Wat vinden jullie hiervan?

Hoi iedereen!
Sorry voor de onduidelijke topictitel, maar ik wist echt niet wat ik anders moest neerzetten. Maar iig, ik heb dus een klein probleempje en ik moet even jullie mening erover vragen, ik weet het namelijk echt niet wat ik er nou van moet denken.

Nou, ik heb dus een vriendje. Hij is echt superlief en ik hou heel veel van hem. We zitten een beetje in dezelfde vriendengroep. Dus mijn vriendinnen zijn ook bevriend met hem. Mijn vriendins moeder is afgelopen jaar overleden, wat ik echt heel kut voor der vind natuurlijk. Nu kan mijn vriendje best goed met mensen over hun problemen praten. Hij heeft dus een keer met haar gepraat. Ze gingen toen samen naar de stad en hebben daarna op zijn kamer zitten praten. En nu ben ik nogal jaloers ingesteld… Daarna kon ik me wel voor me kop slaan want het is juist belangrijk dat ze over haar problemen praat en dan ga ik moeilijk doen over zulke dingen. Ik heb dus maar gedaan alsof ik alles prima vind.

M’n vriend praat best vaak over d’r enzo. En soms pest hij me er ook mee omdat ie weet dat ik het niet leuk vind dat ze zo goed met elkaar kunnen opschieten. Nu zitten we een beetje in een dipje allebei, we hebben net een grote ruzie gehad, gelukkig is nu wel alles weer goed, alleen hij had dus gisteravond met d’r afgesproken. Ik kon die avond niet want ik ging iets met mijn ouders doen en omdat hij niks te doen had had hij haar gesmst of hij mee kon filmpje kijken. Uiteindelijk is het niet doorgegaan omdat ze zich opeens niet lekker voelde, maar zij had er ook mee ingestemd!

Ik ga er vanuit dat mijn vriend niks met haar wil beginnen, hij vertelt alles gewoon heel open tegen me enzo. Maar ik hoor mijn vriendin nooit over hem praten. Nu heb ik wel van een andere vriendin gehoord dat ze hem heel lief vind en alles. Nu ben ik dus bang dat ze wat met hem aan gaat rommelen achter mijn rug om. Tenminste… ik weet niet helemaal waar ik bang voor ben maar het zit me toch niet lekker dat het allemaal zo loopt! Oh mischien ook belangrijk om te weten: ze msnen en smsen ook best veel. Dit weet ik omdat ik tegen m’n vriend had gezegd dat het me toch niet zo lekker zat, dus hij zei kijk maar in m’n mobiel hoor! Hier zag ik dus dat ze in de vakantie ongeveer een uur de hele tijd smsjes naar elkaar hadden verstuurd. Wel over onschuldige dingen, maar toch zit het me niet lekker…

Nu wil ik wel even duidelijk hebben dat mijn vriendje echt een schatje is en heel lief en aardig enzo, maar hij kan gewoon beter met meisjes opschieten dan met jongens. En ik baal er gewoon een beetje van…

Wat zouden jullie doen? En wat denken jullie, dat het gewoon onschuldig is, of…? Ik weet het gewoon niet meer! Sorry trouwens voor het onduidelijke verhaal, ik hoop dat jullie het een beetje snappen. En iig, bedankt voor het lezen, ik zou het erg waarderen als jullie een beetje advies hadden want ik zit er echt mee! (;

Hm, ik snap wel dat je dit niet leuk vindt nee…
Wat zegt je vriendje dan als je laat merken dat je het niet zo tof vindt dat ze zo veel met elkaar om gaan?

Ik ben zelf ook heel jaloers ingesteld en zou dit ook echt heel lastig/vervelend vinden. Maar hoe je het verteld klinkt het onschuldig.
Ik zou er nog eens goed over praten met je vriend maar ook met die vriendin. Dat ze allebei weten dat jij er mee zit.

Aan de ene kant fijn dat je vriend en je vriendin elkaar mogen, maar misschien zijn ze iets te close… Maar dat hangt af van wat ze doen als ze samen zijn, alleen praten is niet erg vind ik persoonlijk.

Ja, hij zegt dat hij het wel snapt en dat hij het ook zou hebben. Maar verder doet hij er niet veel aan, als je snapt wat ik bedoel. (; En bedankt voor het reageren iedereen!

