Wat vinden jullie van de site United Wardrobe?

Ik heb gemerkt dat daar veel namaak spullen worden verkocht, terwijl de verkoopster gewoon beweerde dat het echt is :hammer: als het te mooi is om waar te zijn dat is het ook zo

Tsja, dat is idd vervelend maar dat risico loop je altijd als je iets tweedehands koopt. Ik verkoop m’n spullen al een tijdje via United Wardrobe & vind het een hele fijne site.

Ik ga gewoon aangifte doen als ik mijn geld niet terugkrijg
Een vriend van me had via een site het product gevonden die vele malen goedkoper is

https://nl.aliexpress.com/store/product/2-Piece-2016-Women-Tracksuits-Cotton-Movement-Hoodies-Sweatshirt-ShortS-Jogging-Sports-Costumes-Women-Pant-Set/2343106_32728941408.html?spm=2114.8147860.0.75.eraUWm

United Wardrobe is inderdaad, voor zover ik gehoord heb van vriendinnen, een vreselijke site. Als zij iets hadden besteld hadden ze het soms niet eens binnen gekregen.

Het heeft wel een mooie lay out en meestal heb ik ook goeie ervaringen, alleen mensen verkopen nieuwe producten echt voor belachelijke prijzen(vaak 4x inkoopprijs), dat maakt mij eigenlijk niet uit, want niemand dwingt je het te kopen, alleen over dingen liegen dat het goed als nieuw is, terwijl er veel gebruikerssporen te zien is wanneer je die binnenkrijgt of dat iets fake is en zeggen dat het echt is

Geld krijg je dan terug toch als het product niet geleverd is, want als je iets koopt dan houdt “UW” het zeg maar vast, totdat je een seintje geeft dan alles in orde is met het ontvangen product en vervolgens sturen ze het geld naar de verkoper binnen 24uur

Maar als het product je niet bevalt kun je toch het terugsturen en krijg je je geld terug? Ik heb er zelf alleen nog maar dingen verkocht (en dus niet gekocht), maar ik krijg altijd pas het geld als de koper aangeeft dat ze het product wil houden.

Toen was ik nog op vakantie, ik had het gekocht in goed vertrouwen, zodra het pakketje binnen was dan mocht mijn zusje het aangeven voor mij dat het product in orde is, zodat zij ook niet op haar geld hoeft te wachten, want ik verbleef ng een klein weekje in het buitenland
In iedergeval heb ik hier lering uitgetrokken dat mensen die vriendelijk overkomen op het internet niet per se betrouwbaar zijn

Het werkt ook andersom. Je mag alleen een item terug sturen als het niet is zoals beschreven stond. Als de pasvorm oid niet goed is, is dat je eigen probleem. Nu had m’n zusje een broek verkocht, maar de koopster vond de pasvorm niet mooi. Heeft ze hem teruggestuurd onder het mom van ‘De broek was helemaal afgedragen’. Kan m’n zusje mooi opdraaien voor de verzendkosten.

Zo sneu, is ze het geld trouwens ook kwijt die je moet afdragen aan UW 10%?

Ik maak altijd een aantal nieuwe foto’s en een video als bewijs dat het product gewoon goed is, voordat ik het afgeef op het postkantoor

Ik heb ondertussen al superveel gekocht op UW (en aanzienlijk minder zelf verkocht haha), maar het gaat eigenlijk altijd goed.
Je moet gewoon je gezonde verstand gebruiken en niet kopen bij mensen die geen eigen foto’s hebben.

Er staan veel leuke spullen op (bij aanbevolen komen altijd wel leuke dingen naar voren). Overzichtelijk om snel leuke dingen te zien.

Maar ik vind 10% fees wel echt veel, en vind kopers soms een beetje vervelend. Bijv. dat mensen €3 gaan bieden in reacties terwijl de verzendkosten al €3,95 zijn… dan denk ik echt: heb je het wel begrepen… Of soms gewoon bitchy reacties haha over een prijs ofzo maargoed lekker laten gaan.

Ik durf wel niks zonder track&trace te sturen omdat ik bang ben dat kopers anders aangeven dat ze niks hebben ontvangen. Weet niet hoe makkelijk dat gaat, namelijk.

Heey Ik verkoop mijn blog items vaak op United Wardrobe (Dit doe ik voor de helft van het winkel/webshop-verkoopbedrag). Maar dat ze 10% vragen is heel veel! vaak verdien ik maar 5 euro aan een prima jurk die alleen voor een shoot gedragen is.

