wat vinden jullie van deze stukken tekst????

ben er namelijk wat ontzeker over:

Hij trok me in zijn armen, knuffelde me en hield me vast. Wat gaan we vandaag doen vroeg hij me terwijl hij me een kus op mijn voorhoofd gaf. Je moet me nog steeds verslaan in dat spelletje racen zei ik terwijl ik hem eerst een kus op zijn mondhoek en toen op zijn mond gaf maar hij reageerde niet en zoende niet terug. Ik voelde me enorm afgewezen en probeerde me van hem af te duwen maar hij hield me vast “ Sam alsjeblieft” zei ik met tranen in mijn ogen. Hij kijkt me aan en laat me los, overstuur ren ik de kamer in. De visite in de kamer kijkt me raar aan terwijl ik mijn sleutels van de kast af pakt en door ren naar buiten. Ik blijf even buiten maar loop dan door naar de voordeur om weer naar binnen te gaan. Sam staat nog steeds bij de deur en doet hem voor me open, zonder hem aan te kijken stap ik naar binnen en schiet de trap op naar boven. Ik kijk raar op als ik een vriend van hem boven zie staan die me probeert tegen te houden maar ik luister niet, stap mijn kamer en sla de deur dicht. Door de rommel die op mijn bed ligt blijf ik verloren in de kamer staan, ik hoor Sam de trap opkomen en zijn vriend zeggen dat hij me wat tijd moet gunnen om mijn gevoelens op een rijtje te krijgen. Blijkbaar luistert hij niet want al snel voel ik zijn twee warme armen om me heen die me omdraaien en de opgedroogde tranen van mijn wangen vegen. Als ik zijn mond op de mijne voel verstar ik even maar dan geef ik me over aan het moment en zoen heftig terug. Ik hoor zijn vriend de deur dicht doen en de trap aflopen, Sam hoort het blijkbaar ook want hij trekt zijn lippen van de mijne en gaat op mijn bureaustoel zitten en terwijl hij me bij hem op schoot trekt zegt die.”waarom ben je toch zo ontzeker mijn schat?” ik word rood en durf hem bijna niet aan te kijken maar dan zeg ik “van alle meiden die je kan krijgen kies je mij, ik snap gewoon niet dat zo’n mooie jongen mij leuk vind”. Hij staat op, veegt de troep van mijn bed en trekt me naast hem. Hij kust me hals en streelt mijn haar, ik kruip weg in zijn armen en val langzaam in slaap tegen zijn warme lichaam aan.

Ik word wakker van de zonnestralen die op mijn gezicht schijnen en de wekker die piept, ik druk de wekker uit en denk met gesloten ogen aan de vorige avond en vraag me af of het allemaal een droom was. Net als ik weer op het punt sta om weg te dommelen hoor ik mijn slaapkamerdeur open gaan. Ik zie Sam binnenlopen met pasgewassen haar en een handdoek om zijn middel, hij loopt naar het bed toe gaat weer liggen en kust me. “ben je al lang wakker?” vraagt hij me, “nog niet zo lang” zeg ik terwijl ik tegen zijn warme lichaam aankruip. Heb je gedoucht? vraag ik terwijl ik met mijn hand door zijn haar strijk. Hij knikt en kust me hals, “ik ga ook douchen” zeg ik en sta op, ik pak schoon ondergoed en kleding uit mijn kast en loop de kamer uit terwijl hij me nakijkt. Als ik fris gedoucht mijn kamer weer in loop merk ik dat het bed leeg is, zo pessimistisch als ik ben krijg ik meteen het idee dat hij is vertrokken zonder gedag te zeggen. Ik sta verbaasd op als ik de geur van verse croissantjes ruik en loop de trap af, Sam was toch al weg?. Op hetzelfde ogenblik dat ik de kamer in kom, komt Sam net de keuken uit met een dienblad met ontbijt in zijn handen. “ik heb ontbijt gemaakt” zegt hij “heb je honger?”. Hebben mijn ouders niks gemerkt? vraag ik verbaasd. Nee want die zijn anderhalf uur geleden al vertrokken zegt Sam. Ik pak het dienblad van hem aan en zet het op tafel “maar dan hebben we het rijk dus alleen” zeg ik terwijl ik hem een kus geef, ik laat mijn handen onder zijn shirt glijden maar hij haalt ze voorzichtig weg. Zullen we eerst ontbijten vraagt hij lachend.

