Wat vinden jullie van dit gedicht? Waar of niet ?

Op niemand kun je bouwen, niemand is te vertrouwen. Elke ontmoeting kent zijn afscheid. Diegene van wie je leert te houden, doet je vroeg of laat verdriet. Niks houdt eeuwig stand. Alles wat komt zal op 'n dag ook weer gaan. Het is het niet waard om te blijven plakken bij degene die je pijn heeft gedaan. Verdrink niet in je eigen wanhoop. Besef zelf wie je in deze situatie heeft gebracht. Wanneer je durft los te laten, waar jouw hart niet zonder kan, zul je sterker zijn dan wie dan ook

Wat vinden jullie van dit gedicht?
Waar of niet ?

UP.

Lees iemand dat gedicht nog?

Waar, in de zin van: er komt overal wel een eind aan, daar zorgt de dood namelijk voor (:

Maar voor de rest klinkt het tamelijk negatief? Je kunt wel degelijk mensen vertrouwen, alleen zijn zulke mensen tegenwoordig wel zeldzaam aangezien iedereen tegenwoordig meer aan zijn of haar eigen belang denkt en een stuk minder betrokken is met anderen.
En verdriet is nodig om vreugde te voelen, vice versa trouwens ook. Zonder verdriet zou de vreugde niet zo intens zijn.

Rustig, je moet niet verwachten dat er 10 mensen hebben gereageerd binnen 5 minuten.

OhokeXD.

door de dood komt inderdaad aan alles een einde, maar er zijn genoeg mensen die je wel kunt vertrouwen.
ik persoonlijk heb zoiets van; als je zó denkt over mensen dat ze je toch laten vallen dan begin je dat denk ik ook uit te stralen.

Ik weet niet of aan alles een einde komt, misschien gaan er na de dood wel dingen door, kan best. En ik vind niet dat je niemand kan vertrouwen, maar ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat er met alles iets fout kan gaan. Hoeveel je iemand ook vertrouwt, het kan zijn dat diegene iets doorlult. Ik weet niet eens of ik mezelf wel vertrouw, snap je.
Zorg gewoon dat je van niemand afhankelijk wordt.