OOh dat is wel echt een hele vervelende situatie!! Van de ene kant wil je natuurlijk niet je vriendin een ‘steun en toeverlaat’ wegnemen maar ik znap ook echt wel dat het niet leuk is als je vriend vaker met haar afspreekt… miss kunnen jullie wat vaker met zn 3en wat gaan doen zoals een film kijken ofzo. Dan kun je misschien ook een beetje inschatten hoe hun ‘relatie’ is. Als het je dan niet bevalt kun je wel eens tegen je vriend zeggen dat het je echt dwarszit dat hij zoveel met haar omgaat. (mag ik ook vragen hoe oud je bent…:stuck_out_tongue: ) en hoe lang jullie als iets met elkaar hebben, en (wat een vragen sorry) hoe goed en lang je die vriendin al kent.
xx

@lillyxxx, Ja, inderdaad! Ik vind het zo stom en gemeen van mezelf om jaloers te zijn op d’r, maar ik heb ook zoiets van: het is mijn vriendje! Die vriendin ken ik ongeveer evenlang als ik mijn vriendje ken en dat is zo’n 2 jaar. En ik ken m’n vriendje dus 2 jaar maar heb pas 4 maanden een relatie met hem, haha. En ik ben 15 en hij is 17. En bedankt voor je advies, echt super dat jullie allemaal zo meedenken enzo!

Ik ben zelf ook jaloers ingesteld, en ik begrijp je wel. Maar ik denk dat als ik dit zo lees, dat er niets is. Je vriendje klinkt als een lief iemand, die niet zo snel dat soort dingen zal doen. Blijf vooral open en als ze naar jou mening échtécht te close worden, moet je dat zeggen tegen hem. Maar zo aardig mogelijk (:.

het lijkt of je vriend verder niks met haar wil ofzo maar vindt het wel raar dat je vriendin verder nooit me jou over hem praat. Het kan wel zo zijn dat( omdat hij lief en aardig is tegen haar) zij wel gevoelens voor hem krijgt… ik zou eigenlijk ook met je vriendin praten, dat je het niet echt fijn vindt…

@olives achja dat heeft volgens mij iedereen wel dat jaloers zijn (ik tenminste wel :stuck_out_tongue: ik vind het al vervelend als mijn vriend met mijn vriendin praat als ik erbij ben slaat nergens op en dat weet ik ook maar toch daar kun je niks aan doen) alleen kun je er in dit geval niete cht wat over zeggen tegen je vriendin , omdat haar moeder pas dood is enzo. als dit niet het geval was had ik gewoon tegen mijn vriendin gezegd dat ik dat heel vervelend vind, als het een echte vriendin is zou ze dat dan niet meeer doen maar dit is echt wel een lastige situatie:s

Ik zou het zelf ook absoluut niet fijn vinden, maar zolang hij alles nog zegt en niks verzwijgt is er niks aan de hand!

@lilyxxx Ehm, ik had dus een beetje over dat het pas was gebeurd enzo gelogen want ik wil absoluut niet herkend worden, en als ik alles precies ga vertellen weet iedereen ten eerste wie ik ben, en dat ik ermee zit, maar in principe is haar moeder 3 jaar geleden al overleden. Maar ik heb dat iid ook, dat ik overal jaloers om kan worden, das zooo stom hé! (: Maar sorry dat ik het een beetje anders gezegd had, maar ik wilde echt anoniem blijven. Maar ik neem aan dat ik de meeste hier niet in real life ken dus voor deze ene keer zal ik het maar zeggen haha. :wink: Bedankt voor het meedenken allemaal!

is niet erg… heb ik zelf ook;p

Ik zou er eens Met die ene vriendin over Gaan praten.

Ik ben dus nog jaloerser en ik zou het dus echt niet vertrouwen. In mijn ogen is als een ander meisje op mijn vriends kamer komt is er iets gebeurd. Nouja maar dat ben ik.

Ik zou eens met die vriendin van je gaan praten en haar ook eens duidelijk maken dat je het echt niet leuk vind dat ze zoveel met je vriendje omgaat.
En ook nog eens je vriendje goed duidelijk maken.

Ik ben ook hardstikke jaloers, en ik zou het dus écht niet leuk vinden als een goede vriendin van me zo close met mijn vriend is.

Ik zou het ze idd allebei duidelijk maken dat jij het niet leuk vind. En anders of je er een keer bij mag zijn? Maar dat is natuurlijk ook niet leuk lijkt mij.

Bedankt iedereen voor het advies geven en het reageren! Ik ga het er sowieso nog over hebben met m’n vriend. Maar ik weet niet of ik het wel aandurf om erover te praten met mijn vriendin, ik praat sowieso al niet zoveel met haar, ze is niet echt een goeie vriendin van me.

Up!

Dan zou ik er juist over praten ^
Ik bedoel het is jou vriend.
Of wat eerder is gezegt, een keer met ze 3e naar de bioscoop gaan/filmpje kijken bij hem thuis ofzoiets. Dan kan je kijken hoe het gaat en aan de hand daarvan een conclusie trekken. Want het is voor je vriend ook kut om vals beschuldigt te worden (ervaring)…

Ik zou het er gewoon nog even met hem erover hebben, verder kan je denk ik niet veel doen.