Wat vinden jullie van drugs en alcohol gebruik?

Ik vind dat tv meer anti-drugs reclame moet produceren dat is mijn mening. Marijuana en alcohol gaat nog.

Ik vind drugs sowieso een no-go. Alcohol ben ik ook geen grote voorstander van eigenlijk.
Alcohol is alleen te gebruikelijk en normaal geworden in onze samenleving dat je dat er moeilijk uit gaat krijgen.

Ga ik mee akkoord. Alcohol is nog acceptabel maar ook niet heel goed. Al die voedsel producten die je vergiftigen zijn ook niet bepaald goed net zo slecht als alcohol in mijn mening omdat kinderen het eten/drinken.

Ik heb er niets op tegen, mits je er verstandig mee omgaat.

Verder erger ik me heel erg aan mensen die wel alcohol drinken en/of daar niets op tegen hebben, maar andere drugs (die minder erg is dan alcohol) afkeuren. Puur omdat alcohol sociaal geaccepteerd is, wil niet zeggen dat het minder schadelijk is dan andere drugs.

Tot slot heb ik trouwens ook het gevoel dat ik als jongere doodgegooid werd met voorlichting en dergelijke op school. In de eerste klas waren effecten en gevolgen van verschillende drugs gewoon verplichte leerstof en we hebben meerdere voorlichtingen gehad. Daarnaast heb ik geen tv-abonnement, maar zelfs ik krijg wat van anti-reclame mee. Bob, die moeder die Duits overhoord. Daarom heb ik het idee dat er al best wel veel reclame is en dan vind ik niet dat het per se meer moet worden. Wel vind ik dat supermarkten beter kunnen controleren. Ik weet niet of controle tegenwoordig beter is, maar als tiener werd ik echt vrijwel nooit om een ID gevraagd.

Lekker!

Ik rol me soms wel graag een joint. Hardcore drugs mogen wel weg van mij wat een rommel is dat.

Als je er normaal mee om kan gaan, dan vind ik het ok.

Alcohol en drugs zijn hetzelfde. Alcohol is zelfs een van de gevaarlijkste drugs die er bestaat, gevaarlijker dan bijvoorbeeld xtc of lsd. Wanneer je er goed mee om kunt gaan, vind ik het helemaal prima.

Ik zie niet hoe alcohol acceptabel is? Alleen omdat meer mensen het doen? Tenminste, ik denk dat het voor je lichaam niet veel slechter is dan een keer een pil slikken of als je wiet zou roken. Maar daar hebben mensen dan weer een heel ander beeld van, want alle drugs behalve alcohol zijn pas ‘echte drugs’.

Iedereen moet gewoon zelf weten wat ze gebruiken, drugs verbieden heeft toch geen zin. Misschien dat soms een minimumleeftijd kan werken, maar het kan beter gecontroleerd verkocht worden dan illegaal.

Alchohol en drugs mogen van mij part allebei volledig verbannen worden uit onze samenleving.

Ik vindn het allemaal best zolang je het maar met mate doet en dat kunnen de meeste mensen niet en dan word het drugs / alcohol misbruikt.
Wat ik niet snap is dat je zegt dat er meer antidrugs reclames op tv moeten komen maar je alcohol en marijuana wel vind kunnen?
marijuana is ook gewoon (soft) drugs en wist je dat alcohol verslavender is dan (sommige) drugs?
Feitelijk is alcohol zelfs harddrugs!
Ik zit nu in Australie en dit land heeft echt een probleem met alcohol en drugsverslaafde.
In sommige steden zie je overal junkies lopen, van de supermarkt tot in het park.
Hier hebben ze daarom de sigaretten en alcohol hartstikke duur gemaakt zodat je het minder snel koopt en je kunt alcohol alleen bij de slijterij halen en niet in de supermarkt.
Zie alleen niet echt dat t veel helpt, drugs is hier nog makkelijker te krijgen dan in NL!