Zo snel mogelijk ren ik naar de bus, bang dat ik hem niet meer haal. Het was te gezellig met Sam, maar daardoor was ik nu wel te laat. Twee stappen van de bushalte verwijderd zie ik nog net de bus weg rijden. Teleurgesteld loop ik naar het hokje en laat me op het bankje vallen, dat word dus een uur wachten. Met tegenzin pak ik het wiskundeboek uit me tas om naar de opdrachten van de aankomende les te kijken maar ik kan mijn gedachten er niet bij houden. Toen ik na een uur eindelijk in de bus stapte had ik een naar voorgevoel maar ik negeerde het en maakte me verder geen zorgen. Zonder ongelukken kwam ik op school aan en langzaam verdween het onbeschrijfelijk gevoel dat er vandaag iets levensveranderend kon gebeuren en ik besloot er verder niet meer over na te denken. Langzaam vorderde de dag, een dag waarin ik veel na dacht over mijn relatie met Sam en hoe ik me zou voelen als ik hem zou verliezen. Met die gedachten kon ik niet leven dus verdrong ik ze en dacht verder aan de fantastische nacht en ochtend met hem. Met een glimlach die zo lijkt het niet meer van me gezicht af wil, stap ik de bus uit en loop met snelle passen het laatste stukje naar het huis die ik al vanaf mijn eerste levensjaar mijn thuis kan noemen. Ik loop de hoek om en blijf teleurgesteld staan als ik de grijze Nissan van me vader op de oprit zie staan. Ik voel me telefoon trillen in me broekzak en ik zie dat ik een sms van Sam heb gekregen, met een raar gevoel in me maag open ik het bericht. Heeft me vader Sam betrapt? Dan bekijk ik het bericht en meteen is de glimlach weer terug als ik lees dat Sam ongemerkt heeft kunnen weg komen.

en:

Ik zag de pijn in zijn ogen toen hij opstond en naar me toe liep om me een laatste kus te geven. Zijn lippen streelden langs mijn kaak naar mijn oor,”ik hou van je”. Waren zijn laatste woorden voor dat hij de trap af liep en door de deur naar buiten verdween. Ik rende hem achterna maar ik zag hem niet meer, verslagen liep ik de trap weer op naar me kamer en liet me huilend op bed vallen. Ik wist dat dit het einde van de relatie betekende en dat ik het aan mezelf te danken had maar waarom deed het dan zo’n pijn? Huilend viel ik in slaap, hopend dat de toekomst de volgende dag een beetje lichter gekleurd is. Met dikke rode ogen van het huilen werd ik wakker, een doffe kloppende pijn in de buurt van me hart deed me herinneren aan de gebeurtenissen van de vorige dag. Het was moeilijk te bevatten dat mijn relatie met Sam nu echt over was, nooit meer zijn lippen op de mijne, zijn armen om mijn lichaam. Ik trok mijn kussen over mijn gezicht en bleef met gesloten ogen op bed liggen, in de hoop dat het allemaal een boze droom was.

moet ik met dit verhaal doorgaan of gewoon de hele boel deleten?

hmm, je schrijfstijl is niet al te goed, ben na een paar zinnen al gestopt
je moet ‘aanhalingstekens!’ gebruiken

Ik ook.

me schrijfstijl word nog veranderd haha, nederlands is nooit me beste vak geweest

'Je moet me nog steeds verslaan in dat spelletje racen,' zei ik terwijl ik hem eerst een kus op zijn mondhoek en toen op zijn mond gaf, maar hij reageerde niet en zoende niet terug.

Ik zou beginnen met aan je interpunctie werken, want het leest zo niet prettig.

Dat heeft trouwens niet echt met je schrijfstijl te maken, maar met regeltjes :tipping_hand_man:

Hee Annejjj,

ik denk wel dat het een leuk verhaal kan worden. Het verhaal zelf is lang niet slecht. Het leest alleen niet zo vlot. Het zou inderdaad makkelijker lezen wanneer je aanhalingstekens gebruikt. Je hebt het af en toe wel gedaan, dat is al goed! Weet je misschien niet goed wanneer je ze moet plaatsen? Ga zeker door, want het verhaal op zich heeft wel iets. Stiekem wil ik weten wat er gebeurd is en hoe het verder gaat. Ga je het posten op girlscene of is het een ‘privéverhaal’? Zeker doorgaan, alleen een beetje letten op de leestekens :slightly_smiling_face: Qua spelling zat je goed, ik las toch geen echte fouten :slightly_smiling_face: Succes!

dankje iedereen voor de reacties, ben inderdaad nooit goed geweest in leestekens terwijl ik zelf wel graag lees dus toch maar eens nederlandse blijles vragen XD

komt er nog een stukje :angel:…?

heb op het moment jammer genoeg geen inspiratie en typ ik alleen maar stukjes die ik dan later toch weer verwijder, haha ik post wel wat als ik weer wat heb wat ik goed genoeg vind