Wat vinden jullie nou van deze reclame?

Misschien heb je deze reclame van Red Bull al gezien, maar ik was dus even benieuwd wat jullie ervan vinden. Er is namelijk heel veel kritiek op geweest.

http://www.youtube.com/watch?v=ZY9yEi-ZNLE

Dus ja, brand maar los!

Ik snap opzich wel dat er veel kritiek op is geweest, aangezien er toch een beetje spot in zit enzo,
verder vind ik hem niet geweldig :stuck_out_tongue:

Nou, ik vind hem niet heel beledigend naar de Christenen. Alhoewel snap ik het wel als Christenen zelf het wel beledigend vinden.

Op zich, ik vind 'm wel grappig, maar ik snap dat er kritiek op gekomen is. Het is toch wel erg spottend, zeg maar. Net alsof God en Jezus allemaal bullshit (lol) is, en veel mensen voelen zich daardoor toch wel ‘voor gek gezet’, gekwetst, oid en dat kan ik begrijpen

Ik vind um wel grappig.

pff als je je daar al over gaat opwinden… Ik vind het echt niet beledigend.

Ik vind het best wel kwetsend tegenover christenen eigenlijk. Niet dat ik er als christen nou echt boos om wordt, maar ik vind het wel vervelend dat mijn geloof zo belachelijk wordt gemaakt (en eigenlijk meer: dat de God waar ik in geloof belachelijk wordt gemaakt).
Daarnaast zou er moeilijk over gedaan worden, ook door mensen die niet geloven, als het om een ander geloof ging, maar als zulk soort dingen over het christendom gaan moeten we vaak maar niet zeuren. Dat vind ik gewoon een beetje jammer. Het gaat zo vaak over “respect” tegenwoordig, maar tegenover christenen hoeft dat dan blijkbaar niet?

Ik vind hem wel grappig, maar ik snap dat je als je zwaar gelovig bent dat je het niet kunt waarderen…

Mensen die hierop commentaar hebben zijn echt jankerds. Ze hebben gewoon een goed gevonden reclamespotje gemaakt.

Sowieso zuigen Redbull reclames.

Dus als iemand een reclamespotje zou maken waarin iemand van wie jij houdt belachelijk gemaakt wordt, zou je daar ook geen problemen mee hebben?
Het is niet aan anderen om te bepalen wat een bepaalde groep kwetsend mag vinden en wat niet.

Ik vind het niet echt tof. Vind sowieso red bull reclame’s nogal stom, haha!

Ik zocht net een reclame die ik heeeeel spottend vind, maar ik kan 'm niet vinden. Hij gaat iig zo: Je ziet een situatie, dat mensen te weinig geld hebben ofzo, en dan is Rutte erachter geplakt die heel hard lacht. En nog een paar keer van dat soort dingen en dat Rutte steeds lacht.

Kennen jullie die reclame? Wat vinden jullie ervan?

Oh! Found it. Deze bedoel ik:

http://www.youtube.com/wa…U&feature=player_embedded

Belachelijk vind ik dat ze zo’n reclame kunnen maken, je kunt echt geen zondebok voor iets aanwijzen, pff.

^Maar is dat niet gewoon een reclame voor een politieke partij ofzo?

Dat vind ik inderdaad ook een beetje raar. Net alsof het allemaal Rutte’s fout is. We hadden al een economische crisis, waarin dus bezuinigd moet worden, voor dit kabinet er was, en die economische crisis is ook niet puur de schuld van Nederland. Natuurlijk maakt het kabinet genoeg plannen waar ik het niet mee eens ben, maar om Rutte daarvoor alle schuld te geven, is niet zo eerlijk.

Geen idee eigenlijk (lol). Maar ik vind gewoon niet dat je zoiets kan flikken op tv.

Stel dat ik beroemd wordt (oke, kleine kans, maar ok), en ze laten allemaal beelden van arme kinderen oid zien en dan met mij er af en toe tussengemonteerd met als boodschap: ‘Avery kan het niets schelen!’.

Jep, dan zou ik ze toch wel aanklagen.

^FNV is een vakbond.

Ik zie er de humor wel van in maarja niet iedereen zal het zo opvatten. Snap de ophef niet zo. Het is maar een reclame. Ik snap wel dat mensen het niet zo leuk vinden maar om er nu zo drastisch over te doen vind ik wat overdreven.

Ik vind hem niet geweldig, maar om het nou kwetsend te noemen, vind ik toch wel overdreven (oke, ik mag zo niet oordelen, want ik ben niet gelovig, et cetera et cetera. Het is zeker geen ‘‘eerlijke’’ vergelijking als ik zeg dat ik er geen problemen mee zou hebben als ze in een reclame Darwin en de evolutietheorie belachelijk maakten? Ik bedoel maar…)

Wat ik bedoel te zeggen: het is een maar een reclame. Voor energydrink. Of dat het serieus waard is om je gekwetst te voelen…?