Ik zelf heb totaal niks met drugs, en zal er daardoor ook nooit aan beginnen.
Ook met alcohol heb ik mijn grenzen behoorlijk opgezocht de afgelopen jaren, met de gevolgen vandien. Daardoor drink ik nu ook niet meer zo veel, en vind ik het verschrikkelijk als ik jonge meiden enorme hoeveelheden alcohol zie drinken. Het is zo slecht voor je, en daarbij, kunnen er verschrikkelijke dingen met je gebeuren.
(dit is gelukkig geen ervaring van mij, maar alsnog): Er zijn echt meisjes die zich helemaal lam drinken, en vervolgens niet meer kunnen weigeren als een jongen ze probeert te zoenen of probeert om verder te gaan. En dit is nog maar een voorbeeld van de zoveel dingen die er kunnen gebeuren…
En met drugs heb ik meer zoiets van: als je een pilletje neemt, krijg je deze niet meer uit je lichaam. Alcohol kun je er nog uit krijgen maar een pilletje is zo snel genomen en zo snel weg, ik vind het ook gewoon een eng idee omdat je eigenlijk nooit zeker weet of er iets slechts in zit, want jij hebt het pilletje uiteindelijk alleen gekocht en niet samen gesteld. Daardoor vind ik dat gewoon echt een gevaarlijk idee. En drugs roken ja ik vind het gewoon stinken en word al misselijk van de geur, vandaar dat ik daar ook gewoon nooit aan en begonnen.

Ik vind drugs of alcohol echt niet zo rampzalig. Tuurlijk, alles moet met mate. Maar ik ben meer pro een Spuiten & Slikken houding. Informeer mensen over wat er allemaal is en wat de gevaren zijn. Zo kunnen ze leren ermee om te gaan. Wat mensen uiteindelijk met hun eigen lichaam doen is hun eigen zaak. Ik ben zelf niet zo van de drugs, ik hou wel van alcohol. Maar ik ga niet over de streep. Bovendien is alcohol niet gelijk aan roken. Regelmatig een glaasje wijn zou zelfs goed voor je zijn. En ik denk misschien 1x per jaar goed high worden ook wel wat positiefs voor je gemoedstoestand doet. Dus tja. Ik vind dit niet zo nodig hoor. Ik vind roken veel storender, omdat je dat veel storender doet en je geloof ik niet echt een nuttig effect ervaart.

Hier ben ik het mee eens. Op zich ben ik ook best ‘nieuwsgierig’ naar drugs naast alcohol en wiet en ik geloof niet dat het criminaliseren van drugs helpt om mensen het minder te laten gebruiken. In plaats daarvan kan het gecontroleerd verkocht worden, dan verdient de overheid er ook nog aan en is de drugs veilig.

En ik snap nog steeds niet waarom zoveel mensen in dit topic onderscheid maken tussen alcohol en ‘echte drugs’ :’)

Ik zelf zal nooit aan de drugs gaan, maar ik ga niet moeilijk doen als andere de keuze maken om dat wel te doen, ik vind dat dat zoiets is wat mensen echt voor zichzelf moeten bepalen.

Alcohol daarentegen drink ik wel, maar ik ken m’n eigen grenzen, waardoor ik nog nooit out ben gegaan of heb moeten kotsen oid.

Vind het altijd wel heftig om te zien wanneer er mensen out gaan of met de ambu mee moeten, dat vind ik zelf ook echt echt echt te ver gaan en dan kun je misschien maar beter van de alcohol af blijven.

Ik ben totaal niet anti-drugs of anti-drank. Wel zou het tof zijn als ze er op scholen eens eerlijke voorlichting over geven in plaats van die bullshit bangmaak verhaaltjes.
Ik denk ook dat bepaalde drugs goed kan zijn voor je mentale gezondheid. Sommige psychedelica leren je heel veel over jezelf en kunnen een ervaring zijn waar je echt veel aan hebt, mits je het allemaal in een veilige omgeving doet wanneer je er zelf klaar voor bent en ook oud genoeg.