Ik zie inderdaad ebay-spulletjes langskomen die voor teveel worden verkocht maar dit gebeurd ook op verkoopwebsites van facebook (bohemian market place) Je kan er helaas niet omheen. Maar je kan ze er wel op aanspreken en andere meisjes waarschuwen en UW tippen.

Ik denk dat je vooral bij reviews moet gaan kijken. Ik ben heel blij met al mijn 5 sterren, maar vanwege hun 10% stop ik er eventjes mee :slightly_smiling_face:

Herkenbaar hahaha

Track&Trace stuur ik ook altijd, maar soms typ ik de T&T barcode niet in van Post.nl, 2x meegemaakt dat kopers zeiden dat ze het niet hadden ontvangen, terwijl op de site van Post.nl wel te zien was dat het bezorgd was hhh

Een vriendin van mij verkoop af en toe dingen die ze koopt bij Aliexpress, een koper ging iets bij haar kopen die nieuw en nog goed uitzag
De koper ging achteraf klagen dat het product niet in orde was, terwijl ik die item bij haar thuis gezien heb en gewoon perfect nieuw was
Enige conclusie die we konden trekken was dat de koper ooit dezelfde product heeft gekocht en het heeft geswitched :S
Mijn vriendin was haar product kwijt en het geld

Wat voor vragen worden gesteld aan klanten als ze een review geven over de koper?
Ik zie vaak 3 sterretjes staan bij verkopers, vraag me af wat de laatste 2 vragen zijn

Kut.

Ik werd een keer niet uitbetaald doordat het pakket verdwenen bleek te zijn, ondanks het verzendbewijs vanaf mijn kant. Pas toen ik daadwerkelijk aangifte had gedaan kreeg ik de helft van mijn geld pas uitgekeerd. Er zijn overigens geen sancties genomen tegen over de koper. Ook heb ik een keer een telefoonhoesje van een designer verkocht, maar de koper bleek een ander model mobiel te hebben waardoor het niet pastte. Vervolgens heeft zij de klantenservice gemaild dat ik haar een kapot hoesje had verkocht en kreeg ik een aantal dagen later een door midden gebroken hoesje terug gestuurd.

Ik heb nu driemaal iets gekocht. Twee van de items bleken een grotere maat te zijn dan aangegeven, waardoor ik beide op eigen kosten heb terug gestuurd. Het derde items was ronduit smerig. Er zaten zweetvlekken onder de oksels, foundation op de kraag en kleine gaten in. Doordat de verzendkosten voor het retourneren mijn rekening waren, ongeacht het feit dat de verkopers geen juiste omschrijving hadden opgegeven, en ik nog eens servicekosten per bestelling heb moeten betalen, ben ik bijna dertig euro lichter.

Al met al: drama. Tenzij je bij een betrouwbare verkoper koopt en visa versa.

Ik heb nu vanalles erop gezet en ondertussen 4 dingen verkocht. Een keer wilde iemand het terug sturen omdat de schoen haar te klein is, maar in de voorwaarden staat dat je alleen mag terug sturen als ik onduidelijk ben geweest over de maat, bv als ik zei dat het 38 was, en het bleek 37 te zijn. Of als ik een ondeugdelijk product opstuur.
Deze voorwaarden waren voor mij duidelijk al had UW een foutje gemaakt door toch te accepteren dat de koper ze mocht terug sturen…
Dit was voor mij erg stressvol en UW sprak zichzelf ook constant tegen… Uiteindelijk ben ik er met de koper uitgekomen.
Maar vooralsnog gaat het beter dan op marktplaats… heb nog zoveel spullen liggen en ik heb een huis gekocht dus vond dit ideaal.

Dit is echt ronduit schandalig…
Trouwens UW zei ook dat de koop onder de wet koop op afstand valt, dit probeerde ze mij in ieder geval wijs te maken. Maar deze wet geldt niet voor particulieren. Ze zeiden dat in principe iedereen alles mag terug sturen. (ondanks dat ze de voorwaarden op hun site hebben staan) Toen ik weer iemand anders sprak van UW was het ineens niet zo…

Ik heb 3x iets via UW besteld en dat is 3x gewoon goed gegaan. Zat alleen bij 1 jurkje een gaatje in de mouw wat de verkoopster niet gemeld had maar voor het geld wat ik er voor betaald had heb ik daar niet over gezeurd… :wink: