
Tips zou fijn zijn! (:

Het is een koude ochtend in begin december. Ik word rustig wakker. Wauw, ik heb sinds een lange tijd niet meer zó lekker geslapen…
Ik stap uit mijn bed, en zoek mijn kleding uit. Dan vallen mijn ogen op mijn wekker. ‘fuck…’ Ja, mijn eerste dag op mijn nieuwe school, en gelijk heb ik me verslapen. Geweldig. Gehaast trek ik mijn kleding aan, een simpel vest met jeans. Ik borstel mijn lange, zwarte haar, en poets mijn tanden. Ik race als een gék naar school, Ik ren het schoolplein op en ga gelijk naar binnen. Hijgend loop ik naar binnen. Ik staar met grote ogen naar de school. ‘Wauw…’ Het is zo groot en mooi… Dan kijk ik zoekend om me heen. Damn, waar moet ik heen? Ik zie een jongen langslopen. ‘Ehh, mag ik wat vragen?’ De jongen draait zich om. Het leek net op zo’n romantische film, wanneer er een jongen zich in vertraging supersexy omdraait. 'Ik, ehh… ’ Hij liep mijn kant op. ‘Laat maar raden, nieuw hier?’ vroeg hij aan mij, maar eigenlijk wist hij het al. Hij wachtte niet op een antwoord, en praatte verder. ‘Die gang links, daar is de administratie. Daar kan je je rooster ophalen.’ Hij glimlachte. ‘Ja, bedankt…’ ik blooste. Waarom ben ik nou altijd zó onhandig met jongens. ‘Als er iets is, zoek me maar op. Meestal ben ik wel in het muzieklokaal te vinden.’ ‘Oh, ja, oke…’ zeg ik. Hij grijnst. ‘Het muzieklokaal is rechtdoor, en dan de eerste gang rechts, je vind het vanzelf.’
‘Oke bedankt…’ ik keen hem aan. Hij grinnikte. ‘Seth is mijn naam.’
‘Ik ben Brooke.’ ‘Oké, aangenaam kennis te maken, brooke’ zegt hij sarcastisch. Ik grijns even. ‘Maar, ik moet naar mijn les toe, ik spreek je nog wel.’ Hij loopt weer weg. Even sta ik stil. Ik zucht. Dan loop ik naar de administratie, met mijn hoofd in de wolken.

‘Ik ben Brooke.’ ‘Oké, aangenaam kennis te maken, brooke’ zegt hij sarcastisch.
Dus hij vind het niet aangenaam om kennis te maken?? :S En die 2e Brooke moet wel met hoofdletter :stuck_out_tongue:

Persoonlijk schrijf ik mijn dialoog als volgt:
'Blabla,'zei …

En je eerste dialoog is niet met hoofdletters…
Verder is het wel goed hoor.

Idd, een typisch verhaal (: Ik vind het wel goed geschreven, maar het gaat redelijk snel. In een kort stukje is ze zich verslapen, kleedt ze zich aan, racet naar school komt een leuke jongen tegen, etc.
Misschien wat meer doorgaan op onderwerpen?

Ja, oké Bedankt (:
slotje mag.

^Why?

Je schrijft in verschillende tijden.
De jongen draait zich om. Tegenwoordige tijd.
Hij liep mijn kant op. Verleden tijd.

Verder inderdaad dat van dat sarcasme, maar ik vind dat je best leuk schrijft. Lekker luchtig, niet zo strak. :slightly_smiling_face: