Wat vinden jullie hiervan?

Hallo allemaal,

Ik heb al ongeveer 1/2 jaar geleden een jongen leren kennen. In deze tijd zijn we elkaar veel gaan vertrouwen. En hij heeft me vertelt dat hij helemaal verliefd was op een meisje ( deze noem ik maar even Eva). Zij heeft hem een aantal keer laten zitten en hem het nodige verdriet aan gedaan. Hij heeft later tegen mij gezegd dat hij op die manier niks meer met haar wilde. Onze vriendschap is kortgeleden verandert in een relatie. En nu gaat hij uiteten met Eva en daarna samen met haar uit. Hij zegt dat dit puur vriendschappelijk is en haar op dat gebied nog een kans geven wil. Ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken. Eerder wilde hij geen vriendschap met haar en nu ineens wel.

Wat moet ik volgens jullie doen?
Alles op een laag pitje houden en het nog even aankijken?

Hem erop aanspreken? (Hij vind het nooit zo leuk als hij ergens op aangesproken wordt)

Hij vond Eva echt helemaal geweldig. Daarmee bedoel ik dat ze niets verkeerd kon doen. Hij vergaf haar altijd alles omdat hij op een roze wolk zat.

En hij heeft vaker aangegeven dat hij het miste om een relatie te hebben. Dus kan het zijn dat hij mij tijdelijk gebruikt om een gat op te vullen?

Dit klinkt misschien allemaal negatief maar zo bedoel ik het niet. Ik hoop alleen niet, dat ik echt heel erg op de koffie ga komen en daarom vraag ik jullie om raad.

Groetjes,
Angel

Ik ben normaal heel makkelijk met dat soort dingen, maar ik vind toch wel een beetje gek klinken. Gaan ze met z’n tweeën? Heeft zij een relatie? Is er geen mogelijkheid dat jij meekan? Hoelang hebben jullie? Hoelang precies is het geleden tussen hun?

Ik vind het ook gek dat hij eerst niks met haar te maken wilde hebben en nu doodleuk met haar gaat afspreken terwijl jij weet dat hij smoorverliefd op haar was. Dat hij met vriendinnen wat leuks doet oke, maar dit is wel gek ja.

Ik zou het afwachten en vragen hoe het was en eens polshoogte nemen waarom ze nu opeens vrienden willen worden en of hij nog steeds die gevoelens heeft, of in mindere mate. Vind best dat je dat kan vragen. :slightly_smiling_face:

Bedankt voor je reactie.

Alles is heel snel achter elkaar gebeurd. Tussen ons is het net anderhalve week officieel en Eva is ongeveer 2 maanden geleden uit zijn leven verdwenen en is nu ineens weer daar. Er is geen mogelijkheid voor mij om mee te gaan want ze gaan samen uiteten en vervolgens samen uit. Ik moet de dag erna vroeg op voor mijn studie.

Groetjes,

Angel

Bedankt voor je reactie

Ik zal zeker vragen hoe het was na afloop. Maar voel me er echt een beetje klote over. Al helemaal omdat hij eerst wilde verzwijgen dat wij überhaupt iets hebben.

Groetjes,

Angel

^Dat vind ik niet normaal. Waarom wilde hij dat niet aan haar vertellen?
Ik vind dit wel typisch hoor. Zie je hem nog voor hij met haar gaat eten?

Dit laatste zegt alles. Hij heeft nog hoop op een relatie en wil haar weer terug. Je gaat hier alleen maar een gebroken hart aan overhouden. Ik weet niet of hij je gebruikt maar hij is duidelijk verliefd op haar en wilt haar terug. Hier kan jij niks aan veranderen en het enige wat je kunt doen is het uitmaken

Bedankt voor jullie reacties

Ik spreek hem niet meer voordat hij gaat hooguit via app. Denk dat ik eerst eens gewoon met hem erover moet gaan praten voordat ik er een streep achter zet . Want we hadden ook een hele goede vriendschap dus ik neem aan dat hij niet de intensie heeft mijn hart te breken

Groetjes,
Angel

Het klinkt alsof hij alsnog voor haar gaat kiezen zodra hij de mogelijkheid heeft, vooral omdat hij indruk wil maken op haar door jullie relatie te verzwijgen. Natuurlijk kan het anders gaan en is er niks aan de hand, maar ik zou me wel op zoiets voorbereiden. Dit gedrag is namelijk echt niet oké in een relatie.

Dit. En bespreek het niet via app maar bel hem even dan hoort hij je stem. Via app kan dit verkeerd uitpakken.

2 maanden is heel kort. Ik denk eigenlijk niet dat hij over haar heen is en dat hij stiekem hoopt op iets.

Bedankt voor jullie reacties allemaal.
ik zal jullie raad zeker meenemen in mijn beslissing.

Groetjes,
Angel

Laat je het weten?

Moet jij dat voor hem beslissen? Laat hem zelf nadenken of hij haar een kans wilt geven. Enige advies dat ik jou kan geven, is voor jezelf te kiezen en te luisteren naar hem en meer niet.

Hmm. Ik zou het zeker niet op een laag pitje houden en het aankijken.
Dit gedrag had ik niet geaccepteerd. Jij weet als geen ander hoe gek hij op haar was en dat hij haar voor alles zou vergeven en als hij dan uiteten gaat met haar en daarna uit gaat met haar is het toch overduidelijk dat hij haar nog leuk vind?
Dan zou ik me als ik jou was afvragen of hij niet misschien nog steeds op die roze wolk zit.
En verder denk ik niet dat hij jou bewust gebruikt om een gat op te vullen omdat jullie daarvoor een goede vriendschap hadden. Dus ik denk dat hij je wel leuk vind maar nog steeds gek is op haar.

Ik heb hetzelfde als kopjechino, ik ben heel erg makkelijk hierin maar dit zou ik niet chill vinden. Heb inderdaad ook de indruk dat hij nog niet 100% over haar heen is.

Juist omdat zij hem vaker heeft laten zitten, kan dit weer zo’n “pull-push”-ding zijn. Ze weet dat hij haar leuk heeft gevonden, maar nu hij zelf een relatie heeft, vindt ze het toch (onbewust) leuk om alsnog zijn aandacht te krijgen.

Ik zou het niet chill vinden. Want waarom heeft hij de behoefte om nog met haar om te gaan?

Ik wil jullie allemaal nogmaals heel erg bedanken voor jullie reacties. Hij is voor de volle 100% voor mij gegaan. Dus het is allemaal goed gekomen uiteindelijk.

Gelukkig! Goed om te lezen, fijn dat je het laat weten.