wat vinden jullie van deze situatie ?

ik ga altijd in de bibliotheek gaan studeren tijdens de examens :slightly_smiling_face: en er was daar een jongen die daar ook studeerde steeds toevallig in mijn buurt en na een tijdje hadden we oogcontact etc… dat was in december en ik dacht ik ga mezelf niets wijsmaken want wat is de kans dat ik hem ooit nog tegenkom!?
je raadt het al, sindsdien kom ik hem overal tegen!! toppunt is dat hij sommige lessen op school met mij volgt en dan hebben we steeds oogcontact, maar niemand onderneemt iets! de laatste tijd kom ik hem ook weer in de bibliotheek tegen… ik kweet echt niet wat doen :slightly_smiling_face:
denken jullie dat hij mij mooi/leuk zou vinden ? anders zou hij toch nie zo blijven kijken? ik kweet gewoon niet wa doen nu…

Probeer contact met hem te krijgen, hoe eng dat ook is. Ga in de bieb een keertje naast hem zitten en stel hem bijvoorbeeld de vraag of hij je met een huiswerkvraag kan helpen ofzo. Kan het ijs aardig breken. (:

hmm maar dat durf ik niet! ik kweet dat het makkelijk klinkt, maar ik ben bang dat ik dan zo opdringerig overkom…

ik vindt het een ‘kick’ om de eerste stap te zetten begin simpel met hoi te zeggen de rest volgt wel

zeg gewoon eerst hoi…

Onderneem actie daar kom verste mee
niet geschoten is altijd mis.

Ik zou eens naast hem gaan zitten in de les of in de bib. En dan proberen een praatje te maken als de gelegenheid zich voordoet…

Gewoon ‘hoi’ zeggen. :slightly_smiling_face:
Waarschijnlijk is hij ook een beetje verlegen en jij ook. Heel schattig ^^

probeer idd actie te ondernemen, al is het maar een ’ hoi ’ .
het voelt waarschijnlijk achteraf superlekker , zeker omdat je je er over heen hebt gezet.

Misschien is ‘hoi’ een beetje standaard, en is het soms moeilijk om een gesprek er achter aan te knopen. Misschien moet je gewoon naar hem kijken, en dan lachen, dan iets zeggen van ‘Jou kom ik ook veel tegen?’, maar natuurlijk niet met een chagarijnig hoofd, want dan komt het een beetje verkeerd over.

zoals iedereen zegt, zeg gewoon hoi!
ik weet hoe moeilijk het is en ik snap je situatie…
als hij intresse in je heeft zegt hij wel wat terug!
als het goed is verlopen knoop je gewoon en gesprek met hem aan!
en probeer te glimlachen,
ik snap hoe je je voelt en weet dat het heeel erg moeilijk is

Haha een vriendin van me had haar (ex)vriend leren kennen in de bib! Maak gewoon eens een praatje met hem, als je beiden even pauzeert ofzo. Of ga naast hem zitten in de bib en vraag hem na een tijdje wat hij aan het studeren is bijvoorbeeld…

zo lief al jullie berichten :slightly_smiling_face: !!!

een echte doorbraak vandaag! blijkbaar kent hij ook een kennis van mij, want ik stond er mee te praten vandaag en hij kwam er bijstaan :grinning: en hij heeft gelachen naar mij :grinning: het was echt zoo cute :slightly_smiling_face:

wat nu haha ? ik zal zeker iets moeten zeggen nu ?

haha, ja, nu móét je iets zeggen. Nu kun je toch contact leggen door te zeggen: hee! was jij dat niet die laast daar en daar was?
(: