Wat vinden jullie nou van prostituees?

[b]De titel zegt het al. Wat vinden jullie van de vrouwen die hun lichaam aan mannen (soms ook vrouwen) verkopen?

Ik zelf heb het idee dat het eigenlijk ergens wel goed is, want sommige mannen moeten hun behoefte ERGENS kwijt. Als ze dat niet zouden kunnen zou waarschijnlijk half Nederland verkracht zijn.

Nou ja, geef je mening :slightly_smiling_face: .[/b]

Moeten ze helemaal zelf weten. Zolang ze er niet mee lastig vallen kan het me ook niets schelen.

Ligt eraan of ze het vrijwillig of gedwongen doen.

Ik zou het zelf nooit doen, maar ik vind het per definitie niet slecht.

Alleen als ze zelf dat beroep willen hebben, en niet als ze gedwongen zijn.

Moeten ze inderdaad zelf weten. Als het allemaal vrijwilig is, heb ik er geen moeite mee. Hoewel ik het zelf natuurlijk nooit zou doen! (:

Sorry TS, maar ik vind het echt grote onzin. Prostituees moeten niet gebruikt worden om seksuele frustratie op af te reageren, die mannen die zich niet kunnen beheersen moeten dat maar leren. Bah, rape culture.

En persoonlijk vind ik het echt triest, echt oprecht triest als je zo diep bent gezonken dat je zo je geld moet verdienen.

Laat ik het zo zeggen: fijn dat iémand het vuile werk wilt opknappen.

Dit.

Dat ja…

Maar bij sommige streelt het hun ego. Maar inderdaad ik vind ook dat je beter in de AlbertHeijn kunt gaan werken dan een hoer worden. Je hebt bijvoorbeeld nu ook meisjes van 16 die besluiten hun school achter zich te laten en hun lichaam te gaan verkopen. Ach, ja. :’)

Dit staat me niet zo aan. Aan de ene kant kán het misschien zo zijn. Kán. Maar de meeste verkrachtingen gebeuren door mensen in de nabije omgeving, dus familie of vrienden etc. De verkrachters zijn gewoon zo gestoord, dat ze het hoe dan ook doen en niet wachten tot er iemand is die ze kunnen ‘gebruiken’.

Van sommigen begrijp ik dat ze het doen om geld te verdienen, als je kijkt naar armere landen, daar heb je prostitues die echt hiermee het brood op tafel verdienen. Maar toch heb ik er absoluut geen respect voor. Seks is geen beroep, seks is het gevolg van een diepe, romantische liefde.

En ja… wat moeten wij ervan vinden. Alsof onze mening ertoe doet voor een hoer.

het is hun leven, ze moeten ermee doen wat ze willen

Ik vind het gewoon meer dan fout dat iemand zijn lichaam aan vreemde mannen bloot geeft.

Valt me nog smerig tegen hoe conservatief de meeste meiden zijn…
Ik heb best veel respect voor prostituees en ook al zou ik het zelf nooit doen, kan ik me best inleven waar zo’n vrouw vandaan zou kunnen komen. Het is dan ook idioot om het “beroep” triest te noemen. Beetje werkloos thuis relaxen is triest.

We moeten die vrouwen dankbaar zijn dat ze het willen doen - het is toch veel beter dan dat mannen meisjes van straat roven om die te verkrachten?

Dwang is uiteraard een compleet ander verhaal.

Lees bovenstaande reactie van mij: De meeste verkrachtingen gebeuren niet doordat een man zich aaneen random meisje vergrijpt. De meeste verkrachtingen gebeuren in een nabije omgeving.

Ik vind het net persee verkeerd. Het hangt er wel vanaf wat het is. Zoals bijvoorbeeld op de wallen in Amsterdam is of die tippelzones vind ik gewoon fout. Echt niet. Maar er zijn ook seksclubs waar het goed georganiseerd is. Niet zo’n extreme idiote boel als op de wallen, maar een normaal goed uitziend café, met meerdere slaapkamers en een douche, normaal groot bed en een jaccuzzi. Ik vind dat er heel veel verschil is tussen tippelzones en een seksclub. Maargoed, dat is mijn mening:)
Wat ik trouwens wel heel erg verkeerd vind is gedwongen. Waar dan ook, dat maakt niet uit en het nadeel van prostitutie is dat er heel veel gedwongen prostitutie is. Dat is wel een flink nadeel.
Ik denk ook niet dat het goed is omdat anders de helft van Nederland verkracht wordt, maar omdat er nu controle op gehouden kan worden wat anders veel lastiger is. Natuurlijk zijn er nu ook illegale praktijken, maar er is wel veel meer controle.
Ik vind het dus niet meteen verkeerd, maar wat op de wallen is en die tippelzones is fout. In goedgeorganiseerde seksclubs vind ik het een ander verhaal. Wat wel zo is, is dat ikzelf nooit als prostituee zou willen werken.

Uiteraard gebeurt dat nu in de nabije omgeving - prostituees bestaan in onze samenleving. Wat er zou gebeuren als zij er niet waren geweest - zoals ik zeg - kan noch ik, noch jij met zekerheid zeggen. Dat is iets waar hooguit over te speculeren valt en dat was mijn speculatie; nog meer verkrachtingen - waar dan ook.

Met nabije omgeving bedoel ik familie of vrienden.